Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai chce více pečovat o současné klienty místo nahánění nových. I v ČR?
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci chtějí hlavně loajální zákazníky, díky nimž navýší svůj podíl na trhu. Větší počet leasingů pak pro změnu má vést k vyššímu zisku.
Agresivní politika českého zastoupení korejské automobilky asi nepotřebuje nějaké speciální představení. Pro zvyšování prodejů dělá Hyundai kde co od vystavování konkurenčních modelů v jeho showroomech pro „nezávislé porovnání“, na internetu se objevily neoficiálně se tvářící testy prováděné „renomovanými odborníky“, kde mladoboleslavský vůz byl maximálně strhán. A aby toho nebylo málo, pak třeba poblíž pražského letiště najdete billboardy s nápisy „Welcome to Hyundai-land“, jež mají návštěvníky jen utvrzovat v tom, že korejská automobilka je vlastně českou.
Proč se o tom ale zmiňujeme? Rozhodně ne kvůli obraně značky Škoda, jak se asi mnozí z vás domnívají, to spíše kvůli slovům Allana Rushfortha, který je evropským šéfem Hyundai. Podle něj se totiž značka chce mnohem více zaměřit na stávající klientelu, než aby agresivně hledala novou, což je fakt, který jsme zmínili již během představení nové sportovní divize N. Stejně tak jsme ovšem uvedli, že Korejci rovněž chtějí navýšit svůj podíl na trhu ze stávajících 3,5 % na 5 % v roce 2020.
Že je obojí neslučitelné? Ne tak docela, jak ostatně naznačuje Rushforth, podle kterého je „aktuálním primárním cílem pozvednutí kvality našich operací, i kdyby to znamenalo, že nebudeme schopni udržet náš podíl na trhu“. Tedy jinými slovy, Hyundai chce vyrábět kvalitnější, žádanější a tedy i dražší modely, které značce přinesou mnohem větší zisk. A to i za předpokladu, že by se prodalo méně vozů než letos.
„V posledních pěti letech jsme odvedli kus dobré práce, když jsme byli ve správný čas na správném místě s těmi správnými výrobky. Díky „šrotovnému jsme získali mnoho nových zákazníků, přičemž nyní je hlavní výzvou tyto zákazníky udržet,“ dodává Rushford. Na mysli tím přitom má nedávný vývoj, kdy tři čtvrtiny všech modelů značky v Evropě (je jich tu 3,3 mil.) byly prodány v posledních sedmi letech.
Kromě prodejů však rostla i loajalita, neboť ještě před rokem se jednalo o cca 36 procent vracejících se zákazníků. Nyní je však Hyundai s 49 % nad průměrem automobilového odvětví, přičemž pokud se podle Rushforda povede zvýšit loajalitu o dalších 5 procent, bude to v rámci prodejů znamenat dalších 34 000 registrací ročně. A tím se vysvětluje růst podílu na trhu při kladení důrazu na zachování věrnosti.
Šéf evropských operací rovněž dodává, že danou loajalitu se povede navýšit tím, že zákazníkům ze Starého kontinentu budou nabízeny ty správné modely vyvíjené a vyrobené v Evropě. Tím se pro změnu vracíme zcela na začátek našeho dnešního povídání, tedy na situaci panující v Česku, kde Hyundai útočí především na národní povědomí, které prodává prakticky na každém trhu. Kromě této strategie pak má být více propagován firemní leasing, neboť podle statistik značky zákazníci lapeni do těchto finančních sítí bývají loajálnější a navíc kupují lépe vybavené modely.
Dosavadní aktivita Hyundai v České republice - a tím proti ní nějak nebrojíme - měla nepochybně na prvním místě zvýšení tržního podílu skoro za každou cenu, třebaže to nemusí znamenat, že značka na stávající zákazníky „kašle”. Tak uvidíme, jak vše dopadne - pokud má být na prvním místě budování loajální klientely, bude muset přístup korejského giganta nabrat trochu jiné podoby.






Na české city útočí korejské Hyundai hlavně modelem i30, který se vyrábí v moravských Nošovicích
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před hodinouNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejčtenější články
Opuštěný sklad vydal poklad v podobě desítek nejetých automobilových pecek včetně zánovního BMW M5 E39 či nového Fordu GT
19.8.2025Majitelé moderních VW se děsí sahat na volanty svých aut kvůli jejich nebezpečnosti, na automobilku podávají hromadnou žalobu
19.8.2025VW odhaluje nový T-Roc, jako bychom ho dávno neviděli celý bez maskování. Viděli, navíc ani nejde o nové auto
19.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Automobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
19.8.2025
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 06:59 - Darlekins
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch