Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai chce více pečovat o současné klienty místo nahánění nových. I v ČR?
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci chtějí hlavně loajální zákazníky, díky nimž navýší svůj podíl na trhu. Větší počet leasingů pak pro změnu má vést k vyššímu zisku.
Agresivní politika českého zastoupení korejské automobilky asi nepotřebuje nějaké speciální představení. Pro zvyšování prodejů dělá Hyundai kde co od vystavování konkurenčních modelů v jeho showroomech pro „nezávislé porovnání“, na internetu se objevily neoficiálně se tvářící testy prováděné „renomovanými odborníky“, kde mladoboleslavský vůz byl maximálně strhán. A aby toho nebylo málo, pak třeba poblíž pražského letiště najdete billboardy s nápisy „Welcome to Hyundai-land“, jež mají návštěvníky jen utvrzovat v tom, že korejská automobilka je vlastně českou.
Proč se o tom ale zmiňujeme? Rozhodně ne kvůli obraně značky Škoda, jak se asi mnozí z vás domnívají, to spíše kvůli slovům Allana Rushfortha, který je evropským šéfem Hyundai. Podle něj se totiž značka chce mnohem více zaměřit na stávající klientelu, než aby agresivně hledala novou, což je fakt, který jsme zmínili již během představení nové sportovní divize N. Stejně tak jsme ovšem uvedli, že Korejci rovněž chtějí navýšit svůj podíl na trhu ze stávajících 3,5 % na 5 % v roce 2020.
Že je obojí neslučitelné? Ne tak docela, jak ostatně naznačuje Rushforth, podle kterého je „aktuálním primárním cílem pozvednutí kvality našich operací, i kdyby to znamenalo, že nebudeme schopni udržet náš podíl na trhu“. Tedy jinými slovy, Hyundai chce vyrábět kvalitnější, žádanější a tedy i dražší modely, které značce přinesou mnohem větší zisk. A to i za předpokladu, že by se prodalo méně vozů než letos.
„V posledních pěti letech jsme odvedli kus dobré práce, když jsme byli ve správný čas na správném místě s těmi správnými výrobky. Díky „šrotovnému jsme získali mnoho nových zákazníků, přičemž nyní je hlavní výzvou tyto zákazníky udržet,“ dodává Rushford. Na mysli tím přitom má nedávný vývoj, kdy tři čtvrtiny všech modelů značky v Evropě (je jich tu 3,3 mil.) byly prodány v posledních sedmi letech.
Kromě prodejů však rostla i loajalita, neboť ještě před rokem se jednalo o cca 36 procent vracejících se zákazníků. Nyní je však Hyundai s 49 % nad průměrem automobilového odvětví, přičemž pokud se podle Rushforda povede zvýšit loajalitu o dalších 5 procent, bude to v rámci prodejů znamenat dalších 34 000 registrací ročně. A tím se vysvětluje růst podílu na trhu při kladení důrazu na zachování věrnosti.
Šéf evropských operací rovněž dodává, že danou loajalitu se povede navýšit tím, že zákazníkům ze Starého kontinentu budou nabízeny ty správné modely vyvíjené a vyrobené v Evropě. Tím se pro změnu vracíme zcela na začátek našeho dnešního povídání, tedy na situaci panující v Česku, kde Hyundai útočí především na národní povědomí, které prodává prakticky na každém trhu. Kromě této strategie pak má být více propagován firemní leasing, neboť podle statistik značky zákazníci lapeni do těchto finančních sítí bývají loajálnější a navíc kupují lépe vybavené modely.
Dosavadní aktivita Hyundai v České republice - a tím proti ní nějak nebrojíme - měla nepochybně na prvním místě zvýšení tržního podílu skoro za každou cenu, třebaže to nemusí znamenat, že značka na stávající zákazníky „kašle”. Tak uvidíme, jak vše dopadne - pokud má být na prvním místě budování loajální klientely, bude muset přístup korejského giganta nabrat trochu jiné podoby.






Na české city útočí korejské Hyundai hlavně modelem i30, který se vyrábí v moravských Nošovicích
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
před 9 hodinamiTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Představa, že vývoj efektivnějších aut zastaví konec pokut za nadlimitní spotřebu v USA, je tak levičácky tupá, až to tříská dveřmi
před 2 hodinamiSlavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
před 4 hodinamiRiskantní sázky dohnaly i Volvo. Odepsalo 25 miliard Kč, zisky klesly o 64 procent, některé modely nic nevydělají za celou životnost
před 5 hodinamiRusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
před 7 hodinamiBritové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.17. 15:21 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.17. 10:28 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.17. 08:43 - Stepan
- Politický koutek 07.16. 20:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93
- BMW Divize 07.16. 14:31 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch