Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes C W203 si dnes levně můžete koupit jako nový, zachoval ho pro vás majitel ročník 1935
5.3.2022 | Petr Miler
Časy největší slávy tohoto auta už pominuly a v bazarech se dá běžně koupit v různě opotřebovaném stavu za ceny od několika desítek tisíc korun. Tento kousek není zase o tolik dražší, je ale dodnes skutečně skoro nový.
Je věčným dilematem zájemce o ojetý vůz, zda dát přednost novějšímu modelu s vyšším nájezdem, nebo hledat starší typ s menším počtem najetých kilometrů. Obojí má své výhody a nevýhody.
Auto opotřebovávají převážně najeté kilometry a při jeho správném skladování (typicky garáž) s občasným mírným ježděním může být i po dekádách jako nové. Přitom zub času (nejde-li o něco jako vzácné Ferrari, samozřejmě) ukousne z jeho ceny pořádný kus. To je lákavé, jde ale současně o starší vůz s odpovídajícím vzhledem a image, který může být zejména po stránce palubní elektroniky a částečně i bezpečnosti značně zastaralý. Novější model bude atraktivnější a modernější technicky i elektronicky, vysoký nájezd z něj ale může udělat o poznání méně příjemnější místo k životu. Nemluvě o jeho perspektivě na další životnost a bezproblémový provoz.
Nebudeme vám radit, co je lepší, každý si musí vybrat sám. Pokud ale preferujete první cestu, máme pro vás dnes opravdu extra kousek, navíc s nadčasovým designem, který pochází ze zlatého automobilového věku nového milénia. Jde o Mercedes třídy C generace W203, který byl ve výrobě mezi léty 2000 a 2007. Platí za ještě bytelně vyrobený a stále atraktivně vypadající vůz, který nemá problém najet ani skoro 1 milion km s původní technikou. Tento je milionové metě vzdálen přesně 971 431 km, nemá najeto ani 30 tisíc km.
V roce 2005 si jej pořídil Němec narozený v roce 1935, který si jej nechal až do dnešních dnů. S motorem 1,8 s kompresorem a manuální převodovkou jej používal jako normální auto pro pravidelné ježdění, „akorát” s ním nikdy moc daleko nedojel a podle prodávajícího se o něj mimořádně dobře staral. Garážoval ho, myl, čistil a podstupoval s ním pravidelné kontroly v servisu a celou jeho historii pečlivě dokumentoval. O těch prvních zmíněných aspektech nejlépe svědčí jeho očividně bezvadný stav, o tom posledním dodnes pečlivě vedená servisní kniha s posledním servisem loni v červenci stále v oficiálním servisu značky.
S vozem jezdil opravdu jen krátké trasy - za těch 17 let najel už zmíněných 28 569 kilometrů, tedy asi 1 680 km za rok, pár desítek km týdně. To je opravdu málo, není to ale nic a o 17 letech na krku to platí ještě méně. Přesto tohle auto dodnes vypadá dokonale. Je jako nové, jak do detailu ukáží přiložené fotky. Prodejce tvrdí, že jej nechal jen vyčistit a přeleštit, jinak je ve stavu, v jakém jej získal přímo od majitele. Auto se skutečně zdá být v perfektním stavu a kdyby jej jeho první majitel takto používal dál, vydrželo by mu snad věky.
Vzhledem k jeho stáří už pro něj ale nemá využití, a tak jej poslal do světa. A nevědomky nám ukazuje, jak úžasná auta lze najít v bazarech i s tolika léty na krku. Je to jistě dáno omezeným využitím, ale také je vidět, jaké výsledky může mít starostlivá péče o už dost moderní, trvanlivý vůz. Snad i jeho další majitel bude takto starostlivý - při podobné péči nepříliš velkém nájezdu může být tohle auto jako nové i za další dvě dekády. Můžete jím nakonec být i vy, auto je k mání za podle nás velmi přijatelných 8 490 euro, tedy asi 218 tisíc Kč, v německém Düsseldorfu.



















Toto skutečně nejsou fotky nového auta, ale brzy 17 let starého, opečovávaného Mercedesu. Teď může být váš za slušnou cenu. Foto: Leier Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
