Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí
11.12.2019 | Petr Prokopec
Vzít velký kombík, napěchovat do něj motor 5,0 V10 a přidat mu dvě turba zní jako recept na dokonalé auto. Právě takovou image toto Audi má, nostalgie ale někdy zakaluje úsudek.
Nostalgie je velkém nepřítelem zdravého rozumu. Pokud nám něco přiroste k srdci, odmítáme věřit tomu, že by cokoliv jiného mohlo být lepší. Platí to beze zbytku také v automobilovém sektoru, zvláště pak u aut, která jsme před mnoha lety milovali, ovšem jež v mezičase byla nahrazena novými generacemi. Ty jsou dle soudobých trendů mnohem agresivněji stylizované, přičemž pod kapotou sází především na downsizing. Řadě lidí přitom právě tyto důvody stačí k tomu, aby o modernu ani nezavadili pohledem a místo ní nadále vychvalovali „dinosaury“.
Skutečně ale nová auta svým protějškům nesahají ani po kotníky? To se rozhodl zjistit Mat Watson z britského Carwow. Před nedávnem vyzkoušel zcela novou generaci Audi RS6 Avant, a proto neodolal a nově naskočil za volant generace C6. Jde o to provedení über-kombíku, jež se pod kapotou pyšnilo pětilitrovým desetiválcem. Oproti výchozímu Lamborghini Gallardo však agregát dostal do vínku ještě dvojité přeplňování.
V řeči čísel to znamená, že výkon motoru vylétl na 580 koní, za nejnovější generací tedy jedenáct let starý model zaostává pouze o 20 ořů. Ještě blíže jsou si však oba vozy v rámci zavazadlového prostoru, který standardně pobere pokaždé 565 litrů. Pokud se však zadní sedadla sklopí, je na tom již novinka o trochu lépe (1 680 versus 1 660 l). Kde však opravdu boduje, to je prostor na zadních sedadlech, za čím stojí protažení rozvoru z 2 846 milimetrů na 2 929 mm.
Díky větším dimenzím i onomu agresivnějšímu designu nové Audi RS6 Avant vypadá skutečně jako pravověrný sporťák, jenž dokáže vyčuhovat z davu i mezi záplavou italských exotik, zatímco starší generace ovládá umění nenápadně zmizet pomalu i na liduprázdném parkovišti. Jen všudypřítomná loga, větší litá kola ukrývající se pod napumpovanými blatníky a dvojice mohutných - a především pravých - koncovek výfuku naznačují, že jde o cosi mimořádného.
Zda je vám bližší ten či onen směr, se musíte rozhodnout sami. V případě jízdních vlastností ale nejspíše není o čem mluvit, neboť desetiválcová jednotka boduje v podstatě jen zvukovým doprovodem. Sprint na stovku za 4,2 sekundy je sice omračující, zvláště u tak starého a navíc dvoutunového kombíku, ovšem novinka je ještě rychlejší. Kromě toho však dokáže být také úspornější, a to nejenom na papíře.
Právě mnohem větší šíře talentů nakonec dle Mata staví novinku nad někdejší sen mnoha otců rodin, který sice lze považovat za balistickou raketu s batohem na zádech, ovšem v tom dobrém i zlém ohledu. Kombinace objemného motoru a pohonu všech kol, který přitom nedokáže favorizovat zadní nápravu tak jako u nové verze, totiž stála za posunutím jednotky až před přední nápravu. Očekávat tedy můžete větší nedotáčivost.
Dalším a nakonec možná i nejpodstatnějším faktorem jsou provozní náklady. A nyní nemluvíme o spotřebě, která je vysoká v případě obou aut. Starší RS6 používá mnohem exotičtější techniku, která jednak není prověřená řadou modelů najíždějících i statisíce kilometrů. A jednak byla vyráběna v mnohem menších sériích. Pokud se vám tedy něco porouchá na onom úchvatném, dvakrát přeplňovaném desetiválci, může vás oprava snadno vyjít dráž než koupě jiného ojetého exempláře.
Suma sumárum lze říci, že Audi RS6 Avant generace C6 zůstává i dodnes velmi působivým a schopným vozem. Nicméně pouze nostalgici budou tvrdit, že je lepší než moderní provedení C8, které přesedlalo na čtyřlitrový osmiválec. Pokud vás tedy dosud odrazovaly řeči o downsizingu, můžete nyní s klidným svědomím hrábnout do kapsy. Chybu totiž opravdu neuděláte, jakkoliv budete muset sáhnout hlouběji než před 11 léty a smířit se s tím, že pod kapotou nemáte motor od Lamborghini.
Mat Watson otestoval postarší Audi RS6 Avant a zjistil, že nostalgie často zakaluje zdravý úsudek
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 58 minutami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis