Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Image nového Mondea se dál hroutí, je o 279 kg těžší než Ford udává
19.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Jako by nestačilo, že nové Mondeo je staré a špatné. Ford v údajích zřejmě zatajil celou rodinu.
Zřejmě jste nepřehlédli, že jsme z nového „globálního” Mondea nebyli při jeho prvním testu dvakrát nadšení. Na vině však nebyly, jak si mnozí mohli myslet, použité ovladače v interiéru. Šlo o to, že v našich očích nedosahuje ani měřítek nastolených kategorií, do které spadá a kterou sám kdysi do značné míry definoval. Dalo by se ještě pochopit, kdyby se Ford vydal cestou vyššího komfortu posádky, jenomže vinou nedostatečně sladěného podvozku ve finále pasažérům nenaděluje ani ten. Zvláště po tak dlouhé odmlce od prvního odhalení vůz vůbec nedisponuje kvalitami, jaké by na úspěšný boj s konkurencí byly potřeba.
Ford zkrátka představil nové auto, na němž je až příliš znát buď americký kořínek nebo „globální rozbředlost”. Od té doby, co jsem za volantem tohoto modrooválníka mohl strávit ony chvíle plné nepříjemných překvapení, mi vrtá hlavou, proč s ním ani silnější motor tolik nehýbal, vnitřně jsem se snažil analyzoval důvody, jak může na řidiče působit tak neohrabaně. Ale všechny otázky, zdá se, právě dostávají alespoň částečnou indicii k jejich vysvětlení.
Švédská redakce totiž postavila jedno takové Mondeo ve verzi kombi s motorem 2,0 TDCI a převodovkou Powershift na váhu a nestačila se divit. Podle údajů automobilky má takový vůz s výbavou Titanium vážit 1 601 kilogramů (provozní hmotnost), ale naši kolegové mu navážili se 70kilovým řidičem a plnou nádrží dokonce 1 880 kg. V překladu to znamená 279 kg nadměrečné hmotnosti, tedy o 17,4 procenta více, než se uvádí v technické specifikaci. Už to, že auto váží bezmála 1,9 tuny, je nepochybně problém, ale aspoň to vysvětluje jeho podezřele těžkopádné chování. Další problém spočívá v tom, že pokud využijete veškerou jeho užitečnou hmotnost (naložíte například rodinu s pořádnou salvou zavazadel na hory), překročíte maximální povolenou hmotnost, a to přesně o zmíněných 279 kilogramů.
Co víc, vůz pak selhává v losím testu, jehož prováděním jsou švédové proslavení, a také vám bude auto drhnout zadními pneumatikami o podběhy. Při vyhýbacím manévru čeledi jelenovitých se vůz údajně chová dobře ještě při 100 kilogramech nad limitem maximálního zatížení, což je však stále o 179 kilogramů méně než povoluje jeho technický průkaz. Tohle se týká i vozů jezdících v ČR. To znamená, že každý majitel posledního Mondea, zejména pokud patří mezi nadšené stěhováky (i když na ty bychom tipovali spíše polské kolegy), by si měl nechat svoje auto raději převážit, aby se vyhnul jistému riziku nestability.
Abychom ale nemluvili jen o fordím problému, k podobnému zjištění stejná redakce došla při testování Mercedesu C 220 BluTEC s karoserií kombi, které vážilo o 245 kilogramů víc, než říkají údaje výrobce. Švédské zastoupení tento problém uznalo a nyní se prý chystá na změnu metodiky vážení. Zrovna tam už ale podobná kouzla naznačovala dřívější kauza s malými palivovými nádržemi...



Ford o hmotnosti nového Mondea podle specifikací lže a ne zrovna o málo. Při potenciálně možném využití jeho užitečné hmotnosti se tak mohou začít dít posádce ne zrovna příjemné věci
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Další evropská továrna na baterie se potácí na hranici krachu a propouští polovinu lidí. Může skončit dřív, než něco kloudného vyrobí
před 4 hodinamiŠkoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva