Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jezděte jako Stalin, k mání je papalášský ZIS-110. Stojí neskutečné peníze
5.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tuto luxusní sovětskou limuzínu mohli svého času osedlat jen ti největší komunističtí prominenti, i sám Stalin. Jedna v originálním stavu je k mání.
Staré italské či britské sporťáky, prodávané za desítky i stovky milionů Kč nejsou nic až tak zvláštního, naposledy včera jsme o jednom takovém psali. Dnes tu ale máme něco trochu jiného, ovšem také pořádně drahého - starou sovětskou limuzínu prodávanou za ohromujících 8 550 000 Eur, tedy asi 231,3 milionu korun. Něco takového se vážně nevidí každý den.
Před sebou máme těsně poválečný ZIS-110 ve velmi zachovalém původním stavu. Vůz je to údajně inspirovaný americkým Packardem Super Eight, který Stalin dostal darem od Roosevelta. Říká se také, že ZIS-110 je věrná kopie onoho Packardu, nebo že se stavěl na staré výrobní lince pro onen Packard, zaslané do SSSR v roce 1944, ale nic takového není potvrzeno, takže to považujme spíš za fámy.
Faktem ale je, že jméno výrobce tohoto je zkratkou označení „Zavod Imeni Stalina”, tedy „Závod pojmenovaný po Stalinovi” a přímo sám „generalissimus” s jedním takovým jezdil. A ani zbylí uživatelé některých z mála vyrobených exemplářů nebyli neznámými osobami, za všechny jmenujme Chruščeva, Mao Ce-tunga, Josipa Broze Tita, Wilhelma Piecka nebo Envera Hodžu.
Konkrétní historii tohoto kousku neznáme, hovoří jen o tom, že to pochází z počátku výroby, a jako datum první registrace uvádí leden 1946. Vůz dnes stojí v Kolíně nad Rýnem, ale část registrační značky, kterou vidíme na fotkách, východoněmeckou značku nepřipomíná, spíše to odhadujeme na východní Evropu. Komu konkrétně patřil, by bylo zajímavé znát, protože nikdo „normální” to být nemohl - i jako ojeté si jej později mohli koupit třeba zasloužilí umělci, pro proletariát určeno nebylo.
Po technické stránce víme víc - pod kapotou je šestilitrový řadový osmiválec, který dává 141 koní a přes třístupňovou manuální převodovku pohání zadní kola. Vůz je 6 metrů dlouhý a váží téměř 2,6 tuny. Tenhle konkrétní má prý najeto 180 tisíc kilometrů, což na auto podobného ražení není vůbec málo.
Jeho stav je ale působivý - je prý zcela originální s veškerou žádoucí patinou, na to je v opravdu velmi dobré kondici. I chrom je ve velmi dobrém stavu. Trochu péče bude potřeba věnovat leda interiéru a pneumatiky vypadají, že by zasloužily minimálně vyčistit bílé boky.
Jak už jsme zmínili, auto je k mání skoro za čtvrt miliardy Kč a za tak velké peníze by prodávající měl mít v rukávu nějaký trumf. Třeba, že tohle auto vozilo samotného Stalina nebo jinou takto postavenou osobu bývalého východního bloku. Vyloučit to nelze, podívejte se na vnitřní uspořádání - toto je verze pro zadního cestujícího, který znamená více než jiní...





ZIS-110 na prodej se nevidí vůbec, natož v takto zachovalém originálním stavu v „prezidentské” verzi
Historické fotky ZISu-110 ukazují základní provedení
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejčtenější články
Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
27.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva