Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je auto Michaela Schumachera, které nesměl mít, k jeho vlastnictví si tak pomohl trikem
29.6.2022 | Petr Prokopec
V průběhu let od Schumiho tragické nehody už jsme mohli pochopit, že aut v životě koupil a používal obrovské kvantum. A nyní se dozvídáme o dalším. Ačkoli jako pilot Ferrari kvůli svým reklamním povinnostem nesměl používat jiné sporťáky, dostal se i k tomuto vzácnému Porsche. Teď je k mání.
Představovat Michaela Schumachera je něco jako chodit s dřívím do lesa. Německou legendu zná snad každým, zejména díky jeho stále rekordním sedmi titulům mistra světa Formule 1. Slavný závodník ovšem začal koketovat s motorsportem daleko dříve. Již v šesti letech vyhrál šampionát v motokárách. Tu mu jeho otec sestavil z různých dílů, oproti konkurenci tak neměl k dispozici zrovna prvotřídní techniku. Naplno se tak začal projevovat jeho talent, který postupně vedl k nemalému majetku. Kromě luxusních usedlostí přitom Schumi nepřekvapivě nakupoval i rychlá auta.
Asi nejznámějším vozem německého šampiona je žluté Bugatti EB110, které si pořídil na začátku roku 1994. De facto s ním tak předčasně oslavil první titul, který v této sezóně získal. V té době ještě jezdil za Benetton, se kterým se mistrem světa stal i o rok později. Následně přestoupil k Ferrari, které v dané době bylo spíše na kolenou než na výsluní. I tak měla italská stáj řadu podmínek, jež Schumi musel podepsat. Jednou z nich bylo, že nebude nakupovat auta jiných značek než ta, která pochází od koncernu Fiat.
Minulost na moment opustíme a přeneseme se do současnosti. Do prodeje totiž zamířilo Porsche Carrera GT, které patřilo právě německému závodníkovi. Německá automobilka přitom s jeho výrobou začala v roce 2003, kdy Schumi získal svůj předposlední titul. Znovu se tak stalo v barvách Ferrari, jehož podmínky se nezměnily. Kvůli tomu tak slavný pilot musel přistoupit k jistému triku - oficiálně si auto koupil jeho manažer Willi Weber, na kterého byl desetiválcový supersport i zaregistrován.
Podle prodávajícího je to dobře zdokumentovaný fakt. Používání tohoto Porsche ze strany Schumiho mají deklarovat nejen iniciály nalepené na zadním víku, ale i obraz jeho helmy na koženém pouzdře uživatelské příručky. Mimo to je pak jeho jméno zmíněno i v mnoha dokumentech, které jsou součástí balíčku. Kolik z najetých 14 207 kilometrů na něj ovšem připadá, je nejisté. Po jeho nehodě jej totiž používal sám Weber, stejně jako dosavadní majitel.
Nízký nájezd nicméně zaručuje příkladný stav, navíc po najetí 14 tisíc kilometrů vůz prošel prohlídkou v servisu značky. Zda došlo na výměnu spojky, bohužel nevíme. Pokud však ano, pak nový vlastník před sebou bude mít několik tisíc bezproblémových kilometrů, než bude muset na její výměnu, která opravdu není levná. S ohledem na prvního majitele bychom se však nedivili, kdyby tato Carrera GT po prodeji zamířila do klimatizované garáže, ve které i zůstane.
Lze už jen dodat, že vůz je vyveden v černé barvě, a to zvenčí i uvnitř. Disponuje pak řadou továrních doplňků, jako je třeba zakázková sada zavazadel. Ani v tomto případě ale bohužel již nemůžeme posloužit informací, zda je Schumi někdy použil. Moc s tím ovšem nepočítáme, jakkoli se dá předpokládat, že nový vlastník je použije jako součást výstavky. Pokud má navíc k dispozici ještě Schumiho helmu, kombinézu a figurínu, pak skutečně může závodní legendu uctít se vším všudy.








Porsche Carrera GT si Michael Schumacher pořídil skrze svého manažera Willyho Webera, který byl oficiálně jeho majitelem. Německý závodník totiž kvůli svým závazkům k Ferrari nemohl superstroj německé automobilky koupit osobně, aniž by porušil podmínky své smlouva s Ferrari. Foto: Roock Sportsystem, publikováno se souhlasem
Zdroj: Roock Sportsystem
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva