Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
19.1.2025 | Petr Miler
Octavií druhé generace jsou pořád plné bazary, k novým autům mají ale obvykle hodně daleko. A když náhodou ne, jde o benzinové verze, s těmi naftovými se obvykle jezdí a jezdí. Tato je výjimkou, pro některé by to mohl být dostupný poklad na kolech.
Škoda Octavia je obecně tím nejtuctovějším autem, na které dnes můžete narazit v českých bazarech. A modely druhé generace nejsou výjimkou - jen na Sautu jich v tuto chvíli vidíme skoro třináct set. I mezi tak běžnými vozy se ale najde kousek, který dokáže vystoupit z davu, a to hodně výrazně. Platí to přesto, že jeho technika vzbudí touhu asi jen mezi řidiči z řad starších a pokročilých.
Právě jeden německý důchodce si v roce 2008 koupil vůz na fotkách níže. Dnes je k dispozici po druhém vlastníkovi jako až neuvěřitelně zachovalé garážové auto, což z něj samo o sobě lákavou nabídku. Nakonec je ale nezajímavější tím, jak vypadá, v jakém je stavu - je to skoro katalogová specifikace předfacelitového provedení ve stříbrném laku s litými koly, kterou bychom označili za velmi nadčasovou. Je to ale hlavně její stav, co tu přitahuje pozornost - vůz vypadá, jako by ho v Boleslavi včera vyrobili.
To je velmi neobvyklé u víc jak 10 let nevyráběného auta obecně, v případě tohoto konkrétního provedení to platí obzvlášť. Jde o verzi s legendárním motorem 1,9 TDI, který už v Octavii II pouze dožíval do roku 2009. A když si ji někdo koupil, obvykle s ní jezdil a jezdil, to je úděl dieselů. Tady k tomu nedošlo a starší první majitel si tento vůz koupil buď proto, že se mu líbilo, jak jede, nebo mu ho prostě někdo nabídl ze skladových zásob. Tak či onak s ním skoro nejezdil a druhý vlastník držel linii. U nás notoricky známý dieselový liftback tak má v tuto chvíli najeto jen 43 800 kilometrů, to je na Octavii II po 16 letech skoro nic, pouhých 2 700 km najetých v průměru každý rok.
Jak už jsme zmínili, pod kapotou je svého času nijak výjimečná, dnes pozoruhodná dieselová jedna-devítka s turbem. Výkon 77 kW (105 koní), motor je to ale velmi odolný proti skoro jakémukoli zacházení a nemá v sobě moc záludností, které by se mohly pokazit. Auto plní jen normu Euro 4, nemá EGR ventil, pro některé to budou dobré prodejní argumenty, stejně jako kombinovaná spotřeba 5,1 litru nafty na 100 km. Auto má klasickou 55litrovou nádrž, takže 1 000 km na jedno natankování nebude žádný nesplnitelný sen.
Výbava není bůhvíjaká, je to akční model Team z konce éry předfaceliftové varianty, ale věci jako automatickou dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání sedadel nebo parkovací asistent na palubě najdete. Nejzajímavější je nicméně prostě stav auta, který prodávající označuje za dokonalý. A zdá se, že nepřehání. Nevidíme prakticky žádné opotřebení zvnějšku ani uvnitř, i motorový prostor je svěží. A servisní historie je též blízká bezchybné.
Právě stavu vozu spolu s vysokou výbavovou specifikací něj dělá jedinečnou nabídku, která by pro některé mohla být v bazarech svérázným lákadlem. Cena bohužel není nejnižší, 11 990 Eur je asi 300 tisíc korun, ale za takový relikt? V době, kdy zcela „oholená” nová Octavia TDI startuje na 620 tisících Kč, je to zajímavá alternativa. Mj. bez AdBlue a dalších moderních nápadů, které dieselům na atraktivitě nepřidávají. Pro někoho to může být zlatá rána...






















Dodnes krásná Škoda Octavia II 1,9 TDI láká stavem i specifikací, méně už cenou. Ale přesto je to výjimečná věc. Foto: Showroom - Das Autohaus, publikováno se souhlasem
Zdroj: Showroom - Das Autohaus@Mobile.de
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
