Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je dokonale nenápadný rychlý kombík, v hávu krabice skrývá 435 koní
15.9.2020 | Mirek Mazal
V záplavě moderních, designově výrazných aut jej jako něco výjimečného identifikuje jen pár nadšenců, dokud ovšem nepřimáčknete plynový pedál až k podlaze a na všechna kola nepošlete přes 400 koní výkonu.
Slovní spojení Volvo 850 T-5R nechává většinu lidí chladnou, u znalců ale vyvolává chuť nakupovat. Kombinace čísel a písmen za jménem automobilky nikterak proslavené rychlostí jsou pravým opakem renomé švédské značky. Varianta 850 T-5R je homologační speciál pro legitimní nasazení závodní verze do britského šampionátu cestovních vozů. V letech 1994 až 1996 vzniklo jen 5 500 takových aut, z toho jen 500 vyjelo do světa v zelené barvě a jeden takový exemplář ročníku 1995 je na prodej.
Nabídka stojí za pozornost, protože dlouhé kombi podobné krabici od bot klame tělem. Jeden z nejbezpečnějších vozů své doby dostal nezvykle silný motor v podobě řadového pětiválce o objemu 2,3 litru dopovaného turbodmychadlem. Pod kontrolou elektroniky Bosch Motronic ze sebe dával sériových 177 kW (240 koní) a 330 Nm, což v té době byla hvězdná čísla. Od poloviny devadesátých let ale uplynulo dost času na to, aby se odolnému stěhováku projevila potřeba úprav, jež by mu pomohly udržet tempo se současnými modely přeplňovaných aut.
Dnes má kus stojící v Saarbrückenu koní už 435 (320 kW). Benzínový pětiválec se za dočkal většího turba a kompletního výfukového systému podpořeného otevřeným sáním. S novým naladěním softwaru má přední hnaná náprava, kterou se snaží držet u asfaltu podvozek KW V3 se stavitelnými tlumiči a sportovní obutí v podobě lepivých semislicků, při přenosu výkonu na silnici velké problémy. Sériové brzdy vystřídala nevadnoucí sada větších kotoučů a odolnějších destiček.
Jistou míru pohodlí zajišťuje polokožené čalounění elektrických sedadel s pamětí, automatická klimatizace nebo tempomat. Udržovaným exteriérem i čistým interiérem prostupují klasické rovnoběžné linky, svébytný design lidé milují, nebo nenávidí. Ti první můžou vzít 27 200 Eur (asi 720 tisíc Kč) a vyrazit směr Německo - levné zboží to není, 435 koní v nenápadnějším a praktičtějším balení ale abyste pohledali.
Volvo 850 T-5R s nájezdem 100 tisíc km a upraveným motorem si drží cenu, nakonec dodnes dokáže okouzlit kombinací rychlosti, praktičnosti a nenápadnosti. Foto: Autohaus Kuhn GmbH, Mobile.de
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva