Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je jeden z pouhých tří kdy postavených supersedanů Bugatti, jediný vzniklý přímo v továrně
30.11.2021 | Petr Miler
Jsou auta výjimečná, vzácná, raritní a pak je tu tohle. Stroj tak mimořádný, že spousta lidí ani netuší, že vůbec vznikl. V době, kdy Bugatti ještě neovládal VW, se měl stát nejrychlejším sériovým sedanem světa, firmu ale spíše přivedl ke krachu.
Vozy značky Bugatti, které nevznikly pod taktovou koncernu Volkswagen, nejsou na prodej zase tak často, však postavena jich byla jen hrstka. Když se nějaký přece jen objeví, obvykle se jedná o supersportovní Bugatti EB110, tentokrát tu ale máme něco jiného. Jde o černý sedan EB112 z časů, kdy se o velký návrat značky pokoušel Romano Artioli, bohužel neúspěšně.
EB110 se v mezičase stihlo dostat do širšího povědomí, EB112 ale nikoli. Důkaz velikášství Artioliho záměrů byl vyvíjen téměř současně a odbyl si premiéru v roce 1993 na autosalonu v Ženevě. Vzhledem k tomu, že design auta měl na starosti Giorgetto Giugiaro, byl onen výstavní stroj postaven přímo u jeho Italdesignu, kterému patří dodnes. Tou dobou ale už Bugatti dávalo dohromady první funkční prototyp ve své továrně v Campogalliano a přesně ten nyní máme před sebou. Podle prodávajícího, firmy Schaltkulisse, je to jediné auto, jehož stavba byla na tomto místě alespoň započata.
Dokončena s ohledem na krach tehdejšího Bugatti nebyla, v rámci pozdější aukce aktiv společnosti jej ale v rozestavěném stavu spolu s dalšími díly potřebnými pro jeho stavbu koupil Gildo Pallanca Pastor. Syn nejbohatší ženy Monačanky měl tehdy na starosti rodinnou realitní firmu a mimo jiné také vlastnil a řídil automobilku Venturi. Dlouhá léta držel rychlostní rekord v jízdě autem po ledu a také byl amatérským automobilovým závodníkem. A má velmi rád značku Bugatti, jak vidno i z tohoto nákupu.
Oba sedany EB112 nechal dokončit z dostupných dílů a jeden si ponechal ve svém vlastnictví, ten jediný alespoň částečně postavený ještě Bugatti ale poslal do světa jako nejrychlejší sedan na světě. S akcelerací na stovku za 4,7 sekundy a maximálkou přes 300 km/h byl na svou dobu technicky velmi pokročilý, měl mimo jiné stálý pohon všech kol, ABS a natáčecí zadní nápravu. O pohon se staral šestilitrový dvanáctiválec umístěný za přední nápravou, který nabídl 455 koní. Ale to všechno jste si mohli přečíst už v článku věnovaném jen tomuto vozu.
Není to žádný krasavec, berme ale ohledy na to, že nejde o hotové auto - být tehdejší Bugatti dále naživu, mohlo řadu detailů ztvárnit jinak. Na autě ostatně vidíme díly, které vznikly spíše díky pozdější kreativitě, například světla jsou jiná než na ostatních exemplářích. Jinak je ale prodávaný vůz v perfektní kondici, prý na něm nenajdete ani jediný škrábaneček, kůže v interiéru je v dokonalém stavu, motor startuje bez problémů. Nakonec má najeto jen něco přes 3 000 kilometrů.
Jde o jeden z nejvzácnějších vozů moderní automobilové historie, dokonalý klenot a netroufáme si odhadovat, za jakou cenu může změnit majitele. Něco nám říká, že o stovky milionů korun půjde určitě. Dát dohromady peníze na jeho koupi se asi podaří málokomu, podívat se na stroj na přiložených fotkách pořízených u dodnes stojící úžasné továrny Bugatti v Campogallianu ale může každý zdarma...
























Bugatti EB112 patří k nejvzácnějším autům na světě. Toto je jediný kus, jehož stavba byla započata přímo dobovým Bugatti, nyní je na prodej za blíže neupřesněnou, ale jistě enormní cenu. Foto: Schaltkulisse, publikováno se souhlasem
Zdroj: Schaltkulisse
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 2 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 4 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 5 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 7 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva