K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie

Jsou auta, která i za kratší dobu ztratí na hodnotě více, pořád ale stojí spoustu peněz. Přeborníkem v tom stát se z luxusního zboží dostupným vozem je stále VW Phaeton.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie

10.11.2020 | Petr Miler

K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie

/

Foto: Volkswagen

Jsou auta, která i za kratší dobu ztratí na hodnotě více, pořád ale stojí spoustu peněz. Přeborníkem v tom stát se z luxusního zboží dostupným vozem je stále VW Phaeton.

Volkswagen Phaeton 3,0 TDI po faceliftu v roce 2014 přišel zájemce nejméně na 80 tisíc euro, dnešním kursem více jak 2 miliony českých korun. O něco přívětivější cenová politika se pokusila po 8 letech výroby udělat z tohoto nešťastného modelu relativně dostupný luxus, a tak už ani nebylo možné pořádně provětrat účet a nakonfigurovat si vrcholná provedení jako W12 4Motion za další miliony. To ale neznamená, že by se cokoli změnilo na schopnosti tohoto modelu klesat na hodnotě raketovou rychlostí.

Phaeton byl pro řadu lidí dál jen něco jako zvětšený Passat, třebaže se v podstatě jednalo spíše o dostupnější Audi nebo Bentley. Zájemci nebyli příliš ochotní utrácet závratné částky za podřízené postavení mezi vozy prémiových značek a nic se na tom nezměnilo ani v právě končící dekádě. Jeden z mála zřetelných neúspěchů Ferdinanda Piëcha tak až do roku 2016 smutně sjížděl z prosklené manufaktury uprostřed Drážďan a čekal na svůj poslední den.

I v té době se ale našli tací, kteří si Phaeton koupili jako nový a z jejich „chyb” (přinejmenším ekonomicky je těžké tuto volbu vnímat jinak) můžeme nyní profitovat my. Autobazary dávají na výběr řadu exemplářů, i mezi nimi ale září dobře vyhlížející kus po posledním faceliftu z inzerátu na zdrojovém odkazu.

Pochází z konce roku 2014 a dnes stojí pouhých 14 490 Eur (384 tisíc Kč), tedy méně než úplně základní Škoda Octavia s motorem 1,0 TSI. Je to relativně nízká suma a také o závratných 75 tisíc Eur (skoro 2 miliony Kč) na původní faktuře i s veškerými příplatky před šesti léty léty. Tohle auto tedy stojí přesně po šesti letech méně než šestinu původní hodnoty.

Cenový propadák není zaprášená ojetina čekající na smilování v rohu oplocené plochy, ale slušný kousek s nájezdem přijatelných 145 tisíc kilometrů. Vidlicový naftový šestiválec byl celou dobu pod kontrolou autorizovaných servisů, jejichž faktury pravidelnou a úplnou péči dokládají. Zaujme i slušná, třebaže zdaleka ne plná výbava

Tento šestiletý Phaeton je horkým kandidátem na to, aby učaroval někomu toužícímu po maximální hodnotě za minimum peněz. Vůz je skutečně osobním dílem technokratického Piëcha, který po celou svou kariéru přesvědčen, že špičková technická řešení se prodají sama. Většinou měl pravdu, tady se ale mýlil a podcenil do značné míry iracionální přitažlivost prestižnějších značek. Přesto se na výrobě tohoto nezmara nikdy nešetřilo a zachovalé exempláře budou dělat velkou parádu ještě dlouho. Respekt smetánky si tohle auto už nikdy nezíská, ale za jeho ceny nebude složité přehlížet ohrnuté nosy rozmazlených majitelů poslední generace třídy S v ne zas o tolik menším luxusu za zlomek ceny.


K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie - 1 - VW Phaeton 2014 vyhodny prodej ilu 01K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie - 2 - VW Phaeton 2014 vyhodny prodej ilu 02K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie - 3 - VW Phaeton 2014 vyhodny prodej ilu 03K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie - 4 - VW Phaeton 2014 vyhodny prodej ilu 04K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie - 5 - VW Phaeton 2014 vyhodny prodej ilu 05K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie - 6 - VW Phaeton 2014 vyhodny prodej ilu 06K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie - 7 - VW Phaeton 2014 vyhodny prodej ilu 07K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie - 8 - VW Phaeton 2014 vyhodny prodej ilu 08K mání je král ztráty hodnoty původně za miliony, po 6 letech stojí míň než základní Octavie - 9 - VW Phaeton 2014 vyhodny prodej ilu 09
Opomíjený koncernový luxus je králem ztráty hodnoty svého druhu. Bude těžké najít jiné tak „mladé” auto, které by dnes stálo méně než základní Škoda Octavia a přitom původně přišlo majitele na skoro 2,5 milionu korun. Ilustrační foto: Volkswagen

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše