K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii

Nebudeme se tvářit, že to je nějaká vysněná specifikace, koupí snů ale přesto klidně být může. Původně auto se sedmimístnou cenovkou je dnes k mání za zlomek původní sumy, i když nepozbylo téměř nic ze svých původních vlastností.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii

2.12.2021 | Petr Miler

K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii

/

Foto: Gebrauchtwagenzentrum Berlin, publikováno se souhlasem

Nebudeme se tvářit, že to je nějaká vysněná specifikace, koupí snů ale přesto klidně být může. Původně auto se sedmimístnou cenovkou je dnes k mání za zlomek původní sumy, i když nepozbylo téměř nic ze svých původních vlastností.

Pokud přijde řeč na o zajímavé exempláře BMW řady 3 staršího data zrodu, obvykle se naše pozornost stočí k autům respektované generace E46. Je to auto, které bylo technicky už tak na výši, že ani dnes nepůsobí zastarale, stále dobře vypadá, osvědčilo se jako velmi trvanlivé a v závislosti na zvolené specifikaci umí být cokoli od řidičsky zajímavého až po komfortní. A nebo klidně obojí současně.

Běžně se vám ukazujeme spíše verze z vrcholu nabídky, protože nás jako fandy lákají nejvíce, dnes tu ale máme něco trochu jiného. Na první pohled je to docela obyčejná trojka, která bez paketu M a velkých kol nevypadá až tak přitažlivě, jak by mohla. Přesto je to naprosto výjimečný vůz - je totiž navzdory svému neoddiskutovatelnému stáří mimořádně zachovalý, neboť během svého života více než co jiného stál v garáži.

V rámci nabídky trojek řady E46 nejde o až tak starý kousek, jde o exemplář z roku 2002, tedy po faceliftu pro poslední tři roky výroby. Racionálně dává volba právě takového exempláře největší smysl - jakkoli to zní trochu jako klišé, modely z těchto fází výrobního cyklu bývají opravdu vyladěné takřka k dokonalosti, což je proces, který s příchodem další generace začne více či méně od nuly.

Tento prodávaný kus bohužel nemá to, co by ideál nadšeného řidiče měl mít, jedná se o docela svéráznou specifikaci zjevně zvolenou starším člověkem. Kůže, dřevo a automat na straně jedné a kola jako z tříkolky nebo základní sedačky téměř bez bočního vedení na straně druhé o tom svědčí. Na druhou stranu, šestiválec bez turba tu je, zadní pohon též a k tomu zatraceně výborný stav.

Na tachometru vozu totiž najdeme číslovku 26 425 km. Ne 264 tisíc nebo 126 tisíc, ale skutečně necelých 27 tisíc km, tohle auto jezdilo jen něco málo přes tisíc kilometrů ročně. Navíc je třeba dodat, že nejsou kilometry jako kilometry a v tomto případě měl vůz už od pohledu patřičnou péči. Jeho prodejce tvrdí, že automobil patřil celou dobu jedinému majiteli, staršímu muži, který jej většinu času garážoval a přitom s ním absolvoval veškeré nezbytné technické operace. To je z hlediska historie ideál svého druhu.

Co dál dostanete? Navzdory označení 320i skutečně atmosféricky plněný šestiválec o objemu 2,2 litru (kdeže tyto časy jsou...), který na kola posílá až 170 koní. Není to žádná nirvána, tohle auto jede slušně a zní skvěle, víc nic, na druhou stranu - stovka za 8,3 sekundy a maximálka 226 km/h nejsou žádná ostuda. Všechno ostatní je též fandí spíše roli pěkného auta na běžné ježdění, žádné víkendovky.

Auto je momentálně na prodej v Berlíně a cena 9 990 Eur (asi 253 tisíc Kč) je na takto zachovalou trojku generace E46 na dnešní dobu skoro směšná. Však si představte, že zítra vyjedete na silnice se skoro novou 320i E46 s atmosférickým šestiválcem, bez downsizingu, bez start/stopu, bez vší té nekvality a přetvářky, která moderní auta často obchází a nedáte za to ani zdaleka peníze, za které Škoda neprodává ani základní tříválcovou Fabii. Není to svým způsobem krásné?


K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 1 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 01K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 2 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 02K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 3 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 03K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 4 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 04K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 5 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 05K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 6 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 06K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 7 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 07K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 8 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 08K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 9 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 09K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 10 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 10K mání je minimálně jeté BMW 3 s šestiválcem po 1. majiteli za cenu, za jakou dnes nekoupíte ani novou Fabii - 11 - BMW 320i E46 2002 nejete prodej 11
Vcelku obyčejné BMW řady 3 E46 v takovém stavu už se v prodeji nevídá, tuplem ne za tak pěknou cenu. Je to prakticky nové auto s šestiválcem za 253 tisíc. Foto: Gebrauchtwagenzentrum Berlin, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.