Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je zdánlivě tuctový kombík Audi, který ale překoná i nejnovější RS6
5.8.2020 | Petr Prokopec
Ano, z továrny vyjel jako docela rychlá S6, i tu ale na pohled stěží rozeznáte od A6 s paketem S-line. Po koupi ale dostal navíc pořádnou nálož 200 koní navíc, kterou nedává najevo nijak.
Stávající Audi S6 může opravdové automobilové nadšence okouzlit jen stěží. Na rozdíl od předchozí generace totiž již nedisponuje čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo, místo benzinové jednotky Němci v honbě za nižšími emisemi CO2 zaměstnali pod kapotou třílitrový turbodiesel. Majitelé tedy sice mohou počítat s nižší spotřebou, nicméně zrovna kvůli ní si nikdo sportovní auta nekupuje. Prioritou je dynamika a zvuk, nicméně zrovna v těchto ohledech na tom novinka v porovnání se svými předchůdci není zrovna nejlépe.
Situaci samozřejmě můžete napravit dovozem mimoevropského kousku, neboť v zámoří Audi S6 pracuje s 2,9litrovým benzinovym šestiválcem. Tedy ze stejné jednotky, jakou dostalo do vínku i provedení RS4 Avant. Kombík přitom zvládá stovku se 450 koňmi za 4,1 sekundy, tedy o rovnou sekundu rychleji než dieselové S6 disponující 349 koňmi. Mimo to se vám ovšem nabízí ještě jedna možnost, a sice koupě ojeté předchozí generace. V té chvíli totiž můžete počítat s ještě oslnivější dynamikou.
Za vším stojí nizozemský majitel S6 Avant, který se rozhodl z tuctově vyhlížející S6 udělat postrach supersportů. Čtyřlitrovou pohonnou jednotku tak doplnil o turbodmychadla určená původně variantě RS6, sáhl po novém sání, výfuku a vše doplnil zakázkovou řídicí jednotkou. Díky tomu osmiválcový agregát produkuje 650 koní, tedy o 50 koní vyšší výkon, než jaký je spojen i se stávajícím RS6 Avant. To přitom stovku zvládá za 3,6 sekundy a při volbě řidičského paketu dosáhne mety až 305 km/h. Ještě lepší dynamiku má nabízet tato S6.
Vyjma prostoru pod kapotou na mnoho úprav nedošlo, což je dobře i špatně. Auto na jednu stranu vypadá pořád stejně nenápadně, na tu druhou ale má dále standardní podvozek i brzdy, což by při rychlé a zběsilé jízdě mohl být problém. I díky tomu ale nikdo nemá šanci tipnout netipne, že právě toto Audi S6 je výkonnější nejen než tovární sourozenci, ale rovněž překonává i Mercedes-AMG E63S či BMW M5 Competition. O jedinou změnu v rámci vzhledu se totiž vůči standardu postaral jen onen výfuk se čtyřmi koncovkami.
Pokud se nicméně rozhodnete jak pro koupi, tak i pro další investice, pak se nabízené S6 jeví jako zajímavá koupě. S najetými 30 415 kilometry je totiž nabízeno za 79 950 Eur (cca 2,1 milionu Kč). Za to přitom kromě upraveného motorového prostoru dostáváte třeba 20palcová litá kola, do kterých se větší brzdy bezesporu vejdou. Uvnitř pak nechybí sportovní sedadla nebo karbonové dekorace. Dále je pak možné počítat s vyhledávacím systémem a alarmem páté kategorie, jenž mají zabránit odcizení.
Továrních příplatkových prvků je ale na palubě bezpočet od audio systému Bose přes dálkový ohřev kabiny až po panoramatickou střechu či vyhřívání volantu i sedadel v obou řadách. Bonusem pro Čechy pak je výklopné tažné zařízení, se kterým budete ostatní účastníky silničního provozu deklasovat s ještě větší nadřazeností. Jen málokteří majitelé hot hatchů a sporťáků totiž zvládnou pochopit, jak je možné, že je právě předjel kombík s přívěsem.
650 koní pod kapotou by tomuto Audi S6 Avant rozhodně nikdo nehádal. Už v továrním provedení je to tak trochu sleeper, natož v tomto. Foto: Marktplaats
Zdroj: Marktplaats
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva