Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kamera natočila, co se může dít okolo vašeho auta v servisu, když se zrovna nedíváte
25.8.2020 | Petr Miler
Každý, tuplem pak autorizovaný servis by se měl k zákazníkům chovat uctivě, dělat jen to, co klient schválí a vše vyřídit co možná nejrychleji. Realita ale zjevně bývá docela jiná.
O tom, co se může dít s vaším autem, když ho předáte do péče servisu, se vypráví legendy. A nemusí jít nutně o Autoopravnu na rozcestí. Například jeden autorizovaný servis Audi v Praze svého času obcházela skutečně mizerná pověst - mluvilo se o všech možných levárnách od výměny pouze části starého oleje přes montáž použitých dílů až po výlety s auty zákazníků po okolí.
Nevíme, co z toho byla ještě pravda a co už byly jen legendy, takové věci se ale bohužel dějí, nakonec i případy neoprávněného použití auta zákazníka byly zdokumentovány. Dnes vám ukážeme trochu jiný, ve kterém samo auto snad netrpělo, ve výsledku ale není o nic méně smutný. A nelze jej označit jen za nahodilé selhání jednotlivce.
O svou zkušenost se na Faebooku podělil Gabriel Rendon z amerického Texasu, který do dealerství Hondy v San Antoniu přivezl svůj vůz. Stalo se tak uplynulou sobotu a po servisu chtěl zajistit jen pravidelnou výměnu oleje v motoru. Jednoduchý úkon na pár desítek minut, pokud má servis volné kapacity, řeknete si. Nakonec se ale ze všeho stal mnohahodinový horor, kterému sám Rendon nijak nepřispěl.
Podle jeho tvrzení se jeho vozu ujal servisní technik, který jej po chvíli informoval, že na voze je třeba provést také výměnu oleje v převodovce, výměnu brzdové kapaliny a instalovat novou baterii a nabídl mu také tyto práce. To je standardní a správný postup, Rendon ale zareagoval s tím, že pro tuto chvíli mu stačí výměna oleje v motoru a vzhledem k časovým omezením se vrátí později během následujících týdnů nechat udělat zbytek.
Tím bylo vše zdánlivě vyřešeno, akorát... nebylo. Servis přes odmítnutí dalších úkonů udělal vše, co nabízel, na autě pracoval déle, než měl a majiteli vyúčtoval 480 dolarů (asi 10 600 Kč). To jej pochopitelně rozlítilo, neboť podle svých slov „výslovně řekl, že chce pouze vyměnit olej” a servis přesto udělal všechno, co nabízel. Jestli je to ze strany opravny obvyklý postup, jak přimět zákazníky zaplatit víc, než původně předpokládali, nevíme, skoro to tak ale vypadá.
Po krátké debatě Rendon akceptoval nechtěnou výměnu kapalin, neboť to je práce, kterou je těžké vrátit zpět, baterii si ale přál vrátit svou původní a co nejrychleji odjet. To je i pro amatéra práce na pár minut, servis tím ale strávil více než hodinu. Když se pak divil, co se s jeho autem po tu dobu dělo, podíval se na záznam z palubní kamery a rychle se dovtípil.
Onen záznam si můžete prohlédnout níže a nedívá se na něj hezky - hlavně se pak neposlouchá hezky. Vidíme na něm, jak přijímací technik přijíždí do dílny na zákazníka opakovaně sprostě nadává. Nechceme to překládat doslova, nemusíte nakonec být až tak kovaní v angličtině, abyste vše pochopili, ve stručnosti ale shrneme, že ve spršce nadávek došel technik řekl kolegovi, že když nechce novou baterku a spěchá, tak ho nechají čekat na vrácení auta další hodinu. Kolega ani náznakem neprotestoval, řekl jen: „Ano, pane!” a tak i učinil. Auto nechal stát na místě 60 minut a pak teprve udělal, co mohl udělat ihned.
Poučení pro nás je ale obtížné, neboť Rendon neudělal vůbec nic špatně. Chtěl prostě jen vyměnit olej, odmítl nabídku na další služby, měl mu být s úsměvem vyměněn olej a servis měl být rád i za tuto práci. Že se to nestalo, je tristní a je to o to tristnější, že se tak stalo v servisu zaštítěném samotnou Hondou, kde člověk čeká nějakou úroveň.
Poučení by si tedy z celé věci měli vzít hlavně provozovatelé opraven, my můžeme poradit snad jen to, abyste auto servisovali ideálně v místě, ve které máte důvěru díky předchozím zkušenostem svých nebo jiných. Některé servisy prostě fungují a jiné ne, jako kterékoli jiné služby. O těch špatných to ale obvykle rychle vyjde najevo, pokud se alespoň trochu zajímáte o dění kolem vás.




Majitel Hondy přijel na výměnu oleje, dostal ale i to, co výslovně nechtěl. A když požadoval aspoň dílčí nápravu, dočkal se jen nadávek a zbytečného zadržování auta v servisu, aby byl za svou „drzost” potrestán. Jak absurdní. Foto: Gabriel Rendon@Facebook
Zdroj: Gabriel Rendon@Facebook přes The Drive
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 6 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 7 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 9 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 10 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
dnes
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Rychlodotazy 07.07. 20:46 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan