Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koenigsegg ukázal, jak zničil rekord ve sprintu 0-400-0 km/h, Bugatti je o třídu níž
14.10.2019 | Petr Prokopec
Zvládnout akceleraci na čtyřstovku a následně zpomalit opět na nulu za půl minuty je něco nepředstavitelného. Na videu švédské automobilky to ale vypadá spíše jako jedna velká nuda.
Švédský Koenigsegg před pár týdny dokázal, že v rámci jízdní dynamiky jen stěží najde soupeře. Hybridní model Regera zvládl zrychlit z klidu na 400 km/h a následně opět zpomalit na úplnou nulu za pouhých 31,49 sekundy. Značka tak vylepšila svůj dosavadní rekord a konkurenční Bugatti Chiron s časem 41,96 sekundy odsunula hodně daleko za svá záda. Zajímavé je, že pobyt továrního jezdce Sonnyho Perssona za volantem byl o chlup delší, než je výše zmíněný čas, a to o necelou sekundu.
Pokud se ptáte, jak je to možné, vysvětlení je prosté. Persson totiž ve skutečnosti nedosáhl pouhé čtyřstovky, nýbrž mety 403 km/h, přičemž samotné zrychlení mu zabralo 23,64 sekundy. Kvůli tomu zároveň potřeboval i delší čas na brzdění, celá akce se tak natáhla na 32,48 sekundy. I to je samozřejmě rekord, ovšem do Guinnessovy knihy rekordů by se jiná než kulatá čísla zapisovala špatně. Švédové tak místo z reality vycházeli z dat posbíraných zařízením Racelogic VBox.
Nešlo samozřejmě o jedinou techniku na palubě, opomenuta nebyla ani kamera. Perssonovu jízdu si tak můžeme vychutnat prakticky z jeho úhlu pohledu, jakkoliv je třeba dopředu varovat, že to není tak zajímavá podívaná, jak by leckdo mohl čekat. Venkovní prostředí je totiž přeexponované, zvuk pak ani zdaleka nepřipomíná třeba uječenou kakofonii Scuderie v červeném pásmu otáček. Pokud si tedy budete myslet, že Persson namísto čtyřstovky nedosáhl ani dvoustovky cestou z nákupu, nikdo vám to nebude mít za zlé.
Je ovšem možné, že již zakrátko se dočkáme náhrady. Koenigsegg naznačil, že možnosti modelu Regera rozhodně nekončí dosažením mety 400 km/h. Vůz by měl na dostatečně dlouhém úseku zvládnout ještě vyšší rychlost, jakkoliv bude třeba deaktivovat omezovač, který aktuálně zasahuje ve čtyřistadeseti. Speciální Chiron Super Sport 300+ ale Švédové nejspíše nepokoří, nikoliv s tímto vozem. V záloze je ale již nové Jesko, které má laťku pozdvihnout až nad Bugatti - brousí si zuby na 500 km/h.




Stačí omezený výhled ven a zastřený zvuk, a rázem je rekordní jízda Koenigseggu docela nudná
Zdroj: Koenigsegg@Youtube
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 3 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 6 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 8 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 9 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.18. 19:35 - northwind
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 18:34 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan