Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koronavirus schvátil závodní týmy Porsche tak, že muselo povolat piloty z důchodu
26.9.2020 | Petr Miler
Letošek je rokem plný bizarních událostí a překvapí nás asi už máloco. Závodní Porsche osedlaná při jedné z nejvíce prestižních čtyřiadvacetihodinovek planety lidmi, kteří už léta nezávodili, asi nebudou výjimkou.
Ztracený rok. Těmito slovy slyším stále více lidí označovat letošek, a to z důvodů, které zřejmě není třeba přibližovat. Uvízli jsme v pasti zvané koronavirus, ze které zřejmě není úniku, protože nemá žádné společensky přijatelné řešení. Pokud jsou přijata nějaká opatření, lidé si okamžitě stěžují, že jsou omezování. A pokud přijata nejsou a pár lidí zemře, lidé se okamžitě ptají, proč tomu nikdo nezbránil.
Politici se tak plácají kdesi mezi oběma extrémy se snahou nezlikvidovat ekonomiku, nechat lidi alespoň trochu žít a současně ochránit ohrožené skupiny, ale obvykle trpí všechno z toho, a spokojený tak není nikdo. Trpí i sport, ten motoristický nevyjímaje a nejlépe ze všech by o tom momentálně mohlo vyprávět Porsche.
Německá automobilka se o minulém víkendu zúčastnila čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans a bylo z toho slušné fiasko. Závod jetý samozřejmě za zavřeným dveřmi, rouškami i na klice od toalety a testováním na „kovid” (už je to oficiálně české slovo?) od rána do večera pro něj skončil prachbídně, když jeho auta nestačila na Astony a Ferrari. To nejhorší ale mělo teprve přijít - tři nejmenovaní lidé byli během víkendu infikováni, což po vytrasování jejich kontaktů způsobilo, že personál čtyř týmů včetně devíti pilotů musel do karantény. A dostat se z ní nemohl před dalším prestižním závodem na Nürburgringu.
Porsche rovnou oznámilo, že bude dělat vše proto, aby chybějící lidi nahradilo. Mechaniky sehnalo ještě snadno, však kdo by nechtěl aspoň chvíli pracovat pro Porsche, s piloty to ale bylo složitější - ti aktivní jsou obvykle plně vytížení a špičkoví šoféři schopní odjet takový závod na nejnáročnějším okruhu světa se na ulici neválí. Někoho z automobilky tak napadlo zavolat lidem, kteří už závodění pověsili na hřebík, v minulosti ale pro Porsche jezdili.
Automobilka tak postupně sehnala „důchodce”, kteří auta postižených týmů odjezdí a mezi nimi i dvojici Timo Bernhard a Jörg Bergmeister. Neváhali ani jeden, ostatně zrovna oni nejsou až tak staří (Bergmeisterovi je ale 44 let, takže mladík to skutečně není), sám Bernhard pak asi situaci shrnul nejlépe: „Firma toho pro mě v minulosti udělala hodně, takže tohle je pro mě šance ji něco vrátit. Možná budu tento víkend pomalý, protože jsem neujel 100 kol před závodem, ale uděláme to nejlepší, co bude v našich silách.”
Kdybyste tedy měli při sledování letošních 24h Nürburgringu pocit, že vidíte místo přímého přenosu jen záznam některého z dávných ročníků, nenechte se mýlit, to jen pojedou závodníci, kteří léta nezávodili. A minimálně jeden tým závodící s Porsche bude zcela ze hry - u Manthey-Racing Porsche se na infekci přišlo příliš pozdě na to, aby automobilka sehnala alespoň „důchodce”...






Letošní 24h Nürburgringu bude tak bizarní... jako skoro všechno. Kvůli týmům pobitým koronavirovými omezeními budou závodit také lidé, kteří už léta na této úrovni nesoutěžili. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 11 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
