Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krásná a nejetá Lancia Delta HF Integrale nemusí stát majlant, tato není dražší než Octavie
6.10.2021 | Petr Miler
Jde dnes o extrémně ceněné auto, které stojí miliony i s ne úplně malým nájezdem. Tento kousek je dodnes prakticky nejeté a zcela originální, přesto nestojí nesmysl, jen to není Evo II.
Snad každý automobilový nadšenec sní o Lancii Delta Integrale ve vlastní garáži. Je to legenda, která se může směle řadit po bok Stratosu, Audi Quattro, Peugeotu 205 T16 i Subaru Impreza v rallyové síni slávy. Šestkrát za sebou se v poháru konstruktérů nepodařilo zvítězit žádnému jinému autu. A podle toho také většina HF Integrale stojí. Verze Evo I Evo II stály miliony už před léty a situace dnes není jiná - 2 až 3 miliony po vás budou chtít majitelé aut klidně s 80 nebo 100 tisíci najetými km. To jsou obrovské peníze.
Evo II přitom nikdy nejezdilo rallye, na rozdíl od Eva I a v podstatě všech ostatních Integrale. Stroj, který tu máme dnes, je méně žádaný, i když vznikal skutečně pro závody. Je to první HF Integrale, představená koncem roku 1987, první soutěžní Delta HF, která na rozdíl od HF 4WD nebyla šitá horkou jehlou.
V útrobách zůstal pohon všech kol z HF 4WD, takže mezi předními koly byl obyčejný otevřený diferenciál, středový epicyklický rozděloval výkon v poměru 56:44 ve prospěch přední nápravy a fungoval na principu viskózní spojky Ferguson. A vzadu byl šnekový samosvor Torsen. Oproti HF 4WD dostala HF Integrale větší brzdy, větší hlavní brzdový válec a upravené přední tlumiče a pružiny.
Pod kapotou ještě nebyl proslulý dvoulitr Lampredi, nicméně motor měl objem 2,0 litru a dostal novou osmiventilovou hlavu, ventily a ventilová sedla, větší turbo a chladiče vody a oleje a také větší airbox se vzduchovým filtrem. Výkon tedy oproti HF 4WD narostl na 137 kW (185 koní) a točivý moment 305 Nm a s manuálním pětikvaltem, který navíc dostal kratší finální převod pro kompenzaci větších kol. Vůz pořád nevážil mnoho, 1 205 kg, takže HF Integrale byla na stovce za 6,6 sekundy a rozjela se až 214 km/h.
Červený kousek, který tu máme před sebou, je krásným a specifickým exemplářem. Je to jediná Delta HF Integrale oficiálně dovezená do Švédska v roce 1990 v tzv. švýcarské verzi - jde o základ varianty 16v ovšem s motorem verze 8v s katalyzátorem, který výkon motoru snižuje na 177 koní. To ale zase tak nevadí - jde o jinak naprosto originální a od pohledu netknuté auto s nezaměnitelnými koly Delty HF Integrale. Za 31 let najezdilo pouhých 10 260 kilometrů a vypadá podle toho.
Vůz vypadá i působí jako nový, naprostou většinu života strávil v garáži pod plachtou s patřičnou péčí. Perfektní je všechno, co vidíme - lak, světla i sedačky jsou jako nové a dokonale čisté. Majitel se této krasavice zbavuje prý proto, že kupuje jiné auto, možná i proto na ni nasadil rozumnou cenu - 33 500 Eur, tedy asi 850 tisíc korun, za to dnes koupíte lepší novou Octavii, tedy pokud vám někdo nějakou milostivě prodá. Mít možnost koupit legendu rallye za takové peníze v takto krásném stavu se vážně nepoštěstí každý den.













Tahle krásná červená Integrale může být vaše za cenu lepší Škody Octavia, mezi oběma aut bychom neváhali ani vteřinu. Foto: Marcus Wisén, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před hodinou
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 4 hodinami
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 5 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
