Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krásnou, dodnes skoro novou „komunistickou” Škodu Rapid nikdo nechce. Majitel musel slevit už 270 tisíc
21.5.2024 | Petr Miler
Je to mimořádné auto v mimořádném stavu, o tom nemá smysl se přít, ale kolik příznivců tento model stále má? A kolik z nich touží po autě v tak perfektním stavu? I po velké slevě musí být zájemce hodně při penězích.
Přiznáme se, že pro původní, vlastně ne úplně původní, ale spíš prostřední Škodu Rapid máme slabost. Historicky první vůz tohoto jména je už dávno zasloužilý veterán, zatím poslední iterace takto nazvané škodovky je přes své nesporné kvality až moc obyčejným vozem. „Komunistický” Rapid z 80. let byl ale na svou dobu něco a my jsme dost staří na to, abychom pamatovali, jak moc velkou věcí svého času bylo takové auto vlastnit.
Nám se to nepoštěstilo, přesto nešlo přehlížet, jak se pomalu jen tuzexové zboží v komunistických reáliích stalo „kočkolapem” první kategorie. A nešlo jen o to, že tento vůz byl v šedi tehdejších časů neobyčejně stylový, byl i relativně technicky vyspělý. Jasně, slovo „relativně” je třeba vnímat s větší než obvyklou intenzitou, ale přesto - zásadně jiná, v podstatě víceprvková zadní náprava, pětistupňová převodovka, motor 1,3 později s hliníkovou hlavou válců, sofistikovanější sání a výfuk, čtyřpístkové brzdy vpředu... Zejména Rapidy 135 a 136 mohly vypadat jako „stodvacítky” s jinou zádí, byla to ale podstatně sofistikovanější auta.
S několika Rapidy jsme měli možnost jezdit v časech dlouho po pádu železné opony a byli jsme vždy překvapeni tím, jak dobře fungující stroje to byly. Tam, kde Škody 120 a spol. snadno narážely na limity svých možností (snadno to mohlo být oněch 120, akorát km/h a klidně v přímce), se Rapidy teprve rozjížděly. Poznali jsme i lehce upravená auta schopná jezdit po dálnicích rychlostmi okolo 170 km/h a nebylo to žádné utrpení. Tohle v 80. letech v komunistické ČSSR... To musela být vážně extratřída.
Dnes jsou z těchto Rapidů velké rarity, a tak se jim rádi věnujeme, když se některý z hezkých kousků objeví v prodeji. Viděli jsme jich v minulosti dost a dost, žádný se ale ani neblížil málo jetému a přesto důkladně renovovaném vozu, o kterém jsme psali už loni. Pohrála si s ním maďarská firma Veteran Auto, která na autě podle svých slov pracovala s přestávkami několik let a vyhrála si s naprosto vším, do posledního detailu. A pokud vám tento vůz unikl dříve, podívejte na jeho fotky - je prakticky nový vizuálně i technicky, je to nejkrásnější Rapid 130, který jsme viděli za mnoho uplynulých let.
Maďaři jej loni poslali do prodeje za snad až brutální cenu 48 800 Eur, dnešním kursem víc jak 1,2 milionu Kč. Nikdo ho ale za takové peníze nechtěl a nechce, a tak museli s cenou dolů. Dnes auto nabízí za 38 000 Eur, tedy za něco málo přes 930 tisíc Kč, o téměř 270 tisíc levněji. To je pořádná sleva, i po ní ale zbývá na stole pořádná cena, na Rapid 130 určitě. Nejsme si tedy jisti, zda taková bude stačit, ale tohle už opravdu není auto na ježdění. Je to veterán zralý do muzea a už jeho „stvoření” muselo stát snadno částku blízkou jeho aktuální ceně. Tak třeba se jej za oněch 930 tisíc korun ujmete právě vy...
























Takhle krásnou Škodu Rapid z 80. let možná už nikdy znovu neuvidíte, je dílem roků renovační práce na beztak zachovalém autě. Její loňská cena byla extrémní, teď je k mání o 270 tisíc levněji. I tak ale máme pocit, že si kupce bude hledat obtížně. Foto: Veteran Auto, publikováno se souhlasem
Zdroje: Skoda 130 Rapid@Mobile.de, Veteran Auto
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 9 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 15:00
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
Nejnovější články
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
před 5 hodinami
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
před 6 hodinami
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
před 8 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 9 hodinami
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
