Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný
11.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové mají pocit, že 700 koní je na dvě kola příliš. Koenigsegg One:1 či Hennessey Venom GT jich ale na jedné nápravě nabízí dvakrát více.
Italská automobilka nedávno odhalila nový model Huracán LP570-2, který se pyšní pouze jednou hnanou nápravou, a to samozřejmě tou zadní. Celý svět se tak okamžitě začal ptát, zda se stejnou kúrou může počítat rovněž větší Aventador. Odpověď šéfa vývoje Maurizia Reggianiho ovšem potenciální zájemce nepotěší, na tovární model si totiž mohou nechat zajít chutě. „Aventador může být pouze čtyřkolkou, neboť má příliš velký výkon a točivý moment. A takovou porci je možné zvládnout pouze s pohonem čtyř kol.“
Na jednu stranu lze přitom daná slova pochopit, Aventador není zrovna slabé auto a pohon všech kol jeho výkon jistě na silnici přenese lépe. Na druhou stranu tu ale máme třeba Koenigsegg One:1 nebo Hennessey Venom GT, tedy vozy totožné koncepce, které se ve srovnání s Lamborghini Aventador mohou pochlubit dokonce dvojnásobným výkonem, a přesto jim stačí pouze jedna hnaná náprava. Navíc jde o vozy s přeplňovanými motory, kde je otázka točivého momentu resp. výkonu v nižších a středních otáčkách ještě naléhavější. A aby toho nebylo málo, americká reinterpretace britského Lotusu navíc veškerý výkon přenáší přes manuál, což je ještě obdivuhodnější.
Vysvětlení Lamborghini tedy není příliš přesvědčivé, však je tu i spousta jiných aut od LaFerrari po McLaren P1, které mají výkon kdesi mezi Aventadorem a dvěma výše zmíněnými bijci a přesto používají pouze pohon zadních kol. A znovu nikoli neúspěšně - v nejednom klání McLaren P1 zdolal Porsche 918 Spyder, které je právě čtyřkolkou. Reggianiho slova se tedy zdají být na vodě, reálný důvod bude jinde. Spekulovat můžeme dlouho, ale cokoli od toho, že Italové jakožto malá automobilka s omezeným rozpočtem nemají jednoduše na vývoj takového modelu kapacity, až po prosté vyřčení, že pohon 4x4 je součást jejich aktuální DNA, by se poslouchalo lépe.
Ať tedy v budoucnu vzniknou jakékoliv další varianty Aventadoru, systém pohonu všech kol bude přítomen u každé z nich. To samé platí také o chystaném SUV Urus, které by dle slov šéfa automobilky Stephana Winkelmanna bylo s jednou poháněnou nápravou jen jakousi „náhražkou“, jež by postrádala pravé off-roadové schopnosti, po kterých prý zákazníci Lamborghini touží.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že Huracán byl od počátku vývoje výjimkou, v jejímž případě nebylo přepřáhnutí na pohon zadních kol problémem. Tedy až na fakt, že Italové museli snížit výkon desetiválce na 580 koní - i původních 610 by bylo na jednu nápravu moc. Ani tomu jsme nevěřili, a to nejen proto, že u Švédů nebo „toho pána z Texasu“ to nesnáz není...

















Aventador je prý na pohon jedné nápravy příliš výkonný. Také máte pocit, že vysvětlení Lamborghini je poněkud na vodě?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 7 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před hodinou
 Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 2 hodinami
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 3 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 4 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    