Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini Aventador s pohonem zadních kol nebude, prý je na to moc silný
11.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové mají pocit, že 700 koní je na dvě kola příliš. Koenigsegg One:1 či Hennessey Venom GT jich ale na jedné nápravě nabízí dvakrát více.
Italská automobilka nedávno odhalila nový model Huracán LP570-2, který se pyšní pouze jednou hnanou nápravou, a to samozřejmě tou zadní. Celý svět se tak okamžitě začal ptát, zda se stejnou kúrou může počítat rovněž větší Aventador. Odpověď šéfa vývoje Maurizia Reggianiho ovšem potenciální zájemce nepotěší, na tovární model si totiž mohou nechat zajít chutě. „Aventador může být pouze čtyřkolkou, neboť má příliš velký výkon a točivý moment. A takovou porci je možné zvládnout pouze s pohonem čtyř kol.“
Na jednu stranu lze přitom daná slova pochopit, Aventador není zrovna slabé auto a pohon všech kol jeho výkon jistě na silnici přenese lépe. Na druhou stranu tu ale máme třeba Koenigsegg One:1 nebo Hennessey Venom GT, tedy vozy totožné koncepce, které se ve srovnání s Lamborghini Aventador mohou pochlubit dokonce dvojnásobným výkonem, a přesto jim stačí pouze jedna hnaná náprava. Navíc jde o vozy s přeplňovanými motory, kde je otázka točivého momentu resp. výkonu v nižších a středních otáčkách ještě naléhavější. A aby toho nebylo málo, americká reinterpretace britského Lotusu navíc veškerý výkon přenáší přes manuál, což je ještě obdivuhodnější.
Vysvětlení Lamborghini tedy není příliš přesvědčivé, však je tu i spousta jiných aut od LaFerrari po McLaren P1, které mají výkon kdesi mezi Aventadorem a dvěma výše zmíněnými bijci a přesto používají pouze pohon zadních kol. A znovu nikoli neúspěšně - v nejednom klání McLaren P1 zdolal Porsche 918 Spyder, které je právě čtyřkolkou. Reggianiho slova se tedy zdají být na vodě, reálný důvod bude jinde. Spekulovat můžeme dlouho, ale cokoli od toho, že Italové jakožto malá automobilka s omezeným rozpočtem nemají jednoduše na vývoj takového modelu kapacity, až po prosté vyřčení, že pohon 4x4 je součást jejich aktuální DNA, by se poslouchalo lépe.
Ať tedy v budoucnu vzniknou jakékoliv další varianty Aventadoru, systém pohonu všech kol bude přítomen u každé z nich. To samé platí také o chystaném SUV Urus, které by dle slov šéfa automobilky Stephana Winkelmanna bylo s jednou poháněnou nápravou jen jakousi „náhražkou“, jež by postrádala pravé off-roadové schopnosti, po kterých prý zákazníci Lamborghini touží.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že Huracán byl od počátku vývoje výjimkou, v jejímž případě nebylo přepřáhnutí na pohon zadních kol problémem. Tedy až na fakt, že Italové museli snížit výkon desetiválce na 580 koní - i původních 610 by bylo na jednu nápravu moc. Ani tomu jsme nevěřili, a to nejen proto, že u Švédů nebo „toho pána z Texasu“ to nesnáz není...

















Aventador je prý na pohon jedné nápravy příliš výkonný. Také máte pocit, že vysvětlení Lamborghini je poněkud na vodě?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 20 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 20 minutamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 10 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva