Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini motory bez turba a elektřiny nepopraví, budou tu s námi ještě dlouho
23.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka chce být poslední výrobce čistokrevných motorů na světě. Zatímco jiní jim strojí pohřeb, u Lamba jim věští ještě dlouhou budoucnost.
Budoucnost Lamborghini je do značné míry spojená s novým SUV Urus. Ne kvůli existenčním problémům, Italové od novinky očekávají zvýšení zisků, což by jim umožnilo zkrátit životní cykly sportovních modelů. Mnoho lidí ale jejich optimismus nesdílí, internetem létají obavy spojené se ztrátou exkluzivity či příchodem plebejských pohonných jednotek, jež se následně rozšíří i na zbytek portfolia.
Všechny obavy se ale šéf automobilky Stefano Domenicali rozhodl rozptýlit. Řekl, že Urus sice bude vůbec prvním vozem, který bude k mání jako plug-in hybrid, ovšem toto ústrojí přijde teprve ve druhé vlně a navíc bude k dispozici až od roku 2020. V první fázi dostane italské SUV pouze nadvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.
Dvanáctiválcovou atmosférickou pohonnou jednotku ale tento agregát nenahradí, minimálně u modelu Aventador a jeho nástupců. Domenicali uvedl, že hodlá u tohoto motoru setrvat tak dlouho, jak jen to bude možné. „Je to správný přístup. Věříme totiž, že potenciál pro naše atmosférické agregáty je stále velmi silný a velmi hodnotný.“
Šéf Lamborghini kromě toho dodal, že čím více konkurence míří směrem k elektrifikaci, tím větší potenciál tu zůstává pro V12 ze Sant'Agata Bolognese. Rivalové se tím navíc připravují o zisk, neboť dle Domenicaliho „kdokoliv, kdo říká, že na elektrifikaci vydělává, lže. Současná cena takových investic je závratná.“
Jedním dechem ovšem Domenicali dodává, že jednoho dne bude třeba z atmosférických motorů přepřáhnout na přeplňované či hybridní jednotky a Lamborghini musí být na takovou chvíli připraveno. Z ekonomického hlediska to ale zatím nedává smysl, vedle toho stojí i emoční stránka, jež není silnou stránkou hybridů.
„Charakteristika našich vozů, DNA našich vozů, dynamika našich vozů, těžiště, emoce... to je něco, co momentálně s plug-in hybridy nedokážeme doručit. V budoucnu se uvidí, ale předpokládám, že se tak nestane před roky 2025-2028. Neprodáváme jen auta, prodáváme emoce,“ dále osvětluje budoucnost firmy Domenicali.
V krátkosti se tak dá říct, že první plug-in hybrid značky dorazí až v roce 2020, přičemž určen bude SUV. Atmosférický dvanáctiválec zůstane v nabídce ještě o pět či osm let déle. Italská automobilka chce zůstat i v budoucnu vůbec jedinou - a tedy poslední - kdo takový agregát nabízí.
O trochu spornější je ale osud desetiválcového motoru. Dle Domenicaliho jde o první volbu, kde se budou řešit možné změny. Nedivili bychom se přitom, kdyby došlo k downsizingu a přeplňování - a tedy adopci výše zmíněného přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce. Vůči agregátu SUV ovšem jistě dojde k přepracování.
„Musíme nejdříve zjistit, co požaduje trh,“ dodává k případným změnám šéf automobilky. Nevylučuje přitom ani elektrifikaci. Nicméně také v tomto případě je na odchod 5,2litrové atmosférické jednotky do důchodu ještě brzo. V10 má totiž dle Domenicaliho stále nemalý potenciál, který ještě v příštích letech bude těžen.

















Lamborghini hodlá atmosférickou V12 ponechat modelu Aventador i jeho nástupcům minimálně do roku 2025
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva