Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Letošní motorová vybíjená pokračuje v brutálním tempu. Toto jsou další oběti EU
24.3.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nesmlouvavý postup Evropské unie v zavádění nové emisní normy ve spojení s přísnějšími testy hlásí další oběti. U BMW jich bude ještě víc, než se čekalo.
I když jsme už zkraje roku varovali, že letos zmizí z nabídky nových aut spousta motorů, stále dokola jsme překvapováni rozsahem dopadů probíhající „motorové čistky”. U spousty automobilek známe jen obrysy toho, co vše se bude dít, přesto je z čeho mít obavy. V případě koncernu VW bude mezi benziny k mání jen máloco krom jednotek 1,0, 1,5 a 2,0, Subaru si bude muset vystačit hlavně s jedna-šestkou a před velkými budoucími ztrátami varuje i Renault. Zatím nejjasněji ale o budoucnosti informuje BMW. Právě z Michova pro vás dnes máme další zprávy a dobré znovu nejsou.
Bavorská značka je - stejně jako všechny ostatní - konfrontována s novými testy spotřeby a emisí WLTP, který byly pod tíhou kauzy Dieselgate zavedeny rychleji, než se původně plánováno, pro všechny prodávané automobily. Ruku v ruce s tím jde příchod nové emisní normy Euro 6d, která výrazně omezuje množství pevných částic emitovaných benzinovými motory. Přidejte si k tomu, že automobilky od teď musí každou prodávanou verzi toho kterého modelu certifikovat zvlášť a máme tu to, co tu teď máme - motorovou apokalypsu.
Je vskutku otázkou, proč EU trvala na tak rychlém zavedení WLTP pro všechna už prodávaná auta, to se nikdy v minulosti nestalo. Automobilky tak v případě každého nabízeného modelu přemýšlejí, co ještě má smysl nově certifikovat či dále upravovat a u spousty motorizací či celých modelů dochází k závěru, že už to prostě nemá smysl. Kolegové z Automobilwoche nyní vyštrachali, jaké další modely BMW čeká v Evropě sekyra a je to pořádná skvadra. A nikde není psáno, že tím vše v Bavorsku končí, natož pak jinde.
Už dříve se provalilo, že letos v květnu bez nástupce skončí současné BMW M3, minimálně na měsíce M550i a nejméně celý rok nebude v prodeji ani jedna benzinová verze řady 7. Teď víme víc - BMW v ten samý termín odstřelí úplně všechna provedení řady 6 krom varianty GT, skončí i současné X5 a X6. V jejich případě není z vyjádření německých kolegů jasné, zda půjde o všechny verze nebo jen ty benzinové, minimálně to druhé je ale jisté. BMW pročištění nabídky všech tří řad již oficiálně potvrdilo, a to proto, že jsou prý již příliš blízko konce svému životními cyklu, aby se vyplatilo investovat do jejich úprav či recertifikace. A pokud se vám to nezdá, neboť X5 i X6 jsou relativně mladé, nezapomeňte, že BMW je chce tentokrát nahradit novými dříve než obvykle.
Vše? Co vás nemá. S hlavou se musí rozloučit X1 20i a X2 20i, tedy zejména v druhém případě jen chvíli prodávané vozy. U X1 a X2 může dojít i na další benziny a blíže nespecifikovaná čistka čeká také modely Mini. Co tedy zbude z nabídky BMW? V případě benzinů vážně nic moc - mizí ty výkonné i relativně slabé, někdy úplně všechny.
Podle informací Automobilwoche má BMW velký problém se snížením emisí pevných částic samotných motorů resp. s doplněním jejich filtrů do již existujících modelů. Pikantní je, že samotná Euro 6d filtry výslovně nepřikazuje a třeba Audi říká, že u svých TFSI dosáhlo řadě případů splnění nových emisních limitů i bez použití filtrů. BMW se to ale zjevně nedaří.
Na každého výrobce tak novinky jistě dopadnou rozdílně, v Bavorsku je ale motorová vybíjená bez nadsázky brutální. Po květnu skoro nebude co koupit a je paradoxem, že jde hlavně o benzinové jednotky, i když urychlená změna byla vyprovokována kauzou kolem motorů TDI. Že ve zbytku světa bude BMW nabízet své stávající motory i modely beze změny, nemusíme dodávat - je to ryze evropská záležitost...






Současné BMW X5 čeká v Evropě buď úplný konec nebo úplná eliminace benzinových motorů
Řada 7 přijde o všechny benzinové motory nejméně do března 2019
M3 se v květnu přestane vyrábět bez náhrady
M550i čeká dočasné vyřazení z nabídky
X1 přijde o některé benziny...
A Mini čeká zatím neupřesněné „pročištění” nabídky
Zdroj: Automobilwoche
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 8 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 7 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 8 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 9 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 11 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 19:44 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch