Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Letošní motorová vybíjená pokračuje v brutálním tempu. Toto jsou další oběti EU
24.3.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nesmlouvavý postup Evropské unie v zavádění nové emisní normy ve spojení s přísnějšími testy hlásí další oběti. U BMW jich bude ještě víc, než se čekalo.
I když jsme už zkraje roku varovali, že letos zmizí z nabídky nových aut spousta motorů, stále dokola jsme překvapováni rozsahem dopadů probíhající „motorové čistky”. U spousty automobilek známe jen obrysy toho, co vše se bude dít, přesto je z čeho mít obavy. V případě koncernu VW bude mezi benziny k mání jen máloco krom jednotek 1,0, 1,5 a 2,0, Subaru si bude muset vystačit hlavně s jedna-šestkou a před velkými budoucími ztrátami varuje i Renault. Zatím nejjasněji ale o budoucnosti informuje BMW. Právě z Michova pro vás dnes máme další zprávy a dobré znovu nejsou.
Bavorská značka je - stejně jako všechny ostatní - konfrontována s novými testy spotřeby a emisí WLTP, který byly pod tíhou kauzy Dieselgate zavedeny rychleji, než se původně plánováno, pro všechny prodávané automobily. Ruku v ruce s tím jde příchod nové emisní normy Euro 6d, která výrazně omezuje množství pevných částic emitovaných benzinovými motory. Přidejte si k tomu, že automobilky od teď musí každou prodávanou verzi toho kterého modelu certifikovat zvlášť a máme tu to, co tu teď máme - motorovou apokalypsu.
Je vskutku otázkou, proč EU trvala na tak rychlém zavedení WLTP pro všechna už prodávaná auta, to se nikdy v minulosti nestalo. Automobilky tak v případě každého nabízeného modelu přemýšlejí, co ještě má smysl nově certifikovat či dále upravovat a u spousty motorizací či celých modelů dochází k závěru, že už to prostě nemá smysl. Kolegové z Automobilwoche nyní vyštrachali, jaké další modely BMW čeká v Evropě sekyra a je to pořádná skvadra. A nikde není psáno, že tím vše v Bavorsku končí, natož pak jinde.
Už dříve se provalilo, že letos v květnu bez nástupce skončí současné BMW M3, minimálně na měsíce M550i a nejméně celý rok nebude v prodeji ani jedna benzinová verze řady 7. Teď víme víc - BMW v ten samý termín odstřelí úplně všechna provedení řady 6 krom varianty GT, skončí i současné X5 a X6. V jejich případě není z vyjádření německých kolegů jasné, zda půjde o všechny verze nebo jen ty benzinové, minimálně to druhé je ale jisté. BMW pročištění nabídky všech tří řad již oficiálně potvrdilo, a to proto, že jsou prý již příliš blízko konce svému životními cyklu, aby se vyplatilo investovat do jejich úprav či recertifikace. A pokud se vám to nezdá, neboť X5 i X6 jsou relativně mladé, nezapomeňte, že BMW je chce tentokrát nahradit novými dříve než obvykle.
Vše? Co vás nemá. S hlavou se musí rozloučit X1 20i a X2 20i, tedy zejména v druhém případě jen chvíli prodávané vozy. U X1 a X2 může dojít i na další benziny a blíže nespecifikovaná čistka čeká také modely Mini. Co tedy zbude z nabídky BMW? V případě benzinů vážně nic moc - mizí ty výkonné i relativně slabé, někdy úplně všechny.
Podle informací Automobilwoche má BMW velký problém se snížením emisí pevných částic samotných motorů resp. s doplněním jejich filtrů do již existujících modelů. Pikantní je, že samotná Euro 6d filtry výslovně nepřikazuje a třeba Audi říká, že u svých TFSI dosáhlo řadě případů splnění nových emisních limitů i bez použití filtrů. BMW se to ale zjevně nedaří.
Na každého výrobce tak novinky jistě dopadnou rozdílně, v Bavorsku je ale motorová vybíjená bez nadsázky brutální. Po květnu skoro nebude co koupit a je paradoxem, že jde hlavně o benzinové jednotky, i když urychlená změna byla vyprovokována kauzou kolem motorů TDI. Že ve zbytku světa bude BMW nabízet své stávající motory i modely beze změny, nemusíme dodávat - je to ryze evropská záležitost...






Současné BMW X5 čeká v Evropě buď úplný konec nebo úplná eliminace benzinových motorů
Řada 7 přijde o všechny benzinové motory nejméně do března 2019
M3 se v květnu přestane vyrábět bez náhrady
M550i čeká dočasné vyřazení z nabídky
X1 přijde o některé benziny...
A Mini čeká zatím neupřesněné „pročištění” nabídky
Zdroj: Automobilwoche
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
včeraMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
včeraMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha