Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
MaFia: další Mazda MX-5 vznikne společně s novým roadsterem Fiatu
23.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nepravděpodobné spojení se stalo realitou. Automobilky Mazda a Fiat dnes oznámily, že společně vyvinou platformu pro nový sportovní roadster.
Krom evropských norem a zelených nálad vládne světu aut posledních let také snaha o maximální snižování nákladů. Tedy, podobná strategie je podnikání v jakémkoli oboru vlastní odnepaměti, až snaha posouvat ji dále a dále ale začala způsobovat, že se stala zcela nepřehlédnutelnou i pro nás, koncové zákazníky. Někdy je to znát na samotném autě, které je v tom či onom směru ošizené, jindy jsou projevem stejné snahy mocně medializovaná, svérázná spojení jinak dosti nesourodých firem.
Kdo by před pár lety řekl, že Mercedes použije motory od Renaultu nebo že Hyundai bude usilovat o partnerství s BMW. A to jsou jen křiklavé příklady posledních týdnů, něco podobného zažíváme již léta snad u všech významnějších světových automobilek, hodit kamenem může s vírou ve vlastní „nevinnu” v tomto směru málokdo.
Dnešní zpráva o spojení Fiatu a Mazdy, znovu hodně nesourodých firem z úplně jiných prostředí, tak zní poněkud překvapivě, ale s ohledem na výše zmíněné není ničím zlomovým. Prostě se jen našli další dva nepravděpodobní partneři s jedinou motivací - ušetřit peníze.
A ono to v tomto případě dává smysl o to více, že předmětem spolupráce nebude kompakt typu Mazda 3 nebo mini jako Fiat Panda, ale úzkoprofilový sporťák, do něhož chce s ohledem na očekávaný omezený odbyt investovat každý co nejméně. Ano, nová generace slavné MX-5 vznikne v područí Fiatu, který stejný základ využije pro svůj model stejného ražení, jenž by měl nést znak Alfy Romeo a jméno Spider.
Obě firmy (a zejména pak Mazda) ujišťují, že to nebude znamenat žádnou dramatickou změnu a také nová MX-5 přijde s lehkou konstrukcí, pohonem zadních kol a efektivními motory, jak ostatně již nějaký čas slibuje. Výsledkem přitom nemají být dvě prakticky stejná auta jako dvojička Subaru BRZ a Toyota GT86, ale naopak dva svébytné modely sázející na vlastní design, motory a převodovky, které bude spojovat pouze základní konstrukce. Přesto se počítá s tím, že výroba obou bude probíhat v továrně Mazdy v japonské Hirošimě.
Šéf Fiatu Marchionne k celé věci mj. řekl, že daný krok jasně demonstruje snahu Alfy Romeo stát se znovu globální značkou a že je pochopitelně rád za spojení s firmou, která dlouhodobě představuje lídra na poli konstrukce kompaktních roadsterů s pohonem zadních kol. Fiat chce tento základ použít ke stvoření vzrušujícího a stylového vozu, jenž bude vyvinut v souladu s tradicemi Alfy Romeo.
Šéf Mazdy Takashi Yamanouchi pak pochopitelně též nešetřil chválou na adresu Alfy Romeo, která v minulosti též proslula stvořením několika věhlasných malých roadsterů a věří, že tyto zkušenosti Mazda otiskne i do nové MX-5.
K definitivnímu stvrzení dnes avizované dohody by mělo dojít v druhé polovině letošního roku, do prodeje se pak nová MX-5 má dostat na přelomu let 2013 a 2014, podobně laděná Alfa o rok později.

















Současná Mazda MX-5 je stále špičkou mezi kompaktními roadstery, její nové generaci má trochu své DNA přidat i Fiat resp. Alfa Romeo















O čem Alfa uvažuje v této třídě je zatím otázkou, novinka by ale mohla být vizuálně blízká třeba konceptu Alfa Romeo 2uettottanta od Pininfariny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 43 minutami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 5 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
