Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
MaFia: další Mazda MX-5 vznikne společně s novým roadsterem Fiatu
23.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nepravděpodobné spojení se stalo realitou. Automobilky Mazda a Fiat dnes oznámily, že společně vyvinou platformu pro nový sportovní roadster.
Krom evropských norem a zelených nálad vládne světu aut posledních let také snaha o maximální snižování nákladů. Tedy, podobná strategie je podnikání v jakémkoli oboru vlastní odnepaměti, až snaha posouvat ji dále a dále ale začala způsobovat, že se stala zcela nepřehlédnutelnou i pro nás, koncové zákazníky. Někdy je to znát na samotném autě, které je v tom či onom směru ošizené, jindy jsou projevem stejné snahy mocně medializovaná, svérázná spojení jinak dosti nesourodých firem.
Kdo by před pár lety řekl, že Mercedes použije motory od Renaultu nebo že Hyundai bude usilovat o partnerství s BMW. A to jsou jen křiklavé příklady posledních týdnů, něco podobného zažíváme již léta snad u všech významnějších světových automobilek, hodit kamenem může s vírou ve vlastní „nevinnu” v tomto směru málokdo.
Dnešní zpráva o spojení Fiatu a Mazdy, znovu hodně nesourodých firem z úplně jiných prostředí, tak zní poněkud překvapivě, ale s ohledem na výše zmíněné není ničím zlomovým. Prostě se jen našli další dva nepravděpodobní partneři s jedinou motivací - ušetřit peníze.
A ono to v tomto případě dává smysl o to více, že předmětem spolupráce nebude kompakt typu Mazda 3 nebo mini jako Fiat Panda, ale úzkoprofilový sporťák, do něhož chce s ohledem na očekávaný omezený odbyt investovat každý co nejméně. Ano, nová generace slavné MX-5 vznikne v područí Fiatu, který stejný základ využije pro svůj model stejného ražení, jenž by měl nést znak Alfy Romeo a jméno Spider.
Obě firmy (a zejména pak Mazda) ujišťují, že to nebude znamenat žádnou dramatickou změnu a také nová MX-5 přijde s lehkou konstrukcí, pohonem zadních kol a efektivními motory, jak ostatně již nějaký čas slibuje. Výsledkem přitom nemají být dvě prakticky stejná auta jako dvojička Subaru BRZ a Toyota GT86, ale naopak dva svébytné modely sázející na vlastní design, motory a převodovky, které bude spojovat pouze základní konstrukce. Přesto se počítá s tím, že výroba obou bude probíhat v továrně Mazdy v japonské Hirošimě.
Šéf Fiatu Marchionne k celé věci mj. řekl, že daný krok jasně demonstruje snahu Alfy Romeo stát se znovu globální značkou a že je pochopitelně rád za spojení s firmou, která dlouhodobě představuje lídra na poli konstrukce kompaktních roadsterů s pohonem zadních kol. Fiat chce tento základ použít ke stvoření vzrušujícího a stylového vozu, jenž bude vyvinut v souladu s tradicemi Alfy Romeo.
Šéf Mazdy Takashi Yamanouchi pak pochopitelně též nešetřil chválou na adresu Alfy Romeo, která v minulosti též proslula stvořením několika věhlasných malých roadsterů a věří, že tyto zkušenosti Mazda otiskne i do nové MX-5.
K definitivnímu stvrzení dnes avizované dohody by mělo dojít v druhé polovině letošního roku, do prodeje se pak nová MX-5 má dostat na přelomu let 2013 a 2014, podobně laděná Alfa o rok později.
Současná Mazda MX-5 je stále špičkou mezi kompaktními roadstery, její nové generaci má trochu své DNA přidat i Fiat resp. Alfa Romeo
O čem Alfa uvažuje v této třídě je zatím otázkou, novinka by ale mohla být vizuálně blízká třeba konceptu Alfa Romeo 2uettottanta od Pininfariny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 8 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
před 10 hodinami - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva