Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel dodnes uchoval ikonu 80. let ve stavu nového auta, teď ji marně zkouší prodat
10.1.2021 | Petr Prokopec
Pokud s láskou vzpomínáte na časy, kdy japonská sportovní kupé udávala tón vývoje podobných aut, můžete si pořídit jedno z nich v prvotřídním stavu s atmosférickým šestiválcem a manuálem. Levné to ale nebude.
Historie Nissanů s písmenem Z ve jméně se datuje od roku 1969. U prvních dvou generací japonská automobilka použila řadové šestiválce, s příchodem té třetí však došlo na diametrální změnu. Pod kapotu se nastěhovaly šestiválce vidlicové, které byly efektivnější než předchozí jednotky. Mimo to navíc jejich objem narostl na rovné tři litry. Zákazníci navíc u tohoto agregátu mohli vybírat mezi atmosférickou a přeplňovanou verzí, která na zadní kola skrze pětistupňový manuál či čtyřstupňový automat posílala i více než 200 koní.
My si dnes posvítíme na verzi s atmosférickým šestiválcem, jež se objevila v prodeji. Na tom by nebylo nic zase tak výjimečného, ostatně generace Z31 bylo vyrobeno 329 900 kusů, z čehož přes 294 tisíc bylo dodáno zákazníkům mimo Japonsko. Nissan 300ZX tak nikdy nebyl limitkou, za kterou by se platily horentní částky. Ovšem jen za předpokladu, že jde o běžný vůz, ke kterému jeho dosavadní majitel či majitelé nepřistupoval jako ke klenotu. Právě to není případ nabízeného kousku.
Majitel se chlubí muzejní kvalitou, již dokládají i snímky viditelné v inzerátu na eBay. Skutečně nepřehání, pokud by došlo na odmazání pozadí, rázem byste nabyli dojmu, že za fotografiemi stojí sama automobilka, která je navíc pořídila před více než třiceti lety. Vše je navíc umocněno skutečností, že vůz má najeto již 60 tisíc mil (cca 96 tisíc km), což sice není žádná extrémní porce, nicméně na straně druhé naznačuje, že jej v garáži Zetko nestálo.
Právě při vědomí této skutečnosti byste po prvotní prohlídce motoru měli pod kapotu nahlédnout znovu, a tentokrát s opravdovou pečlivostí. Žasnout budete ještě více, neboť jedinou hadičku nepokrývá špína, jen na několika místech lze odhalit počínající korozi. S tou stávající vlastník nic nedělal nejspíše proto, že chtěl sporťák ponechat co nejvíce v původním stavu. Lak je proto originální, stejně jako čalounění a koberečky v interiéru, kde došlo pouze na čistění.
Vyjma zmíněného má Nissan 300ZX rovněž klimatizaci či okna v elektrice, ani v dnešní době tedy za jeho volantem trpět nebudete. Jakkoliv po stránce dynamické je třeba se připravit na to, že záda vám ukáže značné množství moderních aut. Navzdory objemnému motoru totiž sprint na stovku zabere zhruba 7,5 sekundy. Na druhou stranu, zvukový doprovod není zkreslen žádným generátorem, stejně jako nelze čekat žádnou faleš ani při komunikaci předních kol s konečky prstů řidiče.
Jinými slovy, pokud toužíte po návratu do osmdesátých a devadesátých, kdy svět neměl o koronaviru ponětí a japonská sportovní kupé udávala tempo vývoje, pak máte asi nejlepší příležitost. Otázkou ovšem je, na kolik vás takový stroj času vyjde, neboť ani v závěru nabídnutých 10 200 USD za tento vůz nedosáhlo na minimální cenu vyžadovanou prodejcem. Aukce proto skončila bez vítěze a „nový“ Nissan 300ZX bude jistě k mání znovu - jen si na něj bude třeba připravit víc než 220 tisíc Kč.









Nissanu 300ZX je jednou z japonských sportovních kupé 80. let, teď se dá koupit ve stavu velmi blízkém tomu kdysi vyobrazeném na oficiálních fotkách. Ilustrační foto: Nissan
Zdroj: eBay
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejnovější články
- Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve
před 7 hodinami - Nejspolehlivější levné ojetiny podle Němců: I auta za desítky tisíc mohou vydržet
před 9 hodinami - Slavnému herci ukradli čtyři drahá auta za jediný rok, u dvou zloději použili stejný fígl
před 10 hodinami - Honda padá ke dnu. V EU neprodává skoro nic, klíčový model ničí čistka mezi motory
včera - Jeremy Clarkson řekl, jaké auto lituje, že kdy prodal i jaké by si nikdy nekoupil
včera - Američané zvolili 90 nejbezpečnějších aut dneška. Bodovaly všechny značky, až na jednu
včera - Totálně zrezlé auto nalezené po dekádách ve stodole se v aukci prodalo za 4 miliony
včera - Jaguar páchá sebevraždu, říkají jeho dealeři, zařízne všechny nejprodávanější modely
včera - Slavný zpěvák nakonec před jízdou pil jen trochu, kontroverzní reklama Jeepu je tak zpět
včera - Poprvé jsme vyzkoušeli novou Škodu Fabia, je to úplně jiné auto
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123