Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitelé nových aut si stěžují, že jim vozy reznou rychleji než Fiaty, výrobce to zlehčuje
6.3.2021 | Petr Miler
Fiaty reznou už na plakátu, říkalo se kdysi v žertovné narážce na mizernou antikorozní ochranu italských aut. Majitelé nových Fordů nyní říkají, že jejich auta jsou na tom ještě hůř - reznou dříve, než se na plakátu mohou ocitnout.
Koroze bude u aut z korozivních materiálů problém vždy, ať už výrobce tvrdí cokoli. Rezivění karoserií a dalších částí vozu se sice může jevit jako dávno vyřešený problém, on je to ale spíše dávno řešitelný problém. Dobře ochránit auto před vlivy okolí dnes zkrátka lze, třebaže nikdy ne stoprocentně, výrobci se ale čas od času rozhodnou na této věci šetřit a vymyslí jiná než osvědčená řešen. A i když papíře se zdají být dostatečná, v praxi nejsou.
Zmínky o korozi se tak vrací a vrací a nejnověji je má na talíři Ford. Tomu jej začali servírovat majitelé úplně nových modelů F-150 modelového roku 2021, které k dealerům dorazily teprve v listopadu. Žádné auto tedy nemůže být starší než tři měsíce, přesto se jejich majitelé potýkají s poměrně rozsáhlou korozí podvozkových a spodních částí vozu.
Nestěžují si jen majitelé z těch částí USA, ve kterých panují tuhé zimy a běžně se tam solí, ale z celé země. A co více, stížnosti přichází i od lidí, kteří si auto právě koupili a nikdy s ním nejeli. Na fórech a sociálních sítích pak s fotkami, které problém dokladují, glosují, že vůz rezne rychleji než italská auta, protože o těch se říká, že reznou už na plakátě - jejich F-150 zrezly ještě dřív, aniž by je mohli byť jen nafotit.
Problému, který můžete v konkrétním rozsahu uzřít na přiloženém videu u auta s pár tisíci najetými km, se chopila americká média a konfrontovala s ním automobilku. Ta se k věci vyjádřila v tom smyslu, že reakce majitelů bere vážně, ale v tomto případě se není čeho obávat: „Třebaže některé ocelové části podvozku F-150 mohou vykazovat znaky povrchové koroze, neovlivňuje výkon vozu ani životnost jednotlivých dílů,” stoji v oficiálním komentáři Fordu.
Na jednu stranu... ano, povrchová koroze podvozkových dílů je celkem normální věc, ale ne u úplně nových aut. U dobře postavených vozů trvá obvykle pár let, než se projeví a pak postupuje velmi pomalu. V tu chvíli to není problém, protože i tak podvozek obvykle vydrží déle než většina zbytku auta. Pokud jsou ale Fordy takto zkorodované už úplně nové, je otázkou, jak budou vypadat za oněch několik let. Nemusí to být problém, je to ale pořád koroze, která může napadené díly jednoho dne zničit. A celkem chápeme obavy majitelů, že se to stane - podobné pick-upy si totiž lidé často nechávají dlouho na ježdění stovek tisíc kilometrů, to pak odolnost nezbytně potřebují.









Fordům F-150 modelového roku 2021 rychle korodují podvozkové díly, rez se objevuje u úplně nových aut, jak můžete vidět na videu níže. Automobilka to zlehčuje, podle nás si ale nemůže být ani ona zcela jistá dlouhodobými následky tak brzy počínající koroze. Ilustrační foto: Ford
Zdroje: Detroit Freee Press, Car and Driver
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 8 hodinami
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 55 minutami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 2 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 3 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 5 hodinami
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
