Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Manuály ve Ferrari definitivně končí. Už je nedostane nikdy nic, ani na přání
8.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa techniky je Ferrari symbol pokroku, a ten prý představují dvouspojkové automaty. Cena vozů s manuály tak dále jen poroste.
Uplynulo jen pár dní od chvíle, kdy jsme se zabývali budoucností manuálních převodovek u Porsche, a již zde máme stejné téma spojené s Ferrari. V jeho případě, byť svého času proslulo otevřenými kulisami ručně ovládaných převodovek, zavládly automaty již dávno a chovalo se tak, jako by manuály dávno přestaly existovat. A tak se opravdu i stalo, na autosalonu v Paříži to potvrdil technický šéf automobilky z Maranella Michael Hugo Leiters. Ten uvedl, že Ferrari vždy bylo o technologickém pokroku, a s tím již manuály nemají nic společného.
„Ferrari je symbolem designu, výkonu a špičkových technologiích. Neexistuje přitom manuální převodovka, která by dokázala něco takového, a tak jsme se rozhodli, že se budeme držet dvouspojkových skříní,“ dodal k tématu Leiters. Zatímco fanoušky značky tímto rozhodnutím jistě nepotěšil, klientela nejspíše kapesníky z kapes vytahovat nebude. Dosavadní prodeje naznačovaly, že manuál je opravdu jen pro hrstku z nich.
„Posledním Ferrari osazeným manuální převodovkou byla první série modelu California. Nejsem si jist, zda si to pamatuji přesně, ale myslím, že to bylo něco mezi třemi a pěti kusy. To mně vede k domněnce, že pokud najdete jeden z těchto pěti vozů na trhu, jeho hodnota bude extrémně vysoká. Ale to je již trochu jiný příběh,“ uzavřel pro petrolheady poněkud smutné téma technický šéf italské automobilky.
My pak můžeme jeho slova jen potvrdit zmínkou o Ferrari California, jež se prodalo v únoru a jehož cena narostla na opravdu zběsilých 10,6 milionu korun právě díky manuálu. Napomohlo tomu i to, že jeden ze zmíněných pěti exemplářů najdete ve firemním muzeu Ferrari v Maranellu. Mezi zákazníky jsou tak maximálně čtyři, možná i méně, pokud došlo k totální nehodě.
Bohužel, ani ochota sice malé, ale nadšené části klientely platit za „manuální verze” až neuvěřitelné peníze nevede Ferrari k přehodnocení svého postoje. Mohlo by dělat vozy s manuály jen pro ně, klidně za desítky milionů, však Ferrari jinak na přání udělá pro peníze kde co. Toto ale ne.
Uzavírá se nám tedy jedna kapitola značky, jež svým rozhodnutím následuje konkurenční Lamborghini. Také v jeho případě je již manuální převodovka minulostí. I když u rozzuřeného býka stále ještě existuje jistá možnost, že ji do hry vrátí nějaká ta speciální edice. V případě Ferrari jsou ale věci definitivní. Porsche tedy můžeme začít vnímat jako posledního jednorožce, které minimálně v rámci omezených edice nemá s nabízením ručního řazení problém.


































Tohle je jedno z oněch pěti posledních manuálních Ferrari. Za kupé-kabriolet California přitom nový majitel dal 10,6 milionu korun
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
