Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Média objevují Ameriku, Volkswagen prý lže o spotřebě hybridu XL1
13.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle prvních testů se žíznivost XL1 pohybuje mezi 1,5 a 2 litry na 100 km. Je tedy až o 120 % vyšší než papírový údaj. Tomu se vážně někdo diví?
Možná si vzpomenete na náš nedávný článek, ve kterém se střetla reálná spotřeba s tou, kterou automobilky udávají na základě testů provedených v laboratorních podmínkách podle evropských norem. Asi málokoho přitom překvapilo, že se tyto dvě hodnoty liší, o něco větší překvapení ale mohla způsobit samotná velikost rozdílu. Třeba v případě BMW se totiž jedná o podstatných 30 %.
V tomto případě ale byla řeč téměř bezvýhradně o automobilech, které pohání pouze spalovací jednotka. Její spotřebu lze ale ovlivňovat o poznání méně než u hybridních automobilů, zejména pak takzvaných plug-in alias dobíjecích hybridů. U těch totiž evropské normy vůbec neberou v potaz, že mají na počátku testu plně nabité akumulátory a jsou tedy schopny i kratší či delší jízdy čistě na elektřinu. Pokud by takový plug-in hybrid měl dostatečně dimenzovaný akumulátor, může mít spotřebu benzinu nebo nafty během celého testu klidně nulovou.
S touto problematikou jste se na našich stránkách mohli setkat již mnohokrát, však poprvé jsme celou věc podrobně komentovali už v případě zjevně nereálné spotřeby Opelu Ampera, kterou jste v mezičase mohli konfrontovat se skutečností zjištěnou v testu. Také proto by asi nikoho nemělo překvapit zjištění našich zahraničních kolegů, podle nichž nový „plug-in hybridní” Volkswagen XL1 nejezdí za udávaných 0,9 l/100 km. Žurnalisté z amerického Automobile Magazine se totiž průměrně pohybovali za 1,5 až 2 litry na sto kilometrů, což oproti továrnímu údaji značí 67- až 120procentní rozdíl.
To je při udávaném dojezdu čistě na elektřinu okolo 50 km, jejíž spotřeba se do výsledku eurotestu vůbec nepočítá, naprosto očekávatelný výsledek, neboť oněch 9 deci si auto vzalo jakoby během druhých 50 km. „Reálná tabulková spotřeba” (rozumějte dehybridizovaná) tedy činí 1,8 litru a pokud za ní někdo jezdil, je to vlastně úspěch. Však my jsme už v představení vozu odhadovali, že reálně s ním bude možné jezdit tak za 2,2 litru nafty na 100 km.
Přes tyto okolnosti začala některá světová a v návaznosti na ně i česká média křičet, že Volkswagen lže. Ano, lže či se spíše přetvařuje od samého začátku, jako všichni výrobci dobíjecích hybridů. Však naposledy jsme tuto záležitost komentovali teprve včera při představení Seatu Leon Verde. Na to, aby tohle někdo mohl říci, ale nepotřebuje reálný test, na to stačí tužka, papír a zdravý rozum. Pokud se spotřeba na 100 km spočítá tak, že se autu dodá na část této vzdálenosti energie i z jiného zdroje než z benzinu nebo nafty a tento vstup se zcela ignoruje, nemůže být zjištěná hodnota reálná, natož pak dlouhodobě udržitelná.
Kdokoli se smyslem pro realitu tak může být z výsledku XL1 překvapen leda pozitivně, žádného lepšího prostě dosáhnout nemohl. Že je papírový údaj zcela nesmyslný bylo jasné už dávno...

















































Volkswagen XL1 má dle továrny jezdit za 0,9 l/100 km. Podle amerických novinářů ale jezdí za dvojnásobek, jaká náhoda...
Zdroje: Automobile Magazine, Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před 7 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejčtenější články
Japonci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
14.9.2025VW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
14.9.2025Nejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
14.9.2025Vrchol ironie: V nizozemské „zelené pevnosti” musí instalovat obří generátory na fosilní paliva, aby udrželi v chodu síť schvácenou elektromobily
15.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.14. 16:58 - 911T
- BMW Divize 10.14. 16:37 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.14. 16:15 - stenly11
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch