Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Média objevují Ameriku, Volkswagen prý lže o spotřebě hybridu XL1
13.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle prvních testů se žíznivost XL1 pohybuje mezi 1,5 a 2 litry na 100 km. Je tedy až o 120 % vyšší než papírový údaj. Tomu se vážně někdo diví?
Možná si vzpomenete na náš nedávný článek, ve kterém se střetla reálná spotřeba s tou, kterou automobilky udávají na základě testů provedených v laboratorních podmínkách podle evropských norem. Asi málokoho přitom překvapilo, že se tyto dvě hodnoty liší, o něco větší překvapení ale mohla způsobit samotná velikost rozdílu. Třeba v případě BMW se totiž jedná o podstatných 30 %.
V tomto případě ale byla řeč téměř bezvýhradně o automobilech, které pohání pouze spalovací jednotka. Její spotřebu lze ale ovlivňovat o poznání méně než u hybridních automobilů, zejména pak takzvaných plug-in alias dobíjecích hybridů. U těch totiž evropské normy vůbec neberou v potaz, že mají na počátku testu plně nabité akumulátory a jsou tedy schopny i kratší či delší jízdy čistě na elektřinu. Pokud by takový plug-in hybrid měl dostatečně dimenzovaný akumulátor, může mít spotřebu benzinu nebo nafty během celého testu klidně nulovou.
S touto problematikou jste se na našich stránkách mohli setkat již mnohokrát, však poprvé jsme celou věc podrobně komentovali už v případě zjevně nereálné spotřeby Opelu Ampera, kterou jste v mezičase mohli konfrontovat se skutečností zjištěnou v testu. Také proto by asi nikoho nemělo překvapit zjištění našich zahraničních kolegů, podle nichž nový „plug-in hybridní” Volkswagen XL1 nejezdí za udávaných 0,9 l/100 km. Žurnalisté z amerického Automobile Magazine se totiž průměrně pohybovali za 1,5 až 2 litry na sto kilometrů, což oproti továrnímu údaji značí 67- až 120procentní rozdíl.
To je při udávaném dojezdu čistě na elektřinu okolo 50 km, jejíž spotřeba se do výsledku eurotestu vůbec nepočítá, naprosto očekávatelný výsledek, neboť oněch 9 deci si auto vzalo jakoby během druhých 50 km. „Reálná tabulková spotřeba” (rozumějte dehybridizovaná) tedy činí 1,8 litru a pokud za ní někdo jezdil, je to vlastně úspěch. Však my jsme už v představení vozu odhadovali, že reálně s ním bude možné jezdit tak za 2,2 litru nafty na 100 km.
Přes tyto okolnosti začala některá světová a v návaznosti na ně i česká média křičet, že Volkswagen lže. Ano, lže či se spíše přetvařuje od samého začátku, jako všichni výrobci dobíjecích hybridů. Však naposledy jsme tuto záležitost komentovali teprve včera při představení Seatu Leon Verde. Na to, aby tohle někdo mohl říci, ale nepotřebuje reálný test, na to stačí tužka, papír a zdravý rozum. Pokud se spotřeba na 100 km spočítá tak, že se autu dodá na část této vzdálenosti energie i z jiného zdroje než z benzinu nebo nafty a tento vstup se zcela ignoruje, nemůže být zjištěná hodnota reálná, natož pak dlouhodobě udržitelná.
Kdokoli se smyslem pro realitu tak může být z výsledku XL1 překvapen leda pozitivně, žádného lepšího prostě dosáhnout nemohl. Že je papírový údaj zcela nesmyslný bylo jasné už dávno...

















































Volkswagen XL1 má dle továrny jezdit za 0,9 l/100 km. Podle amerických novinářů ale jezdí za dvojnásobek, jaká náhoda...
Zdroje: Automobile Magazine, Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 9 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 10 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1