Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes GLC Coupe versus BMW X4: stuttgartská kopírka úřadovala podruhé
30.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Při pohledu na nový koncept třícípé hvězdy je ihned jasné, kdo stál designérům Mercedesu modelem. Ti ale zejména vzadu neodvedli dobrou práci.
Není tomu dlouho, co jsme vám mohli představit dvacet nejdrzejších čínských plagiátů, jež se objevily na letošním autosalonu v Šanghaji. Nejsou to ovšem jen asijští výrobci, kterým kopírování není cizí. K jisté formě xeroxování přistoupil kupodivu také Mercedes-Benz, zvláště když v loňském roce pustil do světa svůj nový model GLE Coupe. Ten se totiž podobá BMW X6 jako vejce vejci. Třícípá hvězda sice tvrdí, že její stylové SUV je zcela autentické, takové prohlášení ovšem můžeme považovat pouze za pokus o uchlácholení davů.
Je přitom otázkou, zda obdobné komuniké vypustí ze Stuttgartu i nyní, tedy krátce po představení koncepčního Mercedesu GLC Coupe. Tato novinka, jež se stejně jako čínské čórky ukázala příznačně rovněž v Šanghaji, se totiž evidentně shlédla v BMW X4. A přestože tentokrát již nekoukáme na jednovaječná dvojčata, stále jde o modely, u kterých byste tipovali stejného otce i stejnou matku. Pravda, Mercedes je zatím jen koncept a s příchodem sériové verze se mnohé může změnit. Příliš s tím ovšem nepočítáme. A navíc, aby hra byla férová, pak jsme ke srovnání zvolili snímky rovněž koncepčního BMW.
Než se ovšem dostaneme k porovnávání jednotlivých designových aspektů, jen zmíníme, že oba vozy jsou si podobné i v rámci rozměrů. GLC Coupe sice díky 4,73metrové délce přesahuje X4 o nějakých šest centimetrů, tento rozdíl ovšem můžeme přičíst na vrub poněkud protaženější a zkosenější zádi, která se snaží napodobit vzhled Mercedesu S Coupe. Rozvor obou vozů je pak již prakticky identický a rozdílná se nezdá být ani výška či šířka. V těchto ohledech nám však chybí technické parametry.
Přesunout se můžeme k samotnému designu, který, jak už jsme naznačili výše, počítá u Mercedesu GLC Coupe se zkosenější zadní částí střechy. Dá se tak předpokládat, že druhá řada sedadel nabídne o trochu méně místa pro hlavu než v případě BMW. Navíc mnichovský model dostal do vínku větší prosklenou plochu, dovnitř tedy mohou nastoupit i klaustrofobici.
Jinak tu pak logicky máme odlišně stylizované světlomety, nárazníky, čelní masky nebo koncovky výfuků, přičemž ty pokaždé odpovídají stávajícímu designovému jazyku značky. Boční prolisy se ale již opětovně prohánějí na stejné vlně. Ve výsledku tu tedy máme ne až tak okatou kopii jako v případě většího GLE Coupe, ovlivnění Mnichovem je ale přesto zřejmé.
Finální volba bude samozřejmě záviset na zákaznících, my bychom ovšem hlasovali pro BMW. Nikoliv jen proto, že jde o originál, ale především kvůli zádi. Ta je mnohem přitažlivější, zejména díky výraznější členitosti. Mercedes ovšem přichází s poměrně hladkými plochami, díky nimž GLC Coupe vypadá spíše obézně než mohutně. A nic na tom již nespraví ani čtveřice koncovek výfuku.









Mercedes GLC Coupe a BMW X4 mohou klidně hrát známou hru, jež se týká nalezení deseti rozdílů. Ty se přitom skrývají zejména v detailech, případně pak v odulé zádi třícípé hvězdy
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 6 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 8 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 9 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 11 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva