Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů
2.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šéf prodejů Mercedesu tvrdí, že dvanáctiválce ve Stuttgartu nedají. A numerické značení modelů AMG prý vyjadřuje určitou úroveň výkonnosti.
Tento týden jsme se se stuttgartskou automobilkou setkali na ženevském autosalonu v souvislosti s představením nového kabrioletu třídy C s označením C Cabrio. To umí shodit svoji plátěnou střechu za hlavu (za zadní sedadla) během 20 sekund a přitom mu vůbec nebude vadit, že zrovna po městě jedete předpisových 50 km/h. Mercedes ale za hlavu nehází všechny věci a už vůbec ne ty podstatné. Nemáme teď na mysli střechy jeho dalších kabrioletů, nýbrž dvanáctiválcové motory a značení menších modelů. Ale pěkně popořadě.
Jednoznačně pozitivní zprávou je, že Olla Kallenius, šéf prodejů značky s trojcípou hvězdou ve znaku, nehodlá z produktů nechat zmizet označení V12. V nejbližších letech tak budeme vozy s emblémy V12 za předními blatníky vídat na silnicích i nadále, třebaže svou papírovou spotřebou mají k ideální představě enviromentálně smýšlejících jedinců opravdu daleko. Šestilitrový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel Mercedesu dle udávaných technických dat vyprodukuje v průměru 279 gramů CO2 na kilometr jízdy, což je více jak dvojnásobek současného „limitu” 130 g/km. Ani to ale prý není překážkou.
Kallenius se nechal slyšet, že i přes přísné emisní regulace lze tyto pohonné jednotky zachránit. „Ano, mohou přežít, exkluzivní segment V12 je pro fajnšmekry a navzdory jeho skromné velikosti hodláme tyto motory nadále nabízet. Budeme pokračovat v investicích do tohoto sortimentu, abychom emisní normu splnili. Existuje totiž sorta lidí, co si chtějí naše auto koupit jen kvůli V12,“ říká Kallenius. Fandům při těchto slovech srdce jedině zaplesá, přestože je pravděpodobné, že pro přežití bude potřeba využít určitého druhu hybridizace, potažmo částečné elektrifikace.
Modely S 600 long - stejně jako vlajkové lodi s cejchy hochů z Affalterbachu a hyperluxusní limuzíně s dodatkem Pullman - dnes pochopitelně plní Euro 6, každá další norma ale bude překážkou, aby se ještě ukázkově kultivovaný motor obešel bez radikálních zásahů do konstrukce, případně implementace elektrické jednotky coby asistenta pro posunování po městských peripetiích. Když si ale vezmeme, jak se s podobnými obtížemi vypořádali u Ferrari (v modelu LaFerrari) či u Porsche (v případě 918 Spyder), nemyslíme si, že by si s tím u Mercedesu museli nějak zásadně lámat hlavu. Dost možná by pak mohlo navíc vzniknout něco ve stylu legendárního homologačního závoďáku CLK-GTR s podobným výkonem i dynamikou, kterým by se automobilka přidala do hypersportovních bitek.
Na zmíněné lze navázat značením, které Mercedes u svým modelů v poslední době používá. S 600 je totiž jedno z mála pojmenování, která jsou minimálně z hlediska objemu motoru přiléhavá. Podobné to bylo s dnes již dávno minulým SL 55 AMG, nebo ještě dříve u třídy E 300. Totéž se však ani v nejmenším už nedá tvrdit o nových produktech, o to méně v souvislosti s modely AMG. Při rozhovoru australské redakce Motoring s Tobiasem Moersem, výkonným ředitelem nově pojmenované divize Mercedes-AMG, vyšlo najevo, že nomenklatura „vypovídá o určité výkonností úrovni“.
Že numerické přípony 45 (dvoulitr turbo), 63 (nyní V8 biturbo s objemem 5,5 nebo 4,0 l), 65 (V12 biturbo o objemu 6 litrů) a nově ani 43 (V6 3,0 twin-turbo) nevypovídají o skutečném objemu, jsme už museli vstřebat, ale vždy je zajímavé vědět, jak si to v automobilce sami obhajují. Moers tvrdí, že například 45 vyjadřuje ve srovnání s číslicí 43 jiný postoj modelů, určitou výkonnostní úroveň. Například dvacet let starý model C 43 AMG měl stejný výkon jako dnes 43, ale současně měl mnohem pomalejší akceleraci na stokilometrovou rychlost a na závodním okruhu zajížděl mnohem pomalejší časy. Takže staro-nové označení 43 představuje zlepšení proti „čistému AMG 43 z minulosti“.
Ne ve všem ale AMG hodlá zůstat takto konzervativní, řekněme. Ladění divize prý už dnes není jen věcí úprav motor, jde o celý balíček se specificky naladěným podvozkem, řízením, dynamickou kontrolou a karosářských elementech, které jej odlišují od běžných modelů. Každý vůz tak vyjadřuje přístup jeho značky. „AMG dříve byla známá jako rovinkoví přeborníci, ne vozy na závodní dráhu, takže jsme otočili o 180 stupňů, když dbáme na komplexní kvality našich modelů. Snažíme se definovat vlastní druh a to je to, co se nám za poslední rok a půl podařilo udělat - předefinovat značku“.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Mercedes nabízí své dvanáctiválce ve verzích s označením 600 a také jako 65 AMG. V nejbližších letech by se na tom nemělo nic měnit. A nejasném značení motorů také ne
Zdroje: Motoring, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před hodinou - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 2 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 4 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva