Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů

Šéf prodejů Mercedesu tvrdí, že dvanáctiválce ve Stuttgartu nedají. A numerické značení modelů AMG prý vyjadřuje určitou úroveň výkonnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů

2.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf prodejů Mercedesu tvrdí, že dvanáctiválce ve Stuttgartu nedají. A numerické značení modelů AMG prý vyjadřuje určitou úroveň výkonnosti.

Tento týden jsme se se stuttgartskou automobilkou setkali na ženevském autosalonu v souvislosti s představením nového kabrioletu třídy C s označením C Cabrio. To umí shodit svoji plátěnou střechu za hlavu (za zadní sedadla) během 20 sekund a přitom mu vůbec nebude vadit, že zrovna po městě jedete předpisových 50 km/h. Mercedes ale za hlavu nehází všechny věci a už vůbec ne ty podstatné. Nemáme teď na mysli střechy jeho dalších kabrioletů, nýbrž dvanáctiválcové motory a značení menších modelů. Ale pěkně popořadě.

Jednoznačně pozitivní zprávou je, že Olla Kallenius, šéf prodejů značky s trojcípou hvězdou ve znaku, nehodlá z produktů nechat zmizet označení V12. V nejbližších letech tak budeme vozy s emblémy V12 za předními blatníky vídat na silnicích i nadále, třebaže svou papírovou spotřebou mají k ideální představě enviromentálně smýšlejících jedinců opravdu daleko. Šestilitrový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel Mercedesu dle udávaných technických dat vyprodukuje v průměru 279 gramů CO2 na kilometr jízdy, což je více jak dvojnásobek současného „limitu” 130 g/km. Ani to ale prý není překážkou.

Kallenius se nechal slyšet, že i přes přísné emisní regulace lze tyto pohonné jednotky zachránit. „Ano, mohou přežít, exkluzivní segment V12 je pro fajnšmekry a navzdory jeho skromné velikosti hodláme tyto motory nadále nabízet. Budeme pokračovat v investicích do tohoto sortimentu, abychom emisní normu splnili. Existuje totiž sorta lidí, co si chtějí naše auto koupit jen kvůli V12,“ říká Kallenius. Fandům při těchto slovech srdce jedině zaplesá, přestože je pravděpodobné, že pro přežití bude potřeba využít určitého druhu hybridizace, potažmo částečné elektrifikace.

Modely S 600 long - stejně jako vlajkové lodi s cejchy hochů z Affalterbachu a hyperluxusní limuzíně s dodatkem Pullman - dnes pochopitelně plní Euro 6, každá další norma ale bude překážkou, aby se ještě ukázkově kultivovaný motor obešel bez radikálních zásahů do konstrukce, případně implementace elektrické jednotky coby asistenta pro posunování po městských peripetiích. Když si ale vezmeme, jak se s podobnými obtížemi vypořádali u Ferrari (v modelu LaFerrari) či u Porsche (v případě 918 Spyder), nemyslíme si, že by si s tím u Mercedesu museli nějak zásadně lámat hlavu. Dost možná by pak mohlo navíc vzniknout něco ve stylu legendárního homologačního závoďáku CLK-GTR s podobným výkonem i dynamikou, kterým by se automobilka přidala do hypersportovních bitek.

Na zmíněné lze navázat značením, které Mercedes u svým modelů v poslední době používá. S 600 je totiž jedno z mála pojmenování, která jsou minimálně z hlediska objemu motoru přiléhavá. Podobné to bylo s dnes již dávno minulým SL 55 AMG, nebo ještě dříve u třídy E 300. Totéž se však ani v nejmenším už nedá tvrdit o nových produktech, o to méně v souvislosti s modely AMG. Při rozhovoru australské redakce Motoring s Tobiasem Moersem, výkonným ředitelem nově pojmenované divize Mercedes-AMG, vyšlo najevo, že nomenklatura „vypovídá o určité výkonností úrovni“.

Že numerické přípony 45 (dvoulitr turbo), 63 (nyní V8 biturbo s objemem 5,5 nebo 4,0 l), 65 (V12 biturbo o objemu 6 litrů) a nově ani 43 (V6 3,0 twin-turbo) nevypovídají o skutečném objemu, jsme už museli vstřebat, ale vždy je zajímavé vědět, jak si to v automobilce sami obhajují. Moers tvrdí, že například 45 vyjadřuje ve srovnání s číslicí 43 jiný postoj modelů, určitou výkonnostní úroveň. Například dvacet let starý model C 43 AMG měl stejný výkon jako dnes 43, ale současně měl mnohem pomalejší akceleraci na stokilometrovou rychlost a na závodním okruhu zajížděl mnohem pomalejší časy. Takže staro-nové označení 43 představuje zlepšení proti „čistému AMG 43 z minulosti“.

Ne ve všem ale AMG hodlá zůstat takto konzervativní, řekněme. Ladění divize prý už dnes není jen věcí úprav motor, jde o celý balíček se specificky naladěným podvozkem, řízením, dynamickou kontrolou a karosářských elementech, které jej odlišují od běžných modelů. Každý vůz tak vyjadřuje přístup jeho značky. „AMG dříve byla známá jako rovinkoví přeborníci, ne vozy na závodní dráhu, takže jsme otočili o 180 stupňů, když dbáme na komplexní kvality našich modelů. Snažíme se definovat vlastní druh a to je to, co se nám za poslední rok a půl podařilo udělat - předefinovat značku“.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů - 1 - Mercedes V12 info 2016 01Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů - 2 - Mercedes V12 info 2016 02Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů - 3 - Mercedes V12 info 2016 03Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů - 4 - Mercedes V12 info 2016 04Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů - 5 - Mercedes V12 info 2016 05Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů - 6 - Mercedes V12 info 2016 06Mercedes motory V12 nedá. A nevzdá se ani matoucích označení modelů - 7 - Mercedes V12 info 2016 07
Mercedes nabízí své dvanáctiválce ve verzích s označením 600 a také jako 65 AMG. V nejbližších letech by se na tom nemělo nic měnit. A nejasném značení motorů také ne

Zdroje: Motoring, Car Advice

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.