Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes třídy X měl být lepší. Tomuhle říkají „luxusní pick-up” tuctové značky
20.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci chvástavě mluví o šestiválcovém dieselu a příplatkové kůži. Tu mají ale luxusní verze obyčejných pick-upů v sérii a nabízí třeba i osmiválec.
Včera jsme si konečně po dlouhém čekání mohli představit sériové provedení Mercedesu třídy X, tedy prvního pick-upu třícípé hvězdy, který měl být zároveň také vůbec prvním prémiovým a také patřičně luxusní pick-upem na světě. Alespoň tak o něm mluví sám výrobce. Dokonce tvrdí, že novinka bude nejdynamičtějším pick-upem světa, proto dostal i šestiválec naladěný na 258 koní. Některé pick-upy ale už teď nabízí víc a to ani nemluvíme o luxusu na palubě.
Stačí se jen podívat, jakým způsobem se sériový model vzdálil od konceptu. Pryč je jednoduchá linie čelní masky či klenuté blatníky propojené vystouplými prahy. Ano, Mercedes sice vůz oproti dárcovskému Nissanu Navara lehce rozšířil i prodloužil za pomoci nových nárazníků a dalších karosářských dílů, nicméně ani ty nedokážou zakrýt japonský původ. Němci tak vlastně udělali totéž, co Francouzi s Renaultem Alaskan - jen na pick-up nalepili svou příď, a tím pro ně inovace skončily.
Za ještě větší zklamání, než jakým je exteriér, ale považujeme interiér. Zvláště u základní verze s látkovým čalouněním. Jde přitom o vůz za takřka milion korun, což je suma, za níž již očekáváte trochu luxusu - u Nissanu se vám ho dostane, neboť Navara na vrcholné úrovni Tekna za 991 000 Kč standardně disponuje takříkajíc plnou polní. A za dodatečných 40 300 Kč máte i kůži v kabině - ta je navíc základem pro limitovanou edici Trek1, která startuje na 1 175 500 Kč.
Mercedes dle nás tedy promarnil jedinečnou příležitost. S novou třídou X se skutečně mohl postavit na trůn pick-upů, a to přesto, že se nejedná o vůz vyvinutý od základu třícípou hvězdou. Jelikož navíc nedorazí provedení AMG, zůstává novinka někde na půli cesty. Či možná spíše na jejím začátku, neboť je daleko blíže zmíněnému Nissanu Navara než skutečně luxusním pick-upům, jenž již na trhu dávno jsou. Ty přitom nabízejí obyčejné značky, které se jinak Mercedesu musí klanět. Podívejte se na tři takové.
1. Ford F-150 Limited
Od nejprodávanějšího pick-upu světa nejspíše řada lidí neočekává ani tak luxus, jakožto spíše užitkový potenciál. Nicméně to není případ vrcholné úrovně výbavy Limited, kterou si levněji než za 60 000 USD (cca 1,37 milionu korun) nepořídíte. Pod kapotou v tu chvíli je 3,5litrový šestiválec EcoBoost, který dává 375 koní a jenž zvládne utáhnout až 4 762 kilogramů. Exteriér zdobí 22palcová litá kola a jedna z exkluzivních třívrstvých barev. Uvnitř zase jsou sedadla stavitelná elektronicky v 10 směrech a potažená kůží.




2. GMC Sierra Denali
Při pohledu na startovní cenu 52 605 USD (1,2 mil. Kč) by se mohlo zdát, že toho luxusnější příbuzný Chevroletu Silverado mnoho nenabídne. Jenže opak je pravdou. GMC Sierra Denali pohání dokonce 6,2litrový osmiválec disponující 420 koňmi. O tom si Mercedes může nechat pouze zdát, stejně jako o dalších standardních doplňcích, jimiž jsou systém pohonu všech kol a osmistupňový automat. Dále tu pak máme plnohodnotné čelní LEDky, 20palcová leštěná kola, magnetické tlumiče pro vyšší komfort, sedadla stavitelná ve 12 směrech, vyhřívaný volant či dokonce 4G WiFi.
3. RAM 1500 Limited
Novinku značky RAM jsme si mohli představit vcelku nedávno. Víme tedy, že taktéž disponuje osmiválcem, byť „pouze“ 5,7litrovým. Osmistupňová automatická převodovka tak dostala na starosti „jen“ 395 koní, jež mohou zamířit na všechna čtyři kola. Ve všech čtyřech rozích navíc nechybí vzduchové měchy či unikátní 20palcová kola, zatímco do kabiny se nastěhovalo černé kožené čalounění a dekory z pravého dřeva. Máme tu také multimédia UConnect s 8,4palcovým displejem, za dodatečný příplatek může dorazit i prosklená střecha.
Znovu se tedy ptáme: Vážně ještě přemýšlíte o Mercedesu X? Tento vůz podle nás měl nabídnout více, vizuálně i fakticky...
Pro srovnání fotografie sériového Mercedesu třídy X
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 2 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 3 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 5 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 6 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva