Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistr světa Formule 1 zareagoval na Clarksonovu tvrdou kritiku šampionátu
5.8.2019 | Petr Prokopec
Jeremy Clarkson se tradičně bez servítek pustil do současné podoby Formule 1 a oslovil tím miliony lidí. Co na to říká člověk, který šampionát ovládl v dobách, kdy v něm umírali dva tři lidé ročně? Kupodivu do značné míry souhlasí.
Poslední dva závody Formule 1 rozhodně nelze označit za nudné. Stojí za tím ovšem několik okolností, se kterými pořadatelé a vedení šampionátu nemají pranic do činění. Nejprve si Mercedes v domácí velké ceně na Hockenheimringu vybral nejspíše veškerou smůlu za celou letošní sezónu, zatímco Ferrari začíná opětovně předvádět, že je typicky italským a tedy nevyzpytatelným týmem. Oproti tomu Red Bull jde razantně nahoru, díky čemuž již Max Verstappen překonal v šampionátu jak Charlese Leclerca, tak zejména Sebastiana Vettela.
Pokud však pomineme tyto dva podniky, pak víceméně jediným letošním napětím při sledování závodů v televizi byla ta skutečnost, zda vydržíte neusnout až do konce. Asi největší nuda se dostavila ve Francii na okruhu Paul Ricard, kde závod nebavil ani Lewise Hamiltona, přestože ho vyhrál. Do šampionátu se následně tvrdě opřel Jeremy Clarkson a vytvořil tím nový rekord v rychlosti sledovanosti jakéhokoli videa vystaveného na kanálu jeho platformy Drive Tribe.
Nyní tu máme odezvu na jeho videopříspěvek, a to z úst nejpovolanějších. Na Clarksonova slova totiž zareagoval Jody Scheckter, který se ve Formuli 1 pohyboval od roku 1972 do roku 1980. Během té doby jezdil pro McLaren, Tyrell i Wolf, největší slávu ale získal u Ferrari. Se Scudérii v roce 1979 získal titul mistra světa, vůbec poslední předtím, než se o stejný počin zasloužil o 21 let později Michael Schumacher. Mimo to Scheckter jako jediný dokázal dovézt šestikolový Tyrell k vítězství. Je tedy zjevné, že je to „pan pilot“.
Scheckter přitom svůj komentář ke Clarksonovu videu začíná humorně zmínkou o tom, že Jeremy „rozhodně ví jak užívat“ anglické vulgarity, jinak však Jihoafričan souhlasí s tím, že Formule 1 potřebuje projít stěžejními změnami. „Co mě přitom štve nejvíce, to jsou penalizace na startovním roštu. Opravdu nevidím logiku v tom, aby někdo, kdo havaruje a zničí si převodovku, musel následně ještě zamířit na chvost startovního pole,“ poukázal někdejší mistr světa na omezení počtu použitých komponentů.
Tím Scheckter udeřil hřebíček na hlavičku. Pokud totiž F1 nemá být nudná, je třeba, aby jezdci závodili. Když ale budou závodit, může dojít ke kontaktu. Pokud ten je způsoben úmyslnou vinou jednoho z pilotů, pak takový si stoprocentně zaslouží postih. Nicméně když se jedná o závodní incident, měli by již komisaři být soudnější. Jaký je totiž výsledek toho, že pilot do toho jde srdcem, ovšem následně zničí vůz a ještě jsou mu za to zničeny šance na dobré umístění v příštím závodě? Příště se bude držet zpátky a ze závodění zbude ještě méně.
„Formule 1 vždy byla tou nejčistokrevnější formou sportu. A já bych ji rád viděl ještě čistokrevnější, než je. Není proto třeba mít pravidla pro každou jednotlivou věc,“ uvedl dále Scheckter s tím, že tento přístup „sport jen ničí“. Na druhou stranu však dodal, že Clarksonova touha po daleko větším nebezpečí je akorát tak hospodským tématem, neboť navyšování bezpečnosti nesmyslné není. Jak sám připomíná, on jezdil v dobách, kdy v F1 umírali dva tři lidé za rok a legrace to nebyla, přesto dodává, že i v tomto ohledu se snaha o lepší stav věcí poněkud zvrhla a devastuje samotný sport.
Čím více se přitom začínají formovat pravidla pro rok 2021, tím více je jisté, že komentářů podobných tomu Clarksonovu bude jen přibývat. Dočkat bychom se totiž měli řady standardizovaných dílů napříč různými stájemi, zaveden má být i rozpočtový strop. Monoposty kromě toho ztěžknou a budou prý i ošklivější. Důvodů, proč tedy v neděli zapínat televizi, pozvolna ubývá. A pokud se F1 urychleně neprobere, nebude ji sledovat už ani Scheckter, který sám sebe historicky považuje za nadšeného diváka.


Mistr světa F1 z roku 1979 Jody Scheckter zareagoval na Clarksonovu kritiku Formule 1. Ani on není z přílišného sešněrování šampionátu pravidly příliš nadšený
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 6 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 8 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 10 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
