Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistr světa Formule 1 zareagoval na Clarksonovu tvrdou kritiku šampionátu
5.8.2019 | Petr Prokopec
Jeremy Clarkson se tradičně bez servítek pustil do současné podoby Formule 1 a oslovil tím miliony lidí. Co na to říká člověk, který šampionát ovládl v dobách, kdy v něm umírali dva tři lidé ročně? Kupodivu do značné míry souhlasí.
Poslední dva závody Formule 1 rozhodně nelze označit za nudné. Stojí za tím ovšem několik okolností, se kterými pořadatelé a vedení šampionátu nemají pranic do činění. Nejprve si Mercedes v domácí velké ceně na Hockenheimringu vybral nejspíše veškerou smůlu za celou letošní sezónu, zatímco Ferrari začíná opětovně předvádět, že je typicky italským a tedy nevyzpytatelným týmem. Oproti tomu Red Bull jde razantně nahoru, díky čemuž již Max Verstappen překonal v šampionátu jak Charlese Leclerca, tak zejména Sebastiana Vettela.
Pokud však pomineme tyto dva podniky, pak víceméně jediným letošním napětím při sledování závodů v televizi byla ta skutečnost, zda vydržíte neusnout až do konce. Asi největší nuda se dostavila ve Francii na okruhu Paul Ricard, kde závod nebavil ani Lewise Hamiltona, přestože ho vyhrál. Do šampionátu se následně tvrdě opřel Jeremy Clarkson a vytvořil tím nový rekord v rychlosti sledovanosti jakéhokoli videa vystaveného na kanálu jeho platformy Drive Tribe.
Nyní tu máme odezvu na jeho videopříspěvek, a to z úst nejpovolanějších. Na Clarksonova slova totiž zareagoval Jody Scheckter, který se ve Formuli 1 pohyboval od roku 1972 do roku 1980. Během té doby jezdil pro McLaren, Tyrell i Wolf, největší slávu ale získal u Ferrari. Se Scudérii v roce 1979 získal titul mistra světa, vůbec poslední předtím, než se o stejný počin zasloužil o 21 let později Michael Schumacher. Mimo to Scheckter jako jediný dokázal dovézt šestikolový Tyrell k vítězství. Je tedy zjevné, že je to „pan pilot“.
Scheckter přitom svůj komentář ke Clarksonovu videu začíná humorně zmínkou o tom, že Jeremy „rozhodně ví jak užívat“ anglické vulgarity, jinak však Jihoafričan souhlasí s tím, že Formule 1 potřebuje projít stěžejními změnami. „Co mě přitom štve nejvíce, to jsou penalizace na startovním roštu. Opravdu nevidím logiku v tom, aby někdo, kdo havaruje a zničí si převodovku, musel následně ještě zamířit na chvost startovního pole,“ poukázal někdejší mistr světa na omezení počtu použitých komponentů.
Tím Scheckter udeřil hřebíček na hlavičku. Pokud totiž F1 nemá být nudná, je třeba, aby jezdci závodili. Když ale budou závodit, může dojít ke kontaktu. Pokud ten je způsoben úmyslnou vinou jednoho z pilotů, pak takový si stoprocentně zaslouží postih. Nicméně když se jedná o závodní incident, měli by již komisaři být soudnější. Jaký je totiž výsledek toho, že pilot do toho jde srdcem, ovšem následně zničí vůz a ještě jsou mu za to zničeny šance na dobré umístění v příštím závodě? Příště se bude držet zpátky a ze závodění zbude ještě méně.
„Formule 1 vždy byla tou nejčistokrevnější formou sportu. A já bych ji rád viděl ještě čistokrevnější, než je. Není proto třeba mít pravidla pro každou jednotlivou věc,“ uvedl dále Scheckter s tím, že tento přístup „sport jen ničí“. Na druhou stranu však dodal, že Clarksonova touha po daleko větším nebezpečí je akorát tak hospodským tématem, neboť navyšování bezpečnosti nesmyslné není. Jak sám připomíná, on jezdil v dobách, kdy v F1 umírali dva tři lidé za rok a legrace to nebyla, přesto dodává, že i v tomto ohledu se snaha o lepší stav věcí poněkud zvrhla a devastuje samotný sport.
Čím více se přitom začínají formovat pravidla pro rok 2021, tím více je jisté, že komentářů podobných tomu Clarksonovu bude jen přibývat. Dočkat bychom se totiž měli řady standardizovaných dílů napříč různými stájemi, zaveden má být i rozpočtový strop. Monoposty kromě toho ztěžknou a budou prý i ošklivější. Důvodů, proč tedy v neděli zapínat televizi, pozvolna ubývá. A pokud se F1 urychleně neprobere, nebude ji sledovat už ani Scheckter, který sám sebe historicky považuje za nadšeného diváka.


Mistr světa F1 z roku 1979 Jody Scheckter zareagoval na Clarksonovu kritiku Formule 1. Ani on není z přílišného sešněrování šampionátu pravidly příliš nadšený
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 2 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva