Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mitsubishi udivuje. Spotřebu svých aut dál falšuje, i po odhalení podvodů
21.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci letos v dubnu přiznali, že manipulovali výsledky testů spotřeby u řady svých vozů. A pro jistotu v tom pokračovali i v květnu.
Pokud v automobilovém průmyslu přijde řeč na podvádění, pak každý okamžitě zmíní koncern Volkswagen. A na jednu stranu je to tak správně, neboť Němci skutečně podváděli emisní testy, díky čemuž se jejich vozy „na papíře“ chovaly k životnímu prostředí ohleduplněji než ve skutečnosti. Nicméně je třeba dodat, že Volkswagen nakonec vše přiznal a již rok usilovně pracuje na nápravě reputace, k čemuž by mu ostatně mohla pomoci i nejnovější studie, koncernové diesely vyhodnotila jako „nejčistší“. A manipulativní praktiky popisuje především u aut jiných výrobců.
O koncernu VW Group lze tedy smýšlet jako o napraveném hříšníkovi. Zcela jinak se ovšem chová Mitsubishi, v jehož případě se letos provalil skandál s falšováním spotřeby. Zpočátku přitom šlo jen o čtyři vozidla, později však japonská automobilka přiznala, že s údaji manipuluje již od roku 1991. A přestože v roce 2005 vystoupil jeden z jejích zaměstnanců s požadavkem, aby Mitsubishi začalo zase fungovat dle pravidel, byl všemi ignorován.
Skandál Mitsubishi tak mohl bobtnat, a přestože se ve výsledku dotkl menšího množství aut než u Volkswagenu, díky horšímu zázemí automobilka víceméně ztratila svou autonomii, neboť největší balík akcií převzal Nissan. Ten nyní musí čelit dalšímu kolu obvinění, se kterým přišel japonský ministr dopravy Naoki Fujii. Dle něj se totiž Mitsubishi nepoučilo, ale se spotřebou podvádí i nadále.
„Nemůžeme si pomoci, ale cítíme znepokojení, že v této oblasti nedošlo ke zlepšení,“ uvedl Fujii na adresu testů, jimiž automobilka prošla v květnu. Tedy měsíc poté, co přiznala své hříchy. V rámci nových testů s výsledky přesto čachrovala, i když jinak než třeba Volkswagen s emisemi.
V Japonsku totiž auta mají projít právě pěti silničními testy a z nich vypočíst průměr, která stanoví oficiálně udávanou hodnota. Mitsubishi si ovšem toto pravidlo ohýbalo dle svých představ - buď použilo výsledek pouze nejlepšího testu nebo „pozapomnělo” na pravidlo pěti a absolvovalo nějaké navíc, aby výslednou hodnotu dostalo co nejníže.
Z výše zmíněného je zjevné, že jde o podvod s daty, nikoliv o zásah do fungování vozidel jako u zmiňovaného Volkswagenu. Zákazníci v Evropě či Americe se tedy ničeho nemusí obávat, pro tyto kontinenty se spotřeba měří jinak (že zejména u nás jde o nereálnou metodiku, snad již nemusíme dodávat).
Mitsubishi na nové kolo obvinění prozatím nereagovalo, stejně jako nově mateřský Nissan. Dá se ovšem předpokládat, že vysvětlení dorazí záhy. Zda ovšem skutečně již byla učiněna podvodům přítrž, to bude muset zjistit japonská vláda v mnohem obsáhlejším testu.









Mitsubishi eK je jedním z aut, v jehož případě značka zmanipulovala měření spotřeby
Zdroj: The Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha