Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Belgii nastala vzpoura strojů, moderní elektronika aut se ruší navzájem
17.7.2019 | Mirek Mazal
Elektronických řešení pracujících s bezdrátovými technologiemi je všude kolem nás už tolik, že se technici ani nedokáží vyhnout jejich vzájemné nežádoucí interakci.
Dávno pominula doba příjmu výlučně analogového signálu do automobilových rádií, stále obvyklejší je příjem přesnějšího digitálního vysílání. Právě to ale má do činění s pomyslnou vzpourou strojů, která nastala v okolí belgického Maaseiku. Po tamním rozjetí rádiového vysílání třídy DAB+ přestaly lidem fungoval klíče od aut a dálková ovládání garážových vrat.
Obyvatelé si konkrétně začali stěžovat, že jejich elektrická garážová vrata nejdou dálkově ovládat a auta s bezklíčovým vstupem se přestala otevírat a reagovat na stisknutí startovacího tlačítka. Po detailním šetření belgický telekomunikační regulátor BIPT konstatoval, že za vše skutečně může rozmach digitálních rádií.
Změny chování moderní techniky mají co do činění s rádiovým signálem vysílaným z nově postaveného stožáru. Anténa pracuje na frekvenci 216,9 MHz, zatímco většina elektronických klíčů od auta a garážových vrat běží na 434 MHz. Dvojnásobek frekvence vysílací věže pak působí po celém regionu a svoji hodnotou narušuje činnost používané elektroniky.
Mluvčí telekomunikačního regulátoru David Erzeel obhajoval antény DAB+ a vinu svedl na ostatní techniku. Podle jeho slov dotčené klíče či vrata nemají dostatečné možnosti filtrování signálu, a proto reagují na frekvenčně podobné vlnění narušující jejich provoz. Lidé se prý nemusí bát náhodného otevírání garáže, ale Erzeel všem doporučil preventivně změnit používanou frekvenci. Což je... dobrá rada. Něco takového pochopitelně majitelé aut a garáží udělat nemohou.
Vysílání DAB+ v Belgii znemožňuje fungování dalších bezdrátových zařízení, možnost moderního příjmu rádia v autě tak dělá čáru přes rozpočet bezklíčovému vstupu a startu a dálkovým ovladačům garáží
Zdroj: VRT
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22