Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mr. Bean dále čistí své garáže, další auto teprve naznačuje rozsah jeho sbírky
11.5.2019 | Petr Miler
Je znám jako automobilový nadšenec první kategorie a jeho jmění mu dovoluje koupit si prakticky cokoli. Přesto není jasné, co všechno Rowan Atkinson vlastní - že měl či má více úplně stejných aut leccos naznačuje.
Seriál Mr. Bean byl natáčen mezi lety 1989 a 1995, přesto do dnešních dnů dokáže spolehlivě rozesmát osazenstvo všech věkových kategorií. Nesmrtelné zábavné scénky v podání Rowana Atkinsona hrají televizní stanice bez přestávky už desítky let a hlavnímu protagonistovi přisuzují image ňoumy, proto jej na seriózního vyznavače rychlých kol tipuje málokdo. Ale je jím.
Atkinson je v motoristické obci znám jako automobilový nadšenec první kategorie a vzhledem k jeho jmění odhadovanému na 3 miliardy korun platí i za uznávaného sběratele výjimečných aut. Není to ten ovšem sběratel, který nechává svá auta léta v klimatizovaných garážích - nebojí se s nimi vyrazit na silnice. Často býval k vidění za volantem fialového McLarenu F1, který si koupil jako první majitel a později jej prodal se ziskem 275 milionů korun.
Přesný rozsah jeho sbírky ale není znám, britský komik není člověkem, který by se svým majetkem pravidelně chlubil v médiích. O tom, co vše vlastní, si tak můžeme udělat obrázek jen z toho, když občas něco prodá. A loni v lednu jsme se dozvěděli, že mezi nadbytečné vozy patří i dva supersedany přelomu 80. a 90. let. Mezi nimi byl i Mercedes-Benz W124 z roku 1991 ve špičkové verzi 500E, teď se ale ukazuje, že nešlo o jediný E500, který vlastnil. Do aukce totiž z garáží Mr. Beana míří další exemplář.
Stříbrný Mercedes je znovu předmětem dražby, ale nejde o to samé auto - první nabízený kousek byl na svůj věk sotva pořádně jetý, tento má na tachometru nemalých 310 600 kilometrů. Pikantní navíc je, že přímo tento konkrétní vůz nevlastní poprvé. Koupil jej kdysi jako nový, pak jej prodal a nakonec si jej od druhého majitele musel koupit zpět. Hovořme o vážné závislosti na Mercedesu E500, pokud jich musíte mít několik a nedokážete se smířit ani s prodejem jednoho z nich...
Těžko odhadovat, zda nastane definitivní rozloučení s tímto stojem, nebo jich vlastní dalších pět, v každém případě se vůz stane součástí aukce plánované na 25. května, tedy už na přespříští víkend v britském Warwickshire Event Centre. Udržovaný model, jehož nájezd úspěšně maskuje skvělá péče, se vyznačuje hezkým stavem karoserie i interiéru. Zájemce láká nejen slavný dosavadní majitel automobilu, ale i fakt, že jde o jeden z 29 britských exemplářů s levostranným řízením.
Typ 500E je znalci považován za jeden z německých vlků v rouše beránčím, který byl vyvinut a sestaven automobilkou Porsche pod dohledem Mercedesu. Výkon pětilitrového osmiválce dosahuje až 240 kW (326 koní) a 480 Nm. Stovku zvládal za 6,1 sekundy a maximální rychlostí činila 260 km/h. To jsou hodnoty, se kterými nezapadnete v provozu ani dnes.



















Další Mercedes 500E Rowana Atkinsona jde do dražby - teď už si nikdo nemůže být jistý tím, že je poslední natož pak tím, že předchozí prodej toho či onoho vozu znamenal, že Atkinson takové auto už nemá. Komik si naví
Zdroj: Classic Car Auctions
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Muž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho do letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
4.8.2025Nahrazení žádaného spalovacího auta elektrickým nástupcem poslalo prodeje dolů o 89,3 %, tolik k „elektrické revoluci”
5.8.2025Nejnovější Bugatti nemá v interiéru jediný klasický reproduktor, přesto má hrát jako víno díky v autech nevídanému řešení
5.8.2025Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025Jak hluboko lze klesnout? Mercedes začal odhalovat nové GLC a tahle absurdita je jeho maska
5.8.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 09.04. 13:46 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.04. 09:27 - Eda
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.03. 14:05 - pavproch