Na jediném dílu nejcennějšího moderního Ferrari šlo za dva roky vydělat 12 milionů

Nejen celá auta, ale i komponenty k výjimečným hypersportům nabírají na ceně až bláznivým způsobem. Na jeden z mála volných motorů k Ferrari LaFerrari dnes potřebujete skoro třikrát více peněz než v roce 2017.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Na jediném dílu nejcennějšího moderního Ferrari šlo za dva roky vydělat 12 milionů

6.8.2019 | Mirek Mazal

Na jediném dílu nejcennějšího moderního Ferrari šlo za dva roky vydělat 12 milionů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen celá auta, ale i komponenty k výjimečným hypersportům nabírají na ceně až bláznivým způsobem. Na jeden z mála volných motorů k Ferrari LaFerrari dnes potřebujete skoro třikrát více peněz než v roce 2017.

Hybridní Ferrari LaFerrari bylo vyrobeno v omezené sérii 710 kusů. Z toho vyšlo 500 aut na ta s karoserií kupé a 210 exemplářů vyjelo z továrny s otevřeným nebem nad hlavou ve verzi Aperta. Všechny z nich vůbec poprvé v historii italské značky používají hybridní techniku, tedy spojují tradiční spalovací agregát s elektromotorem. Ten dokáže obnovit kinetickou energii získanou při zpomalování a následně ji použít k pohonu vpřed.

Kombinace motorů dává výkon 708 kW (963 koní) a točivý moment 900 Nm, který směřuje na zadní kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku. Není divu, že stovka je otázkou tří sekund a dvoumístná silniční raketa uhání rychlostí až 350 km/h. Výše zmíněná fakta jsou spolu s exkluzivitou aut této značky jednou z příčin nezastavitelně rostoucí hodnoty každého LaFerrari.

Koupě hybridního Ferrari se stalo zárukou dobře provedené investice. Rostoucí vzácnost se nejlépe zrcadlí ve srovnání některých cen v rozpětí dvou let. Jen holý zánovní motor byl v roce 2017 prodáván za 285 tisíc dolarů (6,6 milionu Kč). Úplně ta stejná jednotka s nájezdem stále jen 32 kilometrů je nyní znovu v prodeji za 800 tisíc dolarů (18,4 milionu Kč).

Dvouletý nárůst ceny o téměř 12 milionů českých korun je až bláznivý a zrcadlí vývoj poptávky po žádaném Ferrari. Pochopitelně, nikde není psáno, že se za 12 milionů skutečně prodá, s ohledem na cenu LaFerrari a fakt, že automobilka už žádný nový motor nevyrobí, ale není těžké uvěřit tomu, že se tak skutečně stane. Pokud byste si jej před léty pořídili, mohli byste být dnes o dost bohatší lidé.

Pro úplnost dodejme, že poslední (celé) LaFerrari nabízené v aukci proti sobě svedlo bohaté zájemce z celého světa. Na aukci společnosti RM Sotheby's se dražitelé tak dlouho přepláceli, až se 210. exemplář Aperty prodal za neskutečných 8,3 milionů Eur (214 milionů Kč). Jakou sumu by si nástupce Enza vynutil teď, je otázkou, méně by to ale jistě nebylo.


Na jediném dílu nejcennějšího moderního Ferrari šlo za dva roky vydělat 12 milionů - 1 - Ferrari LaFerrari prodej motoru foto 01Na jediném dílu nejcennějšího moderního Ferrari šlo za dva roky vydělat 12 milionů - 2 - Ferrari LaFerrari prodej motoru foto 02Na jediném dílu nejcennějšího moderního Ferrari šlo za dva roky vydělat 12 milionů - 3 - Ferrari LaFerrari prodej motoru foto 03
Motor Ferrari LaFerrari byl v roce 2017 za 6,6 milionu Kč. Po dvou letech je ten stejný motor v prodeji o 11,8 milionu Kč dráž

Zdroj: Ebay

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše