Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nadšenci zkusili po 16 létech stání vrátit život opuštěnému dieselovému Mercedesu
30.7.2020 | Petr Prokopec
Po dlouhých šestnáct let byl Mercedes 200D generace W124 jen součástí zahrady. Nahodit auto po takové době se zdá být jako velmi složitý úkol, auto vyhlášené odolností je ale pořád své.
Na americké vozy se spousta Evropanů dívá spatra, zvláště pokud jde o starší kousky. Spojené je totiž máme s archaickou technikou, v jejímž případě bylo třeba opravdu velkého objemu motoru, abyste je vůbec rozpohybovali. A to víceméně jen po rovinkách, v zatáčkách nebyly zdaleka tak jisté v kramflecích. Lidé ze starého kontinentu ale názor často rychle mění už ve chvíli, kdy dojde na nastartování. Není totiž důležité, zda daná auta stojí v garáži či desítky let v kopřivách, díky jednoduchosti oné techniky totiž naskočí víceméně vždy.
Je tomu tak ovšem v případě evropských vozů? Povětšinou nikoliv, mnohem komplexnější pohonné ústrojí, jenž se vždy snažilo nahradit velký objem přeplňováním či jinými fígly, totiž vyžaduje daleko více než jen pouhé zastrčení klíčku do zdířky pod volantem. Video mapující pokus o nastartování Mercedesu 200D generace W124 z roku 1988, a to po dlouhých šestnácti letech stání, ale ukazuje, že i tady se ještě nedávno dělala technicky relativně jednoduchá.
Celá operace začíná nafouknutím jedné pneumatiky, zbývající tři kupodivu zvládly letitý vzduch udržet. Poté je Mercedes odtažen na volnější prostranství kvůli lepšímu přístupu k motorovému prostoru. Zpod kapoty přitom nejprve zmizí box sání, než dojde na protočení zarezlých řemenic ráčnou. Následně je do hry přivedena nová baterie, která oživí elektrické systémy. Souběžně s tím nicméně palubní deska ožije několika upozorněními, problémy jsou ale záhy vyřešeny.
Na nastartování motoru nicméně ani v takové chvíli nedojde, startér totiž nemá sílu, aby otočil řemenicemi. Dochází tedy na sejmutí řemenu, přičemž poté jednotka naskočí, jako kdyby byla zánovní. To je nicméně jen půlka úspěchu, s pomocí maziv jsou nicméně rozpohybována veškerá zaseknutá kolečka a opět nasazen může být řemen. Motor přitom již běží doslova sametově, ovšem ani tak na pohyb vozu nedojde, možná kvůli problémům převodovky.
Musíme přitom uznat, že naskočení letitého dieselu po dlouhodobém odpočinku je docela působivé. Nicméně jak jsme zmínili již v úvodu, v případě podobně starých či dokonce ještě starších amerických aut by to ještě snáze, tedy alespoň do chvíle, než by rez v palivové nádrži ucpala palivový filtr. Ovšem i to se počítá. Zajímalo by nás, zda podobné problémy má i Mercedes, na to jsme ale zatím odpověď nedostali.








Nastartování dieselového Mercedesu po 16 letech stání sice není tak jednoduché jako u amerických vozů s méně složitou technikou, ovšem i tak bylo nakonec úspěšné. Foto: Flexiny@Youtube
Zdroj: Flexiny@Youtube
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Krádež dílů Ducati MotoGP a WorldSBK: zatčen bývalý zaměstnanec 12:00
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
Nejnovější články
Rychlostně neomezené dálnice se objeví v dalším státě, ruší limity po vzoru německých Autobahnů
před 4 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 5 hodinami
Také nejnáročnější okruh světa si na Vánoce připravil dárek, oznámil nové ceny za vjezd pro rok 2026
před 7 hodinami
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 8 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
