Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenec staví Teslu Model 3 s dieselem, fanoušky značky chce zřejmě přivést k šílenství
29.12.2021 | Petr Prokopec
Může to znít bláhově, pokud ale někdo má výměnu elektrického pohonu za dieselový zvládnout, pak je tento muž. Už dokázal vdechnout život benzinovému Modelu S, tak proč by nedokázal vdechnout život Modelu 3 s dieselem?
Riche Benoita, který na Youtube provozuje kanál Rich Rebuilds, vám nejspíše nemusíme představovat. Zejména v posledním roce jeho jméno proslulo i na této straně Atlantiku, a to díky konverzi Tesly Model S na konvenční pohon. Americký elektromobil totiž osadil benzinovým osmiválcem z Chevroletu Camaro SS. Podobných pokusů už jsme v minulosti zaznamenali několik, ovšem nikdy nebyl výsledkem plně funkční vůz. Koneckonců sám Rich svým fanouškům nabídl pět tisíc dolarů (cca 110 tisíc Kč), pokud kdokoliv prokáže, že není prvním, kdo projekt dotáhl do konce. A dosud se o tyto peníze nikdo nepřihlásil.
Nově se Benoit rozhodl, že zajde ještě dál a postaví Teslu, která bude kouřit jako stará kamna. Do menšího Modelu 3 totiž hodlá nacpat turbodiesel. Jelikož se vyvolenou jednotkou stal čtyřválec Cummins 4BT, nebude konverze až tak přitažlivá jako ICE-T, jak si osmiválcový Model S říká. Ten na tuningové show SEMA upoutal i pozornost koncernu General Motors, který mu rovnou nabídl přeplňovaný motor z Corvette.
Vraťme se ale zpět k dieselové Tesle, která snad má být více provokací než pokusem o použitelný automobil. Cummins začal motor 4BT vyrábět již v roce 1983, přičemž jím osazoval prakticky cokoliv. Na trhu je tedy velké množství dostupných kusů, což pochopitelně sráží cenu na minimum. Zároveň je ale třeba počítat s tím, že do kultivovanosti moderních jednotek má tento diesel daleko. Jeho typickým projevem jsou vibrace a rachtání. Navíc váží takřka 400 kilogramů, což bude znamenat nemalý nápor na přední nápravu. To je ale asi ten nejmenší problém.
Jak totiž již bylo zmíněno, dieselová jednotka zamíří do útrob Tesly Model 3. Té Rich mezi podběhy naměřil 71,1 cm, což není mnoho, na 62,5 cm široký motor to ovšem bez problémů stačí. Auto má ale nízkou příď - od nápravy k přední kapotě nabízí Tesla pouze 61centimetrový prostor, zatímco diesel 4BT má na výšku 95,8 cm. Jak tedy Benoit dodává, vůz dostane specifickou kapotu a část motoru bude čnít nad ní.
V případě motoru navíc Riche čeká nemalá práce s jeho naladěním. Původní jednotky vyráběné do roku 1998 totiž produkovaly 106 koní a 360 Nm točivého momentu, což opravdu nejsou působivá čísla. Poté sice došlo k modifikacím, kdy osmiventilovou techniku nahradila šestnáctiválcová, což zvedlo výkon na 172 koní a točivý moment na 570 Nm, ovšem stále se nejedná o žádnou slávu. I nejslabší Model 3 totiž dává 287 koní.
Na další postup jsme tedy zvědavi. Momentálně Rich a jeho kolega Steven vyzvedli nabouranou Teslu, přičemž pro motor se vydají příště. Před sebou tedy ještě mají dlouhou cestu, a to fakticky i obrazně. Asi jim to za to ale stojí - kouř linoucí se z výfuku by fanoušky Tesly mohl dráždit více než ryk Modelu S ICE-T. A o to tu zjevně jde, s komunitou „teslistů” si Rich už nejednou vjel do vlasů



Rich Benoit se rozhodl osadit Teslu Model 3 dieselem Cummins 4BT. Model 3 má ale velmi nízkou příď, a tak část motoru bude muset čnít nad ní. Ilustrační foto: Tesla/Cummins
Zdroj: Rich Rebuilds@YouTube
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 2 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera (3)
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (3)
Nejnovější články
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 2 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 4 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 5 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
před 7 hodinami
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
