Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejdražší auta prodaná v aukci: tohle je 20 skvostů za miliardy
20.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nejdražší auto světa? Kde kdo by řekl, že Veyron z edice Legends. Jenže ceny vzácných veteránů na aukcích letí až dvanáctkrát výše.
Za nejdražší vozy planety se dají dozajista považovat například vzácné Veyrony z konečné edice Legends - kusy i za 63 milionů korun - nebo o nic méně unikátní McLareny P1 GTR, které mají příští rok vyjít dokonce na 65 milionů korun. To se však bavíme o automobilech, za které bohatí zaplatili nebo ještě zaplatí horentní sumy přímo výrobci. Jisté je, že za pár let či desítek mohou stát při troše štěstí klidně dvojnásobek, ale nyní je cenou bezpečně předstihne řada klasických děl na aukcích.
Klasické historické vozy jsou velmi cennou komoditou, investice do nich láká extrémně bohaté zákazníky, které už nebaví jen trh s akciemi a nemovitostmi. Chtějí se vyhnout chaosu na světových finančních trzích a zhodnotit své peníze bezpečněji, proto kupují veterány, jejichž ceny za poslední léta dosáhly nebývalé úrovně. Neklesají, ale jen rostou. Největší rekordy padaly na aukcích Bohnhams, Goodings v Pebble Beach, na RM Auctions a také na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, stovky milionů však museli pod klepnutí kladívka zaplatit nadšenci také v italském Maranellu, kde dražilo některé své klenoty Ferrari. A jsou to právě závodní Ferrari, která kralují v žebříčcích zcela nejdražších automobilů světa.
Abychom zmíněné dokázali, prezentujeme vám níže dvojici přehledů. První z nich se týká deseti nejcennějších aut vůbec, druhý pak deseti nejdražších kusů prodaných v aukci na poslední exhibici Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach. Na všechny byste potřebovali několik miliard korun. U každého z klenotů přikládáme, kde byl vydražen, za kolik a pro představu také tři fotografie. Tipovali jste správně?
Deset historicky nejdražších aut kdy prodaných v aukcích
10. Mercedes-Benz 540K Special Roadster 1936
Aukce: Goodings & Company Pebble Beach 2012
Cena: 11 770 000 dolarů (246 817 000 Kč)



Mercedes 540K s řadovým osmiválcem a kompresorem vyráběla automobilka na zakázku v Dingolfingu. Nejcennější je právě tahle verze Special Roadster
9. Ferrari 250 Testarossa 1957
Aukce: RM Auctions Marranello Sale 2009
Cena: 12 402 500 dolarů (260 080 000 Kč)
Ferrari 250 Tesstarossa vzniklo v počtu pouhých 34 kusů včetně prototypů. Ten nejdražší s číslem šasí 0714 má za sebou legendární Grand Prix z roku 1958 v Havaně
8. Ferrari 340/375 MM Berlinetta 'Competizione' 1953
Aukce: RM Auctions Villa Erba Sale, Itálie 2013
Cena: 12 812 800 dolarů (268 684 000 Kč)
Cenněné Ferrari z padesátých let, které se v roce 1953 zúčastnilo čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans a bylo jediným vozem, který řídili tři světoví šampioni - Mike Hawthorn, Alberto Ascari a Giuseppe Ferina
7. Ferrari 250 LM 1964
Aukce: RM Auctions New York Sale 2013
Cena: 14 300 000 dolarů (299 871 000 Kč)
Ferrari 250 LM bylo nabízeno coby jednou z nejzachovalejších historických Ferrari s motorem uprostřed, v roce 1968 vyhrálo svojí třídu na v Le Mans, přičemž celkově skončilo na osmé pozici
6. Ferrari 250 Testarossa 1957
Aukce: Goodings & Company Pebble Beach 2011
Cena: 16 390 000 dolarů (343 698 000 Kč)
První vyrobené Ferrari 250 Testarossa v naprosto stoprocentním stavu s vynikající historií na závodních drahách poháněl třílitrový dvanáctiválec o výkonu přesahujícím tři stovky koní, neobvyklá černá barva zdvihá cenu nad 340 milionů
5. Ferrari 375-Plus Spider Competizione 1954
Aukce: Bonhams, Goodwood Festival of Speed 2014
Cena: 18 400 177 dolarů (385 852 000 Kč)
Tohle Ferrari z poloviny padesátých let bylo využíváno pro čistě závodní účely týmu z Maranella a poháněl ho 4,9litrový dvanáctiválec vpředu. Na Mille Miglia v roce 1954 zajelo spolu s Umbertem Magliolim druhé místo
4. Ferrari 275 GTB/C Speciale by Scaglietti 1964
Aukce: RM Auctions Monterey Sale 2014
Cena: 26 400 000 dolarů (553 608 000 Kč)
Vůz vydražený za více než půl miliardy korun je jedním ze tří vyrobených kusů 275 GTB/C Speciale sloužících k homologaci závodního 275 GTB, které mělo soupeřit s Fordem GT40 a Shelby Cobra Daytona v Le Mans. Vzadu mělo nezávislé zavěšení, karoserie byla z hliníku. Pod kapotou byla o 70 koní silnější V12 než u 250 GTO
3. Ferrari 275 GTB/4 NART Spider 1967
Aukce: RM Auctions Monterey Sale 2013
Cena: 27 500 000 dolarů (576 675 000 Kč)
Jedno z deseti vyrobených Ferrari 275 GTB/4 N.A.R.T (North American Racing Team) Spider je duchovním dítětem importéra Ferrari do USA Luigiho Chinettiho, který si otevřenou edici NART vyžádal od samotného Enza Ferrariho
2. Mercedes-Benz W196 1954
Aukce: Bonhams, Goodwood Festival of Speed 2013
Cena: 29 600 000 dolarů (620 712 000 Kč)
Mercedes W196 pro Velkou cenu, který byl vydražen za 620 milionů, řídil pětinásobný šampion F1 Juan Manuel Fangio. Paradoxně byl na aukci špinavý a měl i viditelné vady laku a škrábance, jakoby právě sjel ze závodní dráhy
1. Ferrari 250 GTO 1962
Aukce: Bonhams The Quail 2014
Cena: 38 115 000 dolarů (799 272 000 Kč)
V letošním roce padl rekord mezi nejdražšími vozy poté, co bylo vydraženo Ferrari 250 GTO Berlinetta za bezmála 800 milionů korun. Vůz postavený na švetový šampionát FIA GT ovládl tuto soutěž v letech 1963 a 1964. Celkově jich vzniklo jen 39 kusů. Jeden z nich byl v minulém roce prodán mezi dvěma sběrateli za 52 milionů dolarů (tedy téměř 1,1 miliardy korun)
Abychom však reflektovali aktuální situaci na trhu klasik, přímo se nabízí také druhý žebříček exponátů vydražených na letošní přehlídce Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach. Mezi nimi opět absolutně dominuje několik kusů Ferrari, respektive v první desítce je jen jeden jediný vůz značky jiné. Zde už budeme pro zjednodušení používat u jednotlivých aukčních domů jen zkratky (např. Bonhams - BH, RM Auctions - RM, Gooding & Co. - GC).
Deset nejdražších aut prodaných na aukcích v Pebble Beach 2014
10. Ferrari 275 GTB Alloy Long Nose 1965
Aukce: GC
Cena: 4 620 000 dolarů (96 881 000 Kč)
Tohle Ferrari 275 GTB mělo třistakoňový dvanáctiválec se šesti karburátory Weber a plně nezávislé zavěšení zadních kol.Verze Long Nose z roku 1965 měla díky delší přídi lepší stabilitu ve vysokých rychlostech
9. Aston Martin DB3S 1955
Aukce: GC
Cena: 5 500 000 dolarů (115 335 000 Kč)
Tento závoďák z poloviny padesátých let měl řadový třílitrový šestiválec o výkonu 210 koní a nakrátko poskládanou čtyřstupňovou převodovku. S tímto vozem v roce 1955 vyhrál Aston klání na Silverstone, v tomtéž a následujícím roce dojel na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans na druhém místě. Za volantem byl Peter Collins a Stirling Moss
8. Ferrari 250 GT Series II Cabriolet 1959
Aukce: GC
Cena: 5 610 000 dolarů (117 642 000 Kč)
Druhá série kabrioletů Ferrari 250 GT vznikala opět pod taktovkou Pininfarini a pod dlouhou přední kapotou skrývala motor V12 o objemu tří litrů, který disponoval výkonem 240 koní. Na zadní kola se výkon přenášel přes čtyřstupňovou manuální převodovku. Jednalo se o první otevřené Ferrari pro silniční použití
7. Ferrari 250 GT Series I Cabriolet 1958
Aukce: BH
Cena: 6 820 000 dolarů (143 015 000 Kč)
Předchůdce výše zmíněného vozu je ještě vzácnější, neboť vznikl v počtu pouhých 40 kusů. Používá však takřka stejnou techniku a má zajímavě plastem zakryté přední světlomety
6. Ferrari 250 GT SWB Speciale Aerodinamica 1962
Aukce: BH
Cena: 6 875 000 dolarů (144 169 000 Kč)
250 GT Speciale Aerodinamica je jedním z nejexkluzivnějších Ferrari od Pininfarini, zejména pak verze se zkráceným rozvorem, která saptřila světlo světa v pouhých čtyřech exponátech. Dvoumístné luxusní kupé poháněl opět třílitrový dvanáctiválec a zrodilo se přímo v aerodynamickém tunelu
5. Ferrari 250 Mille Miglia Berlinetta 1953
Aukce: BH
Cena: 7 260 000 dolarů (152 242 000 Kč)
Devítisetkilogramový dvoumístný vůz byl stvořen, aby čelil závodům na velmi dlouhé vzdálenosti - což je ostatně patrné i z jeho jména. Ferrari 250 Mille Miglia byla postavena na prodlouženém rozvoru z modelů 250 a její výkon dosahoval 240 koní. V roce 1954 dojel tenhle model v provedení Barchetta v Mille Miglia na čtvrté pozici
4. Ferrari 275 GTB/4 1967
Aukce: RM
Cena: 10 175 000 dolarů (213 370 000 Kč)
Tenhle vůz už jsme zmiňovali v prvním předhledu v souvislosti s omezenou desetikusovou sérií NART pro USA, avšak kus vydražený za více než 213 milionů patřil Steevu McQueenovi po dobu čtyř let. Atmosférická jednotka V12 pod přední kapotou dávala 300 koní z objemu 3,3 litru
3. Ferrari 250 GT SWB California Spyder 1961
Aukce: GC
Cena: 15 180 000 dolarů (318 325 000 Kč)
Další z řady Ferrari 250, které vozilo plastové kryty světlometů, vzniklo v počtu 37 kusů. Při stavbě verze Spyder byly využity poznaty ze závodní dráhy, aby vzrostla tuhost karoserie a zároveň byl zachován pocit z kabrioletu. Tento vůz vznikl na základě modelu 250 GT Tour de France a jako první z maranellské rodinky přišel s rozvorem 2,6 metru
2. Ferrari 275 GTB/C Speciale 1964
Aukce: BH
Cena: 26 400 000 dolarů (553 608 000 Kč)
O tomhle voze jsme se už zmiňovali v prvním přehledu. Je jedním ze tří vyrobených kusů 275 GTB/C Speciale sloužících k homologaci závodního 275 GTB, které mělo soupeřit s Fordem GT40 v Le Mans. Vzadu bylo nezávislé zavěšení, karoserii vyrobili z hliníku. Pod kapotou se nacházela o 70 koní silnější V12 než ve 250 GTO
1. Ferrari 250 GTO Berlinetta 1962
Aukce: BH
Cena: 38 115 000 dolarů (799 272 000 Kč)
Ani zde se první příčka nakonec nezměnila. Ferrari 250 GTO Berlinetta za bezmála 0,8 miliardy vyrobená v počtu 39 kusů fascinuje nejširší motoristickou veřejnost a je největším zlatem mezi automobily
Zdroje: Car and Driver, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včeraČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprakovi Most sedí a cítí šanci včera 21:52
- Vítězem Garcia, 10. Svoboda včera 21:33
- Supersporty 1 kořistí Masii, 12. Vostatek včera 21:00
- Toprak vyhrál Superpole včera 11:58
- Most Superbike: Dominantní Toprak 16.5.2025
Nejnovější články
Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
před 49 minutamiČínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
včeraModerní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
včeraTato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
včeraMožná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.17. 19:29 - Vrooom
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 14:48 - pavproch
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB