Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky

Tohle auto už nikdy nebude obyčejné a Volkswagen těžko znovu postaví něco podobného. Zachovalé kusy už se v prodeji neobjevuj, tento vypadá naprosto dokonale. Stojí ale podle toho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky

14.4.2021 | Petr Miler

Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky

/

Foto: Seitz Automobile, publikováno se souhlasem

Tohle auto už nikdy nebude obyčejné a Volkswagen těžko znovu postaví něco podobného. Zachovalé kusy už se v prodeji neobjevuj, tento vypadá naprosto dokonale. Stojí ale podle toho.

Evropská střední třída nezná tuctovějšího auta, než je VW Passat. Po dekády se jej prodávaly statisíce za rok a i když v posledních letech ztrácí na oblibě, jde pořád o prodejně úspěšný vůz. Je to modla svého druhu, odpověď na všechny otázky položené „běžnými zákazníky”, ve své typické specifikaci ale jen stěží zaujme kohokoli, kdo od auta očekává opravdu hodně. Jeho vrcholný benzin totožný s tím v Superbu sice není zavrženíhodný, čtyřválcové turbo pod kapotou auta střední třídy ale fajnšmekry stěží okouzlí.

Ne vždy tomu tak bylo. Ještě v živé paměti máme verze 3,6 V6 generace B7 a R36 generace B6, obě se ale svým majestátem krčí v koutě vedle imperiálního děcka Ferdinanda Piëcha, Passatu B5 v provedení W8. Jen tehdy se pod jeho kapotu dostal osmiválcový motor unikátní konstrukce ve tvaru písmene W, který mohl vůz s tehdy ještě podélně uloženou pohonnou jednotkou snadno pojmout.

Měl zdvihový objem skoro rovné čtyři litry a i když jeho 275 koní a 370 Nm nejsou parametry, které by zářily byť jen vedle současného přeplňovaného dvoulitru, noblesa tohoto pohonu je nenahraditelná. Spojen navíc mohl být s manuálním řazením, kdy vám dovolil tento pro Passat skoro nehorázný motor poznat tak dobře, jako byste jej třímali v otěžích. Dynamika nakonec také není k zahození, stovka za 6,7 s (i díky standardnímu pohonu 4x4) a maximální rychlost omezená na 250 km/h těžko urazí.

Tento model ale v nabídce Passatu neměl poslání sporťáku nýbrž vrcholného luxusu. Byl to malý Phaeton v době, kdy se žádný Phaeton nevyráběl a i poté si přebytkem kůže, dřeva i komfortní výbavy udržovat v portfoliu VW výjimečné postavení. Jenže od konce jeho časů uběhne brzy 20 let a nic podobného už Němci nikdy nenabídli. Pokud tedy chcete Passat W8 ještě dnes, musíte se dívat po ojetých kouscích. A pokud chcete verzi s manuální převodovkou, musíte se obvykle přehrabovat v několika málo „vracích”. Je tu nicméně jedna výjimka.

Je to mimořádně zachovalý kombík v modrém barevném provedení, ze kterého pořád čiší noblesa, jakou od Passatu W8 očekáváte. Má najeto pouhých 32 500 km a vypadá, jako by ujel tak 3 250, možná jen 325 km. Zjevně velmi opečovávaný exemplář vypadá netknutě zevnitř, zvenčí i kdekoli jinde. Však se podívejte na fotky - lak se leskne jak z reklamy na leštěnku s Horstem Fuchsem, kůže na sedadlech vypadá, jako by na nich nikdo neseděl a pohled zespodu dokonce ukazuje, že na tomhle autě nestačilo ani nic zreznout, dokonce ani výfuky.

Skoro nechápeme, jak vůz někdo v tomto stavu udržel do dnešních dnů, ale stalo se to. V prodeji je v Německu po prvním majiteli ze Švýcarska, který jej garážoval, pravidelně servisoval a podle jeho stavu bychom řekli, že jej vytahoval jen v pěkném počasí. Poslední servis má navíc za sebou docela nedávno, je to prý auto sednout a jet, říká prodávající. A máme tendenci mu v tomto případě věřit.

Problém je snad jen v tom, že jak je tento kousek výjimečný, je také drahý. Stojí skoro 30 tisíc euro, tedy asi 780 tisíc Kč. Za to můžete mít zánovní Passat aktuální generace, takže cena je to opravdu vysoká, tohle je ale auto docela jiné úrovně. Je to symbol jedné éry, fascinující výlet do minulosti, je to zkrátka pořád něco.


Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 1 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 01Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 2 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 02Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 3 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 03Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 4 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 04Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 5 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 05Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 6 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 06Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 7 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 07Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 8 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 08Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 9 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 09Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 10 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 10Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 11 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 11Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 12 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 12Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 13 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 13Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 14 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 14Nejetý VW Passat W8 kombi s manuálem je dnes rarita, tento nemá ani zrezlé výfuky - 15 - VW Passat Variant W8 manual nejety prodej 15
Takový Passat W8, navíc kombík a s manuálem představuje na trhu ojetin naprosto výjimečnou nabídku. Za 780 tisíc korun je ale sakramentsky drahý. Foto: Seitz Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše