Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlepší tým Formule 1 už několik dnů nedokáže sundat kolo z jednoho ze svých aut
25.5.2021 | Petr Prokopec
V prostředí nejnáročnějších automobilových závodů světa zjevně není snadné nic a když se nedaří, tak se nedaří. Přesně to v posledních dnech na vlastní kůži okouší zdánlivě neporazitelná stáj.
O víkendu se po dvouleté pauze způsobené koronavirem opět jela Velká cena Monaka. Ta rozhodně nebyla nudná, neboť už od čtvrtečních tréninků se pořád něco dělo. S tratí v malém knížectví na břehu Středozemního moře měl nemalé potíže Mick Schumacher. Následně se vítěz kvalifikace Charles Leclerc rozmlátil jen krátce poté, co zajel rekordní čas a do závodu kvůli technické poruše ze získané první pozice vůbec neodstartoval. A aby toho nebylo málo, Max Verstappen díky svému vítězství přebral vedení v šampionátu, takže sérii od roku 2018 poprvé vede někdo jiný než pilot Mercedesu.
Právě třícípá hvězda odjíždí z Monaka jako totální poražený, což je pozice, se kterou byl tento tým za posledních sedm let spojován pouze výjimečně. Lewis Hamilton totiž v kvalifikaci zajel až sedmý nejlepší čas, což je jeho nejhorší výkon od německé velké ceny opět v roce 2018. Na stejné příčce pak i dojel, načež se mohl těšit z pouhých šesti bodů. Respektive ze sedmi, neboť před koncem závodu zajel pro nové pneumatiky a střihl si nejrychlejší kolo, načež se jeho konto rozrostlo o další bodík.
Je přitom třeba říci, že ona finální zastávka byla docela riskantní s ohledem na to, co se odehrálo v případě Valtteriho Bottase. Fin totiž sice v kvalifikaci dojel třetí, načež po odstoupení Leclerca startoval jako druhý, ovšem po 29 kolech zamířil k mechanikům, u kterých i skončil. Týmu se totiž nepovedlo uvolnit matici pravého předního kola. To přitom na první pohled působí jako docela banální problém, ovšem Mercedesu působí nemalé potíže i nadále - kolo s pneumatikou totiž dodnes nesundal.
Jak se tedy zdá, Mercedes nejspíše trhne rekord v délce zastávky, neboť ta fakticky ještě neskončila. Zatímco tedy jeho soupeři byli odbaveni po zhruba 23 sekundách, v případě Bottase můžeme počítat s několika dny. Mechanik, který měl kolo na starosti, totiž silou vzduchové pistole doslova ohobloval matici. To ostatně bylo patrné již ze záběrů, kdy od přední části vozu odletovaly rozžhavené úlomky kovu. Tým tak její zbytek bude moci odstranit až v továrně v britském Brackley.
Tým přitom onoho mechanika ani v nejmenším neviní, dle šéfa stáje Toto Wolffa jde o jednoho z vůbec nejlepších. Mercedes se místo toho hodlá zaměřit na samotné uchycení kola, aby zamezil opakování problému. „Musíme zrevidovat design, musíme zrevidovat i materiál matice kola, protože mechanik, který ji má na starosti, to musí být schopen udělat způsobem, aby ji celou neohobloval,“ uvedl Wolff s tím, že „nikdy nejde o chybu jednotlivce, ale o selhání mnoha faktorů.“
To ve výsledku dokládá i technický šéf stáje James Allison, který uvedl, že „s ohledem na sílu pistole můžete skončit bez zarážek. Jednoduše totiž matku ohoblujete natolik, že není, zač ji chytit, a právě to se nám dnes stalo.“ Tým tak nyní musí v Brackley zbytek kola doslova odřezat a ani to nebude snadné, F1 nezřídka používá doslova kosmické materiály schopné odolat kde čemu. Slabé místo se ale, jak vidno, vždy najde.
Pro Mercedes skončil závod v Monaku katastrofálně. Zejména díky zaseklému pravému přednímu kolu Valtteriho Bottase totiž stáj přišla o vedení v Poháru konstruktérů, zatímco Lewis Hamilton po dojetí na sedmé příčce musel přepustit vedení mezi jezdci Maxi Verstappenovi. Něco takového nepoznal už tři roky. Foto: Mercedes AMG Petronas F1 Team
Zdroj: Car Throttle
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva