Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejspolehlivější auta dle TÜV Report 2015: Němci v čele, u dna i Ford Mondeo
6.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve statistice TÜV sbírají vavříny opět hlavně Němci, mezi novými auty ale na chvostu najdeme i Fordy Mondeo.
Spolehlivostí aut se na stránkách Autoforum.cz zabýváme vcelku pravidelně, přičemž většinou nám podklady dodává společnost J.D. Power. Ta však častěji zkoumá problémy amerických řidičů než těch ze Starého kontinentu. Na jejich nesnáze se daleko lépe zaměřuje TÜV Report, jehož aktuální výsledky platné pro rok 2015 si vezmeme na paškál dnes. Hned v úvodu pro vás máme dobrou zprávu, jež se týká poklesu závad, a to o 1,4 procentního bodu na 23,5 %.
Společnost TÜV SÜD Auto Service GmbH k danému zjištění došla na základě dat, které byly zjištěny během 8,5 milionu technických kontrol u více než 200 modelů v průběhu období od druhé poloviny roku 2013 až do prvního letošního pololetí. Díky tomu nedochází k takovému zkreslení, jaké bychom měli k dispozici, kdyby data byla brána jen a pouze z autorizovaných servisů. Do nich totiž řada lidí kvůli vyšší ceně nezamíří, zvláště pokud se jedná o letitý vůz.
Takto lze ovšem zjištěné výsledky brát jako bernou minci, i když nějaké to zkreslení se dozajista tu a tam najde. Tento nešvar ovšem již nechme být a pojďme se vrhnout zejména první desítku, kterou v kategorii automobilů starých maximálně tři roky obsadily německé značky. Absolutním vítězem se přitom stal Mercedes-Benz SLK se 2,4 procenty závad, za kterým následuje Audi A6 (2,9 %) a Mercedes-Benz GLK (3,6 %). Pozoruhodné je, že na opačném konci najdeme dva Fordy, mezi nimi i Mondeo (13,1 %), které tak potvrzuje zvěsti o své upadající úrovni.
Vůbec poprvé byly v rámci TÜV Reportu jmenováni lídři jednotlivých tříd, kdy malým vozům vládne Mazda 2 (5 %), kompaktním Audi A3 (4,9 %) a střední třídě Mercedes-Benz třídy C (4,9 %). Segmentu vanů pak dominuje Opel Meriva (5,4 %), který loni stanul dokonce na vrcholu celého žebříčku. Vůz z Rüsselsheimu se navíc úspěšně vypořádal i s problémovými světly, neboť v tomto směru vykázal 3,9 % závad, zatímco průměr činí 6,9 %.
Podle expertů je přitom důvodem zlepšení zejména u maximálně tři roky starých vozů modení technika v podobě xenonových a diodových světel. U takových jedenáctiletých je však daný problém opravdu zásadní, neboť do servisu musí kvůli vadným svítilnám 31,8 procenta vozů, tedy prakticky každý třetí kus. Zajímavé přitom je, že častěji jsou opravovány zadní světla (11,5 %) než ta přední (9,4 %) či potkávací (9,2 %).
Abychom se ovšem nepozastavili jen u světel, můžeme si posvítit na pět let stará auta. Zde prvenství získala Mazda 3 (5,4 %), za kterou následuje Porsche 911 (6,4 %) a Toyota iQ (6,5 %). Ta se přitom o příčku dělí také s modelem Avensis a Volkswagenem Polo. Nejčastější závadou u takto starých vozů byly opět světlomety, znatelné je však také opotřebení brzd, únik oleje či odpružení náprav a koroze výfuku. Na opačném konci žebříčku již najdeme pravděpodobnější kandidáty, mezi nimi i Fiat Bravo a Peugeot 208 (20,3 %).
Dostáváme se k vozům sedmiletým, kde již vede Porsche 911 (10,5 %) následované Mazdou 2 (11,2 %) a Volkswagenem Golf Plus (11,5 %). U vozů starých maximálně devět let se pak přední příčka nemění, opět na ní najdeme sporťák ze Zuffenhausenu (11,5 %). Na druhé místo se však propracovala Toyota Corolla Verso (15,6 %), třetí je pak Toyota RAV4 (16,6 %). Na chvostu opět skončil francouzský vůz, Citroën Berlingo (28,4 %).
Ani u jedenáctiletých vozů Porsche 911 (14,6 %) neslézá z první příčky, stejně jako najdeme na bronzovém stupínku RAV4 (20,2 %). Mezi tyto modely se ovšem vklínilo Subaru Forester (19,3 %). A abychom opět nezůstávali jen na čele, můžeme mrknout také na konec tabulky, kde najdeme Mercedes-Benz ML (44,8 %), Fiat Stilo (44,3 %) nebo VW Sharan (43,6 %).
Problémy se přitom u všech těchto kategorií týkají především světlometů, k nimž se přidává únik oleje, závady spojené s odpružením a zavěšením náprav. Teprvé poté následují vadné brzdy, korodující výfuky, řídicí jednotky motoru či klouby řízení.
Nejspolehlivější modely dle TÜV Reportu 2015



Nejméně spolehlivé modely dle TÜV Reportu 2015
Mercedes-Benz SLK je s 2,4 procenty závad nejspolehlivějším vozem letošního roku i v historii TÜV Reportu
Zdroj: TÜV Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 5 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před hodinouSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 2 hodinamiMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 4 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 5 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva