Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce

Jeho revoluční dveře mu měly zajistit přízeň publika, místo toho se ale staly přítěží. Tou se nakonec stal i B-Max jako takový, teď končí bez nástupce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce

24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jeho revoluční dveře mu měly zajistit přízeň publika, místo toho se ale staly přítěží. Tou se nakonec stal i B-Max jako takový, teď končí bez nástupce.

Když se B-Max v roce 2012 představil na autosalonu v Ženevě, ohodnotili jsme jeho kvality slovy prostorem neohromí, konstrukcí dveří už vůbec. To je na MPV zakládající si právě na řešení svých dveří docela problém, a tak není divu, že jsme tehdy psali, že si „zadělává nejen na úspěch, ale i na problém”. A čas ukázal, že se pro Ford stal hlavně problémem.

Ze začátku přitom všechno nebylo až tak černé. Vůz dorazil na trh ještě v roce 2012 a během toho dalšího se prodeje vyšvihly na slušných 68 557 exemplářů. Nicméně segment s vozy MPV již v té době začínal stagnovat na úkor crossoverů a SUV a přežít mohli jen ti nejsilnější. Tím B-Max nebyl - problémy s oněmi dveřmi a nepřesvědčivý projev s klíčovým litrovým tříválcem pod kapotou hnaly zákazníky jinam. Už v roce 2013 tak nezájem zastavil výrobu, což se dělo i v dalších letech. Loňské registrace tak jen stěží překročily hranici 40 tisíc prodaných vozů a letos se za první půlrok sotva vyšplhaly nad čtvrtinu tohoto čísla.

Problematičtější model modrý ovál už dlouho nevyrobil, a tak nakonec učinil jedinou možnou věc - právě oznámil, že B-Max v září letošního roku skončí po pouhých pěti letech na trhu. A to bez jakéhokoli přímého nástupce. „Chtěl bych poděkovat všem zaměstnancům Ford Craiova, kteří přispěli výrobě nejinovativnějšího MPV všech dob: Fordu B-Max,” řekl k celé věci stroze John Oldham, šéf Ford Romania, který má výrobu vozu na starosti.

Místo nešťastného MPV na montážních linkách v rumunské továrně v Craiově pak převezme Ford EcoSport, který zde bude vyráběn pro evropské země. Takový americký trh ale bude minimálně ještě během příštích měsíců zásobovat továrna v indickém Chennai. Obě verze se přitom dočkají lehké modernizace.

V rámci nového modelového roku by měl dorazit hlavně interiér pozměněný ve stylu nového Fordu Fiesta. Kromě toho se dočkají menších úprav i motory 1,0 a 1,5 EcoBoost, které pod kapotou doplní na některých trzích i atmosférická dvoulitrová jednotka. V rámci vzhledu ale nečekáme žádné divoké designérské orgie, spíše změnu několika málo detailů či osvěžení palety barev a odlišný vzhled litých kol.

Jelikož EcoSport má jakožto SUV mnohem větší šance na úspěch (i když také on má na poměry současného hladu po SUV), nedojde ani s ohledem na ukončení výroby Fordu B-Max ve zmiňované rumunské továrně značky k propouštění. Právě naopak modrý ovál nabere ještě 700 nových zaměstnanců, z nichž pět set se bude věnovat SUV, zatímco zbytek rozšíří řady pracovníků montujících motory EcoBoost.


Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 1 - Ford B-Max 2012 zive 01Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 2 - Ford B-Max 2012 zive 02Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 3 - Ford B-Max 2012 zive 03Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 4 - Ford B-Max 2012 zive 04Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 5 - Ford B-Max 2012 zive 05Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 6 - Ford B-Max 2012 zive 06Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 7 - Ford B-Max 2012 zive 07Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 8 - Ford B-Max 2012 zive 08Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 9 - Ford B-Max zive dalsi 07Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 10 - Ford B-Max zive dalsi 08Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 11 - Ford B-Max zive dalsi 09Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 12 - Ford B-Max zive dalsi 10Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 13 - Ford B-Max zive dalsi 11Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 14 - Ford B-Max zive dalsi 02Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 15 - Ford B-Max zive dalsi 03Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 16 - Ford B-Max zive dalsi 04Největší fiasko Fordu posledních let končí, jak muselo. Předčasně, bez nástupce - 17 - Ford B-Max zive dalsi 05
Ať se na prodeje B-Maxu podíváme jakkoli, za úspěšný tento model označit nelze. I proto s ním Ford nadále nebude pokoušet štěstí a jeho výrobu zcela zastaví

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.