Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si koupil 742koňový superkombík v neobvyklé verzi, teď ho už 5 let marně prodává
14.12.2020 | Petr Miler
Je to auto snů svého druhu a vzhledem ke své výjimečnosti a stavu není nabízené za nesmyslné peníze. Přesto ho nikdo nechce, z řady důvodů.
Němci loni v létě odhalili nové Audi RS6 Avant. Brutální kombík s interním označením C8 představuje už čtvrtou generaci auta, které můžete nazvat supersportovním stěhovákem, überkombi nebo raketou s batohem, jak chcete. Každému se bude líbit jiná přezdívka, všechny ale budou odkazovat na spojení auta mimořádné praktičnosti s dynamikou pramenící z motoru V8 o výkonu až 600 koní (441 kW) a točivém momentu nejvýše 800 Nm.
Dnes je RS6 Avant živoucí legenda, vůz, který automaticky kupuje určitý typ zákazníků v momentě, kdy přijde na trh. O tuto tradici se ale musely postarat modely, které přišly před ním. Základy ji položil kombík generace C5 z let 2002 až 2004, který byl toho času výjimečný, dnes ale bude jeho dynamika někde na úrovni bazarového Seatu Leon Cupra ST. Do stratosféry vystřelil image trochu bláznivého nápadu čtyř kruhů až jeho nástupce, model RS6 Avant C6, který vsadil na ještě šílenější techniku.
Audi, tehdy i dnes vládnoucí italskému výrobci supersportů Lamborghini, vzalo jeho motor 5,0 V10, osadilo jej dvojicí turbodmychadel a nacpalo jej do kombíku A6. Jakkoli to z ní jako projekt odvážného tunera, přesně tak se to v Ingolstadtu odehrálo a výsledkem bylo nejrychlejší kombi své doby. Výkon 580 koní je v této třídě aut na výši dnes (viz 600 koní nové generace), točivý moment 650 Nm odpovídá točivějšímu charakteru použitého motoru V10 místo současného osmiválce s elektrickou asistencí. Akcelerace na stovku se odehrávala okolo 4,5 sekundy, na dvoustovku 14,5 sekundy, maximální rychlost bez omezovače činila 293 km/h. To jsou opravdu výtečná čísla i na dnešní dobu.
Někomu ale v roce 2010 nebyla dost dobrá, a tak hned o po objednání RS6 Avant C6 ve vskutku neobvyklé specifikaci se zlatým lakem a interiérem se světlou kůží svěřil firmě MTM. Ta si s ním dále pohrála a vykřesala z něj až 742 koní výkonu. Nešetřilo se nejen na úpravě, která sama o sobě přišla na 14 200 euro, či na laku, ale na ničem. Není tedy divu, že hotová RS6 stála majlant - 206 255 euro, dnešním kursem 5,4 milionu Kč, skoro dvojnásobek tehdejší základní ceny vozu.
Jak rychlé auto v tomto stavu je, netušíme, je ale perfektně komfortně i technicky vybavené, nechybí ani před 10 léty ne zase tak běžné karbon-keramické brzdy a další libůstky. Muselo být, vlastně pořád je nepřehlédnutelnou ozdobou silnic, majitel se jej ale během dalších pět let nabažil a rozhodl se jej prodat. Proč o něm tedy píšeme dnes? Protože jej i po pěti letech poněkolikáté nabízí.
Fotky níže pochází z čerstvé nabídky jednoho nizozemského prodejce, který nám je poskytl i ve vyšším rozlišení a přidal další informace. Auto prý vypadá i funguje perfektně, v tom problém není, zájemce ale prý odrazuje kombinace úpravy a zlatého laku. A pochopitelně vliv specifikace na cenu. I když současná nabídka za 47 500 Eur (cca 1,25 milionu Kč, ale pozor bez DPH) nezní přemrštěně, na RS6 C6 se 108 tisíci km je to hodně a zlaté auto se 742 koňmi zjevně málokoho láká. Majitel tak vůz nabízí o polovinu levněji než poprvé před pěti léty a i teď už je v nabídce pár týdnů. Nezdá se tedy, že by se z něj byť za zmíněnou cenu stal prodejní hit.
Buď jak buď je to zcela výjimečné auto, které stojí alespoň za proorhlédnutí. Jezdit s ním jistě bude též radost, tu si ale někdo jiný než majitel bude moci dopřát až po úhradě sedmimístné částky v korunách.






















Velmi nápadné Audi RS6 Avant generace C6 ve zlaté barvě má motor 5,0 V10 biturbo upravený na 724 koní od firmy MTM. Má i karbon-keramické brzdy a další libůstky na palubě, a se 108 tisíci km na tachometru vypadá pořád perspektivně. Přesto se jej už léta nedaří prodat. Foto: Autobedrijf Arjan van Houtum, publikováno se souhlasem autora
Zdroje: Marktplaats, Autobedrijf Arjan van Houtum
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 7 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 minutami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před hodinou
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 3 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 4 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
