Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si koupil absolutní vrchol nabídky Mercedesu S, po pár letech poznává, co je ztráta hodnoty
8.2.2022 | Mirek Mazal
Že ježdění vrcholnými verzemi luxusních aut leze do peněz, není třeba zdůrazňovat, ale co neježdění s nimi? I to je podobné, navzdory vzácnosti tohoto vozu a nominálně stále vysoké prodejní ceně stály roky vlastnictví tohoto eSka majitele miliony.
Na rok 2019 nebudou v dobrém vzpomínat věrní příznivci AMG a milovníci velkých motorů. Mercedes tehdy oznámil, že končí s dvanáctiválcovými verzemi kvůli stále větším nákladům na uvádění jejich majestátu do souladu s emisními normami. Konec to v případě třícípé hvězdy jako takové nakonec nebyl úplný, motor V12 dále můžete mít ve vrcholném Maybachu, u verzí AMG už se ale musíte spokojit leda se „skrytými” hybridy.
Posledním dílem z Affalterbachu s dvanácti válci se tak stal Mercedes-AMG S 65 L, což z něj teoreticky mohlo udělat i sběratelský artikl. Jenže tahle auta vždy na ceně klesala rychlostí volného pádu a ani zmíněné na tom nic dramaticky nezměnilo. Jedny z nejdražších Mercedesů, jejichž ceníkové ceny s lehkostí překračovaly hranici 250 tisíc Eur stále platí za šampiony ztráty hodnoty.
Připomíná to v německém Mnichově stojící černý sedan S 65 AMG na fotkách níže. Ten jako nový majitele i s rozsáhlou příplatkovou výbavou přišel na velmi tučných 286 371 Eur, tedy asi 6,95 milionu Kč. Dnes je po 6 letech prodáván s nájezdem pouhých 18 012 kilometrů za 155 000 Eur. To je pořád hromada peněz, asi 3,75 milionu Kč, současně to ale znamená, že majitel přišel za zmíněnou kilometráž o 131 371 Eur, tedy téměř 3,2 milionu Kč. To vychází na 177 Kč na jeden ujetý kilometr.
Téměř všechny kilometry ujel v autě jediný člověk, současná prodávající firma je druhým majitelem. A celkem nepřekvapivě se oněch 18 tisíc km odehrálo bez nehod. Černo-černý sedan na fotkách dál září novotou, dlouhý seznam výbavy není doplněn žádnou zmínkou o minulých nebo současných problémech. Třída S v základu obsahuje téměř veškeré myslitelné pohodlí, uvnitř je plná černé kůže s tmavě dřevěným obložením. Pasažéři vzadu mají k dispozici ploché obrazovky napojené na internet i televizi. Nebe prosvítá panoramatickou střechou a relaxační místo odpočinku na cestách dokresluje audiosystém Burmester.
Plachtění po kontinentu usnadňuje Bruselem zatracovaný šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 463 kW (630 koní) a rovných 1 000 Nm točivého momentu. Díky příplatkovému balíčku může prodloužený Mercedes atakovat nejvyšší rychlost 300 km/h, třetinovou rychlost mine za 4,2 sekundy. Automat AMG Speedshift nepozorovaně řadí sedm rychlostí a veškerou energii přenáší výhradně na zadní kola, jen proto ona relativně (relativně...) slabá akcelerace na stovku.
Je to opravdu skoro plně vybavený vůz a luxusní svezení s ním si majitel řádně zaplatil - jedna cesta z Prahy do Brna a zpět by jej stála 71 tisíc Kč. Sedmdesát jedna tisíc korun, několik měsíčních platů většiny lidí, za nějaké tři nebo čtyři hodiny jízdy. Vzhledem k tomu, že auto bylo používané, byť zřídka, lze na věc přesně takto hledět, přes mírné použití nejde o garážovou královnu. Ovšem pochybujeme, že by to majitele nějak výrazněji trápilo. Pokud si někdo koupi S 65 od AMG s bohatou výbavou pro tak řídké využití, budou pro něj i miliony korun pod rozlišovací schopnost peněz, které má či nemá. Přesto je to pozoruhodný sešup, větší obvykle zaznamenáme jen u téměř nejetých, typicky prezentačních vozů - tenhle měl majitele z řad spotřebitelů, který auto používal jako auto.

















Tento Mercedes-Benz S 65 AMG ujel od chvíle své první registrace jen 18 012 km, přesto ztratil na ceně skoro 3,2 milionu Kč. Cena za každý ujetý kilometr odpovídá. Foto: Mohr Group München, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Muž na parkovišti bouchnul dveřmi do vedle stojícího auta, zareagoval na to neuvěřitelným způsobem
včeraRuský youtuber pro kliky zničil úplně nové Lamborghini, z jeřábu na něj spustil třítunový sud
25.3.2023Policie nechápe, Polák v prťavém Fiatu převážel 1,5 tuny až skoro 9metrových klád dřeva
24.3.2023
Nejčtenější články
Řež dvou moderních německých superkombíků má překvapivého a překvapivě jasného vítěze
26.2.2023Falešný zvuk elektrického muscle caru je tak trapný, že se z něj červená i samo auto
26.2.2023Už i americká média upozorňují na klam elektromobilů, snadno způsobí víc škody než spalovací auta
26.2.2023Vlajkovou loď Škody koupíte v její nejlepší generaci stále levněji, hlavně se dvěma verzemi můžete rozbít bank
26.2.2023Jachta inspirovaná supersporty a luxusními paláci fascinuje svým zevnějškem. A to jste neviděli interiéry
26.2.2023
Živá témata na fóru
- Auto pro 2 + 3 03.28. 11:30 - Jenyk
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 03.28. 10:49 - retron
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 07:59 - řidičBOB
- Politický koutek 03.28. 06:49 - řidičBOB
- Výběr materiálu příjezdové cesty 03.27. 23:13 - Kavis
- Jaké auto vybrat na krátké trasy do 300 tis. 03.27. 22:31 - Meroua
- Autohadanky 03.27. 22:19 - Vrooom
- Hon na piráty 03.27. 15:49 - řidičBOB