Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Výjimečně nejetá Škoda Octavia 2,0 TDI s výbavou zlevnila, za cenu Fabie 1,0 je to nevídaná nabídka
11.4.2022 | Petr Miler
Je skutečně krajně neobvyklé, když si někdo koupí auto stvořené pro dlouhé cestování a pak s ním 7 let téměř nejezdí. Nonsens pro prvního majitele se ale snadno může proměnit v dobrý kauf pro toho druhého.
Neobvyklé nabídky ojetin vznikají lecjak, nakonec ale většinu z nich spojuje jedno - někdo s autem zachází jinak než drtivá většina ostatních. A nemusí jít nutně o absolutní extrémy typu třicetiletého „sušení” vzácného Porsche nebo naopak jeho několik málo let trvající „drancování” stovkami tisíc kilometrů v běžném provozu. Stačí si koupit obyčejnou Škodu Octavia a jezdit s ní, jen hodně málo.
Přesně o takovém autě bude řeč dnes a ne poprvé. Jde o Octavii liftback s motorem 2,0 TDI a automatem DSG, tedy dieselového tahouna se 150 koňmi, který byl stvořen pro dlouhé cesty s vícero lidmi na palubě. Pro takové zacházení se skutečné hodí - je to docela pohodlný vůz, který dokáže takové cesty zdolávat svižně, bez zbytečných zastávek a hlavně levně. Nejsme žádní velcí fandové dieselů, pokud ale člověk jezdí vysoké desítky tisíc kilometrů rok co rok, proti benzinovému modelu se srovnatelným výkonem se takový pohon rychle vyplatí.
Naprostá většina lidí či spíše firem si Octavie 2,0 TDI kupuje přesně pro takové zacházení a podle toho vypadá jejich nabídka. Narazit na vůz, který by už po pár letech neměl najeto přes 100 tisíc km, je vzácné. A když se podíváte na aktuální nabídku ojetých dieselů Škody Octavia starých 7 nebo více let s nájezdy do 30 tisíc km, najdete krom neobvyklostí typu drahých předělávek na ruční ovládání přesně jedno auto. Překvapení překvapení, je to to na fotkách níže.
Přes první registraci v roce 2015 má najeto pouhých pouhých 28 600 km a v průměru tak najíždělo asi 4 000 km ročně. To je skoro nic a není to přitom tak, že by s ním někdo najel 28 tisíc kilometrů a pak jej odložil. Vůz průběžně jezdil a majitel byl tak pečlivý, že s ním navzdory minimální kilometráži absolvoval všechny časově předepsané prohlídky. O historii vozu nemá smysl pochybovat už proto. A i kdyby kdyby nemělo, vypadá bezvadně zvenčí, uvnitř, všude.
Výsledkem je tak zajímavá a vskutku neobvyklá nabídka - sen mnoha českých řidičů, po kterém se v bazarech často marně pachtí, když chtějí vůz s maximálně 100 tisíci km. Tady je na zlatém podnosu s méně jak třetinovou kilometráží. Specifikace je to svérázná, ale ve výsledku slušně vybavená - relativně drahý pohon 2,0 TDI, drahý automat DSG, příplatková sportovní sedadla s vyhříváním, automatická klima... S tím půjde žít, jakkoli věci typu halogenová světla nebo kožený volant bez dálkového ovládaní si první kupec mohl odpustit.
Tomu druhému se ale i díky tomu otevírá cesta ke skoro zázračné koupi, na dnešní dobu jistě. I když auto už je v nabídce pár týdnů, kupce si nenašlo, a tak dnes zlevnilo. Nová cena činí - podle nás jen - 15 485 Eur, tedy asi 377 tisíc Kč. Co za to dnes koupíte z nových aut? Leda úplně základní Fabii s nezajímavým motorem a minimální výbavou, zbude vám na pár plných nádrží nebo několik nicotných výbavových doplňků. Tady máte dodnes zánovní, velmi praktické rodinné auto s úsporným a přitom docela silným pohonem i použitelnou výbavou. V Německu se po něm lidé neslétnou, starší diesely nejsou v kurzu, v Česku by na ceně hned tak ztratit nemělo.
Škoda Octavia 2,0 TDI se po 7 letech provozu s minimálními nájezdy nevídá. Toto je vskutku ojedinělá nabídka, za 377 tisíc korun po slevě už i docela výhodná. Foto: 1aMobile-Cottbus, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva