Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci chtějí dotace na auta s benziny a diesely, zuřící Brusel umlčí bizarním odpustkem
12.9.2020 | Petr Miler
Německé automobilky mají problémy a dotace na elektrická auta jim nikam nepomůžou. Bavorský premiér tak chce dotovat i prodej aut s motory na benzin a diesel, což se EU podle očekávání nelíbí. I na to ale má lék.
Připomínat v těchto dnech v Česku, že doba je zlá, je zřejmě zbytečné. Ať už si o podstatě toho, čemu se říká koronavirová krize, myslíte cokoli, problémy způsobené chaotickými reakcemi vlády na vzniklou situaci negativně dopadnou na naprostou většinu z nás. V krátkodobém horizontu jsou to spíše životní nepříjemnosti, se kterými se můžeme vyrovnat ještě snadno. V delším horizontu ale půjde hlavně o ekonomické dopady, které budeme řešit složitěji a bolestivěji.
S těmi se nepotýkáme jenom my, ale prakticky všichni. Ve snaze předejít těžkým šokům zkouší vlády jednotlivých zemí podporovat ekonomiky různými stimuly a automobilový sektor při tom nemohou vynechat. Dosud se přitom snažily spojit ekonomicky i ekologicky žádoucí a sypají peníze hlavně do prodeje elektromobilů. Jenže ono to nepomáhá a už v květnu jsme vysvětlovali, proč. Prodeje elektrických aut nejsou tím, co by automobilky mohlo v dnešní době spasit, třebaže je to nejspíše lepší než nic. Potřebují prodávat co nejvíce aut, na kterých vydělávají peníze, a to jsou - bohužel, bohudík - ta se spalovacími motory.
V Německu chtěli jejich prodeje začít podporovat už dříve, EU ale byla vzhledem ke svým emisním cílům ostře proto. Po pár měsících se jasně ukazuje, že německé automobilky ani podpora v řádu stovek tisíc Kč na každý prodaný elektromobil nezachrání, a tak vládní CDU-CSU z iniciativy bavorského ministerského předsedy Södera podle magazínu Automobilwoche razí plán, v souladu s nímž by i vozy s benziny a diesely byla nakonec dotovány.
Proč iniciativa přichází právě z Bavorska, není třeba dodávat. Je to domov automobilek Audi a BMW, které prodeje elektrických opravdu nezachrání, jejich portfolio stojí na úplně jiných vozech. Podle Söderova návrhu, který zahrnuje i řadu dalších opatření včetně snížení rozličných daní, by byl dotován nákup každého nového vozu bez ohledu na typ pohonu. Jedinou podmínkou by bylo plnění novější emisní třídy a vykazování nižších emisí CO2 než u vozu, který ten či onen zákazník používá dnes. Tím by bylo i environmentálnímu aspektu učiněno zadost.
Brusel po vyslechnutí tohoto návrhu pochopitelně zachvátila panika, neboť podporovat v roce 2020 prodej dieselových aut mu přijde krajně nevhodné. Söder ale připomíná, že Němci ani při dotacích až 240 tisíc Kč o elektromobily z valné většiny nestojí a průmysl je třeba podpořit i jinak. Bruselu tak podle Automobilwoche nabízí vskutku bizarní odpustek - zákazníci aut se spalovacími motory by mohli navíc dostat voucher, jakýsi „transformační šek”, který by znamenal slevu na koupi nového elektrického auta za 3 nebo 5 let, kdy by elektromobily mohly být žádanější, protože ty současné mají jen velmi omezený tržní potenciál.
Zvláštní doba je plná zvláštních činů, chce se dodat. Ostatně i dnes, tedy v pondělí jsme byli svědky toho, jak vláda přijala nová opatření, která měla vyhlašovat jednou za týden v pátek a naposledy je ohlásila ve čtvrtek...






I nákup aut, jako je BMW M340d, má být v Německu dotován, protože tamní průmysl to potřebuje. Dotace na elektromobily nic neřeší. Foto: BMW
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 17.9.2025
- Honda WN7: elektrický motocykl 17.9.2025
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejčtenější články
Lamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
20.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Mercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
20.8.2025Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
20.8.2025Muž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
21.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva