Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci otestovali VW Golf po faceliftu a říkají, že největší problémy vyřešil. Až na jednu oblast, v té je ještě horší
4.9.2024 | Petr Prokopec
Golf VIII přišel s řadou kontroverzních novinek a ještě větším množstvím projevů šetření, přesto stál víc než kdy dřív. A tak není divu, že za to byl kritizován. Facelift se problematických oblastí dotkl s citem, jenže auto teď stojí ještě víc.
Meine Damen und Herren, das ist schrecklich. Jinými slovy než konstatováním, že tohle je hrozné, nelze zmínku o testu faceliftovaného Volkswagenu Golf 1,5 eTSI DSG od kolegů z Auto Bildu začít. Auto disponující 150 koňmi totiž ve standardu vychází na tamním trhu na 34 480 Eur (cca 864 tisíc Kč). Už to je suma, ze které se nejednomu stáhne hrdlo, kolegové navíc usedli za volant kousku osazeného příplatkovými prvky, který vyšel na 41 680 Eur. To je asi 1,045 milionu Kč, což je zkrátka šílená částka.
Rovnou řekneme, že omlazený Golf si odváží z testu známku 2-, což není nic ohromujícího. Hodnocení novinek Volkswagenu ze strany Auto Bildu je tak neustále horší, ostatně dříve koncernová auta z testů Němců jen výjimečně odjížděla s čímkoli horším, než je jednička. Jenže tak tomu bylo v době, kdy s veškerými jejich kvalitami byly spojené lidové ceny. Ostatně třeba v roce 2016 se po faceliftu sedmé generace v Německu startovalo na 17 850 Eurech (dnes asi 447 tisíc Kč). Za to jste sice dostali třídvířko s tříválcem naladěným na 110 koní, ovšem řada lidí víc ani nepotřebovala.
Osmá generace se ovšem vrátila jen s párem dveří na každé straně, Němci navíc obecně tlačí na elektrifikaci. Pod kapotou kolegy testovaného vozu lze tedy najít mild-hybridní jedna-pětku, která produkuje 150 koní. To sice nevypadá na zrovna oslnivé stádo, jenže stovka za 8,6 sekundy je ucházející. A na 6,1litrovou reálnou spotřebu si též bude stěžovat málokdo. Zvláště když při lehčím sebezapření můžete díky 50litrové palivové nádrži zvládnout až 815 km na jeden zápřah.
K překonávání Evropy ostatně Golf přímo vybízí, třeba hluk totiž v kabině zaznamenáte až po překročení stoosmdesátky. VW navíc nezareagoval pouze na kritiku mířící k nízké kvalitě plastů či ne zrovna přátelskému multimediálnímu systému, ale překalibroval i příplatkové progresivní řízení. Vůz tak disponuje nemalou hbitostí, přítomnost 18palcových kol se navíc projevuje jen menším snížením komfortu. Jakkoli třeba jízda po dlažebních kostkách poněkud rozvibruje plasty.
Celkově kolegové hlásí uspokojení, proč tedy 2-? Je to v ceně, podle Němců je to jediná oblast, ve kterém je auto nejen problematické, ale dokonce ještě problematičtější než dřív. „Vypiplaný a vyvážený Golf 8 má podle nás jen jednu skutečnou chybu: Cenu,” říkají doslova. I proto naznačují, že lepší volbou může být Golf 1,5 TSI bez písmene „e“, tedy bez dílčí elektrifikace. V té chvíli se sice musíte spokojit se šestistupňovým manuálem, ovšem 150 koní vám zůstává. Reálná spotřeba čistě benzinové verze je přitom jen o půl litru vyšší, načež je třeba najet alespoň 300 000 km, abyste ospravedlnili cenový rozdíl 3 tisíce Eur (asi 75 200 Kč).
Pokud se navíc spokojíte se slabší verzí jedna-pětky naladěnou na 116 koní, můžete startovní cenu stlačit na 29 280 Eur (cca 733 tisíc Kč). V té chvíli je přitom možné počítat s tmavě šedým lakem a 16palcovými koly, zatímco uvnitř vás bude čekat dvojice displejů a látkové čalounění. Tedy v podstatě vše, co potřebujete k životu. Nicméně i to dříve Golf nabízel výrazně levněji, však předchozí generace - technicky prakticky totožné auto - v Česku začínala na 339 900 Kč...









V rámci faceliftu německá automobilka zareagovala na četnou kritiku. Jenže to ocení jen málokdo, neboť Golf již dávno není lidovým vozem, místo toho může s pouhou jedna-pětkou pod kapotou stát i víc než milion korun jako nic. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Další selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 3 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch