Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci otestovali Mercedes s dieselem budoucnosti, reálnou spotřebu má 4x vyšší
15.8.2019 | Petr Prokopec
Jeho papírové parametry jsou skoro dokonalé a týkají se i spotřeby paliva. Ne snad, že bychom kdy věřili, že velký sedan nebo kombík třídy E zvládne jezdit za 1,6 l/100 km, obočí nad tím ale teď zvedají i jindy nekritičtí Němci.
Diesely jsou v poslední době v Evropě poněkud démonizované, Mercedes však v loňském roce jasně naznačil, že pohřeb jim strojit rozhodně nehodlá. Třícípá hvězda naopak vyrukovala se zcela novým dvoulitrovým agregátem, jenž ovšem pod kapotu modelů C300de a E300de nedorazil sám. Společnost mu dělá i elektrická jednotka, díky které automobilka srazila spotřebu i emise CO2 na velmi nízké hodnoty - v technických parametrech je zmiňován 1,6litrový průměr a 41 gramů na kilometr. Díky tomu je označován za jediný naftový pohon, který má do budoucna šanci přežít.
Je ovšem třeba dodat, že jakkoliv byla změněna měřící procedura, i metodika WTLP jde na ruku elektrifikovaným agregátům více, než by měla. Elektřinu nepovažuje za další palivo, považuje ji za nic, a tak její spotřebu do celkového apetitu nijak nepromítá. Neměli bychom se proto divit, že realita továrním údajům ani zdaleka neodpovídá. Co ovšem překvapivé již být může, to je skutečnost, že na německé hrátky s čísly poukazují samotní Němci. Za volant Mercedesu E300de se totiž posadili novináři z magazínu Focus, dle kterých sice novinka je úspornější než jiné diesely, ovšem zázraky neumí.
Co přesně to znamená? Pokud máte zcela dobité lithium-iontové baterie o kapacitě 13,5 kWh, pak je možné počítat s 3,8litrovým průměrem v případě spotřeby nafty a pochopitelně i s odběrem oněch 13,5 kW každý den. Pokud ovšem akumulátory dobijete kupříkladu jednou za tři dny, pak žíznivost narůstá na 4,4 litru a mezi dobitími pořád zužitkujete i oněch 13,5 kW. A za předpokladu, že spoléháte pouze na naftu, což se snadno může stát, neboť i přes nízkou kapacitu máte baterie k dispozici až za 4 nebo 5 hodin, dojezd čistě na elektřinu se pak pohybuje mezi 35 a 40 km a vy můžete jet třeba 1 000 km v kuse, pak jezdíte v průměru za 6 litrů.
Na pětimetrový sedan vážící 2 140 kilogramů rozhodně nejde o špatná čísla, nicméně o to tu nejde. Podstatné je, že i navzdory zpřísnění měřící procedury a drahému vývoji je uváděná spotřeba hybridních vozů naprosto nesmyslná. Jak již bylo zmíněno, dle továrny by E300de měl jezdit jen za 1,6 litru na sto kilometrů, přičemž na elektřinu by zvládnul 54 km a zbytek za oněch 1,6 litru. Nicméně reálně je elektrický dojezd o chlup nižší a dlouhodobý průměr skoro čtyřikrát vyšší.
Je přitom otázkou, jak by na tom vůz byl bez oné elektrifikace. Ta samozřejmě vozu napomáhá jak ve zlepšení akcelerace, tak při snižování spotřeby. Ovšem zároveň jsou s ní spojené nežádoucí kilogramy, které vždy vedou k vyšší žíznivosti i horší akceleraci. Je tak možné, že průměr vozu by bez baterií a elektromotoru byl jen nižší. Ovšem jen v reálném světě, na který je kladen stále menší důraz, a to přesto, že v laboratořích žijí maximálně tak pokusné krysy.
Lze pak už jen dodat, že se 306 koňmi a 700 Nm točivého momentu diesel-elektrický sedan skutečně zvládá stovku pod 6 sekund, jak je uváděno. V rámci jízdní dynamiky je tedy přínos alternativního pohonu nezpochybnitelný. Pro značku i regulátory je však smolné, že kromě prokazatelně vyšší než uváděné spotřeby jej doprovází také snížení praktičnosti. Baterie totiž zredukovaly objem zavazadelníku o 170 litrů, z čehož taktéž nikdo nebude mít radost.


































Mercedes-Benz E300de by dle automobilky měl jezdit za 1,6 l/100 km, reálně je však jeho spotřeba skoro čtyřikrát vyšší. A to podle Němců, kteří tyto aspekty obvykle nekritizují
Zdroj: Focus
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nejnovější články
VW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
před 2 hodinamiNěmci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro borce, nebo jde o vrak?
před 3 hodinamiNová spalovací verze Fiatu 500 dokázala zdánlivě nemožné. Je současně nejrychlejší i nejpomalejší v nabídce celého motoru
před 5 hodinamiNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
před 6 hodinamiČíňané nepřeháněli, jejich další klon je ztělesněnou noční můrou Rolls-Roycu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.26. 16:46 - Snowman000
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.26. 16:23 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.26. 15:03 - řidičBOB
- IT poradna 09.26. 12:34 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB