Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to?
13.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trojkové BMW platilo léta za jedno z nejprodávanějších aut Německa a bylo i mezi 5 nejprodávanějšími modely. Loni skončilo 23., proč?
Stávající generace BMW řady 3 byla světu představena v roce 2011. Rozhodně tedy nejde o žhavou novinku posledních dní, naopak lze mluvit o závěru životního cyklu. K odhalení nástupce dojde ještě letos, přičemž počítat můžeme s příchodem nové architektury CLAR. Ta podle odhadů může srazit hmotnost sedanu až o 80 kilogramů, díky čemuž by se nová trojka stala jedním z nejlehčích vozů v segmentu.
S nižší hmotností bude spojen ještě větší důraz na maloobjemové jednotky, většinu budou tvořit vozy poháněné tří- a čtyřválcovými agregáty. V nabídce naštěstí zůstanou i šestiválcové jednotky, chybět nebude ani plug-in hybridní provedení. Kromě toho se mluví rovněž o ryze elektrickém ústrojí, neboť zmíněná platforma by měla umožnit instalaci baterií o kapacitě až 90 kWh. Ty poté zaručí dojezd okolo 500 km.
Uvnitř je možné pro změnu očekávat ještě více prostoru na zadních sedadlech, než mají zákazníci k dispozici nyní, za čímž stojí nárůst rozvoru. Zlepšena kromě toho bude i kvalita materiálů, stejně jako dorazí nové multimediální systémy. Vše pak uzavře rozsáhlejší výčet bezpečnostních a asistenčních systémů, jež by řadu 3 měly posunout před konkurenci - stávající provedení za ní totiž výrazně pokulhává.
Právě fakt, že se na trh blíží nový model 3, bude jistě hrát roli v tom, proč se od generace F30 začala odvracet i její nejvěrnější klientela, tedy Němci. Za celý loňský rok vůz ve své domovině nasbíral pouze 38 343 registrací. To představuje meziroční pokles o nemalých 13 procent a zejména pak pád jak za většinu sourozenců (tedy za řady 1,2 nebo 5), tak za většinu konkurentů - znamená to až 23. místo mezi nejprodávanějšími modely.
Jenže jen koncem životního cyklu vše vysvětlovat nelze. Na trůn mezi prémiovými sedany vystoupal Mercedes třídy C, který oslovil skoro dvojnásobek zákazníků - našel si 68 584 kupujících, přitom ani ten není žhavou novinkou - letos bude mít na krku čtyři roky a čeká na facelift. Jediným novým vozem segmentu je Audi A4, které řadu 3 s 59 469 kusy také dalece překonalo. A také dosvědčuje, že „nové/nenové” pro Němce neznamená vše.
Odklon zákazníků od trojkové řady je dlouhodobější záležitostí a je třeba se ptát, čím to je. Svou roli jistě hraje i obecný úprk klientely od aut tohoto typu a přechod k SUV. Nepochybný je i vliv obrovského rozšíření nabídky bavorských aut všeho druhu. Tohle všechno ale dělá i Mercedes, přesto nyní třída C řadu 3 drtivě poráží, což v minulosti nebývalo zvykem. Že by nakonec bylo důvodem hlavně to, jak se BMW změnilo? Však i bývalý viceprezident značky říká, že už by si od mnichovské značky auto nekoupil. BMW nepochybně nehýčká svou tradiční klientelu, která byla s trojkou spojena a možná se to projevuje právě takto.
Jasnou odpověď vám nedáme, všechno ze zmíněného bude bude hrát svou roli, otázkou je, v jaké míře. Řekněte nám svůj názor. Vývoj na německém trhu nakonec může být předvojem toho, co se bude dít jinde - zatím je trojková řada pro BMW globálně nejprodávanějším typem, v Německu k tomu ale dnes má už hodně daleko...


















O BMW řady 3 je aktuálně velmi malý zájem, zákazníci nejspíše již čekají na novou generaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 8 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 2 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 4 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 5 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
