Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali český kombík na chůdách s japonským, výsledek mnohé Čechy zklame
20.8.2021 | Petr Prokopec
Jsou auta, které v určitých třídách mají své renomé a pokud jde o terénní verze kombíků, Škodu Octavia Scout mezi významné veličiny opravdu nepatří. O to překvapivější může být, jak si vede proti ikoně typu Subaru Outback.
V poslední době se neroztrhl pytel pouze s SUV všeho druhu, nýbrž také s rozličnými kombíky na chůdách. Tím jsou míněny vozy, které se oproti svým regulérním příbuzným dočkaly zvýšení světlé výšky a plastových lemů ve spodní části karoserie. Kromě toho je většině vlastní i pohon všech kol a také vyšší úroveň výbavy. To ovšem sebou přináší také nepříjemnost v podobě ceny, kterou nemůže akceptovat kdokoliv. I proto na silnicích vídáme docela málo vozů jako Audi Allroad, Volvo V60 Cross Country či Mercedes E All-Terrain.
Pokud chcete ušetřit, nemáte mnoho dalších možností, byť nelze zapomenout, že na trh aktuálně míří čerstvá novinka v podobě Mercedesu C All-Terrain. Ovšem ani u toho nelze čekat příliš lidovou cenu. Tím se nám dostupný výběr zužuje na Škodu Octavia Scout a Subaru Outback, což jsou do jisté míry odlišní soupeři mířící primárně na jinou klientelu, to ovšem nezabránilo německému Auto Bildu, aby přistoupil k jejich přímému srovnání.
Rozdíl nakonec přiznávají i Němci, jejichž konečný verdikt jistě zklame Čechy, kteří nad škodovkami ohrnují nos, kde jen mohou - přednost by ve výsledku dali kombíku z Mladé Boleslavi. Byť jeho japonský konkurent je stoprocentně lepší v terénu. Octavia Scout se totiž vznáší pouhých 160 milimetrů nad zemí, což její využití mimo zpevněný asfalt značně limituje. Stejně tak výtky míří k ESP, které zasahuje později, než by dle názorů Němců mělo. To možná oceníte při sportovní jízdě, ovšem po takové asi ve zvýšeném kombíku málokdo touží.
Mimo to je Škoda kritizována také za mnohé levnější materiály, které nekorespondují s její cenou. A také za pneumatiky, jejichž nižší profil nevede při jízdě v terénu zrovna k excelentnímu komfortu. S tím Outback rozhodně nemá problém, nicméně kromě světlé výšky 213 mm dostal do vínku také automatickou převodovku CVT. A právě na té Němci nenechávají nit suchou, neboť vede jen k vyšší hlučnosti, nikoli vysoké dynamice ani nízké spotřebě.
Outback lze navíc spárovat pouze s 2,5litrovým benzinovým atmosférickým motorem, u nějž převodovka nedokáže využít veškerý potenciál. Čím více tedy tlačíte na pilu, tím větší vír máte v nádrži, závratné rychlosti se ale skutečně nedočkáte. Ve srovnání s tím je hnací ústrojí Octavie Scout 2,0 TSI 4x4 mnohem sofistikovanější a úspornější. Octavia Scout navíc disponuje hned šesti jízdními režimy, z nichž Offroad aktivuje mezinápravovou spojku a vůz přiblíží k Outbacku.
Suma sumárum si tak Škoda vybojovala 568 bodů z 800 možných, zatímco Subaru je spojeno pouze s 516. To je opravdu propastný rozdíl, který ovšem japonský kombík rozhodně neposílá do zapomnění. Němci totiž uvádí, že Octavia Scout je sice vyváženějším vozem, nicméně pokud potřebujete především terénní schopnosti, pak k dealerům mladoboleslavské značky nezamíříte ani náhodou. Spíše budete brát všema deseti Subaru.
I tak je nicméně výsledek zajímavý. Pokud byste totiž dříve měli odhadnout výsledek rozstřelu mezi Škodou a Subaru, tipovali byste jako vítěze Japonce. Fakt, že se ovšem na vrchol dostává Octavia, jen dokazuje, že mladoboleslavští ušli opravdu značný kus cesty. Jak jsme ale zmínili, každému Čechovi to po chuti. A nakonec možná ani tomu, který Škody „může” - po cestě nahoru česká automobilka nabrala snad až moc sebevědomí a její současné ceny jí posílají i mimo hledáček lidí, kteří by k ní pro nové auto klidně zamířili.



Škoda Octavia Scout je dle Němců ucelenějším „kombíkem na chůdách“... Foto: Škoda Auto
...zatímco Subaru Outback je ideálem hlavně v terénu. Řadu lidí tak může zaujmout více, z testu ale odchází jako jasně poražené. Foto: Subaru
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 10 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva