Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici

Ty tam jsou časy, kdy škodovky bývaly mezi obdobnými srovnávanými auty jasně nejlevnější, v tomto klání platil dokonce pravý opak. Přesto Škoda Kamiq dokázala proti Capturu a Stonicu bodovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici

21.9.2020 | Petr Prokopec

Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici

/

Foto: Škoda Auto/Renault/Kia, koláž Autoforum.cz

Ty tam jsou časy, kdy škodovky bývaly mezi obdobnými srovnávanými auty jasně nejlevnější, v tomto klání platil dokonce pravý opak. Přesto Škoda Kamiq dokázala proti Capturu a Stonicu bodovat.

Nákupní trendy se nezměnily ani po příchodu koronaviru, nejvíce lidí tak nadále dává přednost SUV před ostatními karosářskými styly. Patrné je to zejména v Americe, nicméně ani Evropa nezůstává pozadu. Tomu se samozřejmě uzpůsobuje nabídka automobilek, přičemž některé dokonce většinu modelů, které nemají zvýšený podvozek a vyšší stavbu karoserie, postupně vyřazují z nabídek. Pro zákazníky to nicméně není úplná výhra, neboť na výběr mají stále větší počet možností, a snadno se tak může stát, že nakonec přeberou.

Nerozhodnutí kupci by tak měli o to větší pozornost věnovat srovnávacím testům, které mnohá dilema řeší za ně. Neznamená to samozřejmě, že by měli skočit rovnou po vítězi, oslovit je mohou i vozy, jenž skončily na druhém či třetím místě. Jakkoliv totiž jejich kvality nejsou na takové úrovni, aby zabodovaly na všeobecné úrovni, jednotlivce mohou oslovit více než ostatní alternativy. Model, které získá pomyslné zlato nemusí nakonec v ničem excelovat a být „jen” ve všem dostatečně dobrý.

Nejinak je tomu ostatně v rámci rozstřelu, do kterého německý Auto Bild postavil Škodu Kamiq, Renault Captur a Kiu Stonic. Všechna tato SUV se přitom pyšní benzinovým litrovým tříválcem, který produkuje 95 koní v českém případě a 100 koní ve francouzsko-korejském. Kia ovšem tentp výkon páruje s nejnižší hmotností, což ji rovnou staví do role dynamického uchazeče o vaše srdce. Problémem modelu Stonic je však jeho 4,14metrová délka, se kterou za soupeři o 10 cm zaostává.

Korejské SUV je na tom tedy nejhůře v případě praktičnosti, neboť cestující vzadu mají méně místa pro kolena. Zavazadelník pak zvládne pobrat jen 352 až 1 155 litrů, zatímco v případě Renaultu lze počítat s 422 až 1 275 litry. Captur nicméně sází hodně rovněž na design, což je problém hlavně pro hlavy zadních cestujících. Skákat nadšením ovšem nebudou ani pasažéři vpředu, neboť Francouzi namontovali sedadla příliš vysoko. A zároveň vůz osadili nepříliš intuitivními multimédii.

Praktičnost je nicméně vlastnost, kterou má Kamiq zapsanou v genech. Při nesklopených sedadlech se sice se 400 litry musí sklonit před Renaultem, ovšem po jejich sklopení máte k dispozici více než dostačujících 1 395 l. Problémem pro vás nebude ani střešní linie, nicméně v případě, že měříte přes 1,9 metru, nebudete kvitovat integrované hlavové opěrky. Boční vedení je nicméně v tomto případě lepší než u soupeřů.

Škoda je zároveň lídrem v rámci reálné spotřeby paliva, neboť s 5,9 litry na sto kilometrů za sebou nechává jak Captur (6,3 l/100 km), tak Stonic (7 l/100 km). V rámci akcelerace však již zaostává, byť po překonání stovky se dostává do většího varu než Renault, kterému škodí delší převody vyšších stupňů. Předjížděcí manévry tak mohou být až nebezpečné, zatímco odtažitost řízení dělá pobyt za volantem trochu nudným.

Suma sumárum se tak Škoda nakonec stala vítězem, a to přesto, že testovaný Kamiq byl ze všech tří SUV nejdražší a měl tedy nejhorší startovní pozici. Kromě toho je spojen pouze s dvouletou standardní záruční lhůtou, přičemž na prohlídky do servisů musí každoročně. Kia oproti tomu disponuje sedmiletou zárukou, zatímco u Renaultu musíte za techniky jen jednou za dva roky. Captur je mimo to dokonce ještě levnější než Stonic.

Pokud tedy toužíte po maximální praktičnosti, měly by vaše kroky vést do showroomu mladoboleslavské automobilky. Nicméně oproti minulosti již můžete počítat pouze s tímto tradičním pilířem, po stránce cenové již Škoda s lácí spojena není. Ta je nadále parketou Kie, která k ní přihazuje také dynamiku. U Renaultu je pak k mání kombinace designu a ceny. Je tedy jen na vás, zda vám ideální kávu nalijí Češi, Korejci či Francouzi.


Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici - 1 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 01Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici - 2 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 02Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici - 3 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 03
Škoda Kamiq získala v testu Auto Bildu 547 bodů z 800 možných a tedy první místo. Foto: Škoda Auto

Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici - 4 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 04Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici - 5 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 05Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici - 6 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 06
Renault Captur dosáhl na 501 bodů a stříbro. Foto: Renault

Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici - 7 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 07Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici - 8 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 08Němci srovnali nejmenší SUV Škody s jeho soupeři, mělo nejhorší startovní pozici - 9 - Skoda Kamiq vs Renault Captur vs Kia Stonic 09
Bronzová je se 498 body těsně Kia Stonic. Foto: Kia

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše